Sida 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 165

Diskussion: Frågor om kmeaw's CFW

  1. #91
    Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Sverige
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Är man tvungen att ha en skiva i PS3:an för att den skall kunna starta en backup?? Jag har Gaia och Multiman men ingen utav dom vill starta backups utan att jag har någon skiva i PS3:an utan jag åker bara tillbaka till menyn.

  2. #92
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Ja du behöver en skiva i din spelare (kvittar vilken, bara en orginalskiva).

    Du går in i backup managern och väljer spel och när du sen blir utkastad
    Till XMB så har iconen för din skiva bytt namn och utseende till spelet du
    Valde i backup managern. Välj den och spelet bör starta.

  3. #93
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Läste att gaias egna ftp är "bättre" än blackb0x, men hur gör man om man vill använda gaias ftp?

    jag startade gaia, satte ftp on sen tog jag ipn som stod där o försökte connecta med winSCP som jag gjort innan med blackb0x, men den ville inte :-/
    Vad gör jag för fel?

  4. #94
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av ogward Visa Inlägg
    Läste att gaias egna ftp är "bättre" än blackb0x, men hur gör man om man vill använda gaias ftp?

    jag startade gaia, satte ftp on sen tog jag ipn som stod där o försökte connecta med winSCP som jag gjort innan med blackb0x, men den ville inte :-/
    Vad gör jag för fel?
    Har du aktiverat FTP i Gaia då efter du startat Gaia ??
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #95
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    42
    Respekt
    14
    Några rapporter om konsol brickningar p.g.a. fel vid installation så här långt?
    eller att själva FW tagit sönder konsolen?

  6. #96
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ogward Visa Inlägg
    Läste att gaias egna ftp är "bättre" än blackb0x, men hur gör man om man vill använda gaias ftp?

    jag startade gaia, satte ftp on sen tog jag ipn som stod där o försökte connecta med winSCP som jag gjort innan med blackb0x, men den ville inte :-/
    Vad gör jag för fel?
    Prova med Filezilla... det är det jag använder
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #97
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av milan979 Visa Inlägg
    Några rapporter om konsol brickningar p.g.a. fel vid installation så här långt?
    eller att själva FW tagit sönder konsolen?
    Finns folk som försökt gå från CFW -> CFW det brickar konsoller... du bör gå den här vägen om du redan ligger på en CFW...: CFW -> OFW -> CFW
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #98
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Jup det är på, tror inte man kan se ipn annars, men ja den är på on.

    ja kan ta o pröva filezilla, men annars kan jag bara köra blackb0x, funkat bra hittills :P

  9. #99
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    blackb0x + FlashFXP = Bulla

    Tycker övriga integrerade FTP servrar funkar skit, multiMANs är väl bäst av alla.

  10. #100
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Personligen tycker jag att Gaia's inbyggda fungerar bra, visst stänger man anslutningen till den eller inte kör keep-alive kan det spåra ur, men å andra sidan är blackb0x kass, den låter mig inte skicka filer med Filezilla... WTF? ändå står det i informaitonen att den ska ha stöd för filezilla... jo tjena...

    OpenFTP Server kan dock vara något det är den senaste, inte hunnit/orkat prova det ännu bara
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #101
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Jag provade OpenFTP server 1.2 och den fungerar bra med Filezilla, det lilla jag provade.

  12. #102
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    BEhöver hjälp med GT5 får black screen efter varning meddelandet, kör med Kawae 3.55 CFW och Multiman backup loader ....en detalj som bör tilläggas är att filezila failade att överföra en fil som heter VOL.1 som var på 12 gb under första försöket, men lyckades andra gången mvh Fia

  13. #103
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Hur gör ni på PSXcare?

    När man ska fixa in KMEAW CFW på min feta ps3:a hur gör man om man ligger på OFW: 3.41?

    OFW: 3.41 -> OFW:3.55 (USB-update) -> recovery mode KMEAW CFW
    eller
    OFW: 3.41 -> KMEAW CFW


    Frågor p.g.a. tutorial på psx-scene säger att man kan gå direkt från 3.41 -> KMEAW
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  14. #104
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    OFW först alltid, sen CFW.


    3.55 OFW via Recovery sen CFW 3.55 via Recovery.

    CFW på CFW brukar leda till brickningar.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #105
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    vad händer med materialet man har på hårddisken om man går från CFW till OFW??? Och om man sen vill gå tillbaka ytterliggare till CFW??

    Och vad händer om man har CFW 3,55 och går till OFW 3,55, uppdaterar till OFW 3,56, sen tillbaka till CFW 3,55?

  16. #106
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Vad jag vet skall inget hända med hdd, om man går från CFW->OFW->CFW
    Om du uppdaterar från OFW3.55 -> OFW3.56 blir du fast där, eftersom inget CFW har kommit till den
    och du kan inte downgrade.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  17. #107
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
    Hur gör ni på PSXcare?

    När man ska fixa in KMEAW CFW på min feta ps3:a hur gör man om man ligger på OFW: 3.41?

    OFW: 3.41 -> OFW:3.55 (USB-update) -> recovery mode KMEAW CFW
    eller
    OFW: 3.41 -> KMEAW CFW


    Frågor p.g.a. tutorial på psx-scene säger att man kan gå direkt från 3.41 -> KMEAW
    För att minimera risken för brickningar har jag sagt till övriga på jobbet som gör CFW installationer på PS3 att det är bäst att lägga in 3.55 OFW först, för att sedan köra in 3.55 CFW, det är den "säkraste" vägen att gå känner jag, mindre risk att något fattas då och ligger konsollen redan på 3.55 kör vi in OFW ändå via recovery *detta för att det brickas om man köra CFW -> CFW om man har otur... och vissa CFW (wutangrza t.ex. visas inte som CFW i huvudtaget!*
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #108
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Swizzy: Jag körde efter Pendragon förslag, OFW3.41 -> OFW3.55 (recovery) -> KMEAW3.55 (recovery) och allt verkar fungera som det skall! tack!
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  19. #109
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
    Swizzy: Jag körde efter Pendragon förslag, OFW3.41 -> OFW3.55 (recovery) -> KMEAW3.55 (recovery) och allt verkar fungera som det skall! tack!
    Ligger man på 3.50 eller lägre behöver man inte köra in 3.55 genom recovery, bara köra som en vanlig update *om man ligger på 3.41-hermes kanske man får köra in 3.41 OFW först...*
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #110
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    för mig blev de 3.41 >vanlig update OFW 3.55 > sen fick jag inte lägga in CFW 3.55 via vanlig update så blev CFW 3.55 via Recovery

    2 jag känner gick från 3.41 > OFW 3.55 > CFW 3.55 vanlig update utan revocery resp. från 3.55 update från nätet innan 3.56 kom > CFW 3.55 UTAN recovery mode.

    kör ni alltid recovery mode update för tydligen är de inte alltid det behövs ?
    jag sa åt dom att testa först från XMB innan man testade recovery var de fel-rekommenderat av mig kanske ?
    Last edited by gump; 2011-02-02 at 09:28.

  21. #111
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    När jag körde in Kmeaw så körde jag:

    v3.41 > OFW v3.55 > Kmeaw CFW v3.55 (inte recovery mode)

    Funkade kanon, vet inte riktigt varför vissa måste köra CFW i recovery mode och andra inte?
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  22. #112
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Recovery update är som att köra med dubbla kondomer. Inte nödvändigt men Swizzys inlägg förklarar varför de kör recovery för kunder.
    Last edited by Lillejan; 2011-02-02 at 11:36.

  23. #113
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Vart kan man ladda ner "OFW 3,55" tänkte lägga in det så jag har det redo på en usb sticka. Sen om jag ska gå från CFW till OFW, måste jag då gå in i service mode, eller räcker det att gå in i någon meny på ps3:an???

    Sen när man lägger uppdateringen på USB stickan ska man lägga det på nåt visst sätt i mappar så ps3:an fattar eller??

    Är mycket tacksam för svar på detta, kanske lite dumma frågor men jag är icke så kunnig på detta så jag är mycket tacksam för hjälpen jag kan få!!!

  24. #114
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av sergeantlove Visa Inlägg
    Vart kan man ladda ner "OFW 3,55" tänkte lägga in det så jag har det redo på en usb sticka. Sen om jag ska gå från CFW till OFW, måste jag då gå in i service mode, eller räcker det att gå in i någon meny på ps3:an???

    Sen när man lägger uppdateringen på USB stickan ska man lägga det på nåt visst sätt i mappar så ps3:an fattar eller??

    Är mycket tacksam för svar på detta, kanske lite dumma frågor men jag är icke så kunnig på detta så jag är mycket tacksam för hjälpen jag kan få!!!
    hxxp://ps3-hacks.com eller din vän google.


    skapa en mapp som heter PS3 i den en som heter UPDATE sen uppdatera via usb.

  25. #115
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av sergeantlove Visa Inlägg
    Vart kan man ladda ner "OFW 3,55" tänkte lägga in det så jag har det redo på en usb sticka. Sen om jag ska gå från CFW till OFW, måste jag då gå in i service mode, eller räcker det att gå in i någon meny på ps3:an???

    Sen när man lägger uppdateringen på USB stickan ska man lägga det på nåt visst sätt i mappar så ps3:an fattar eller??

    Är mycket tacksam för svar på detta, kanske lite dumma frågor men jag är icke så kunnig på detta så jag är mycket tacksam för hjälpen jag kan få!!!
    som radical2005 skriver finns det på www.ps3-hacks.com det mesta dyker upp där ganska fort (inom 24h) iaf det viktiga

    Du "återställer" genom att stänga av ps3'an, sedan hålla in Power knappen tills konsollen startat upp och stängts av, följt av att du släpper knappen och trycker in den igen, vänta nu tills maskinen piper till ngra gånger i snabb följd, följ sedan instruktionerna på skärmen och välj system update
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #116
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    finns det en speciell kmeaw CFW för PAL? lr kan man köra vilken som?

  27. #117
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Finns bara en variant
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  28. #118
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    21
    Jag tänkte testa mig på detta nu och följa denna guiden --> http://www.ps3hax.net/2011/01/tutori...#axzz1D6VlmQq9 eller denna --> http://psgroove.com/content.php?666-...ng-Backups-PSN
    Jag har en slim 160gb som är splitt ny och har den näst senaste fw, har bara spelat GT5 (som förövrigt är det enda spelet jag har till PS3), är det något speciellt jag måste tänka på förutom att följa den ovan nämnda guiden?
    Tacksam för svar.

  29. #119
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av LinX Visa Inlägg
    Jag tänkte testa mig på detta nu och följa denna guiden --> http://www.ps3hax.net/2011/01/tutori...#axzz1D6VlmQq9 eller denna --> http://psgroove.com/content.php?666-...ng-Backups-PSN
    Jag har en slim 160gb som är splitt ny och har den näst senaste fw, har bara spelat GT5 (som förövrigt är det enda spelet jag har till PS3), är det något speciellt jag måste tänka på förutom att följa den ovan nämnda guiden?
    Tacksam för svar.
    http://forum.psxcare.com/support/sho...till-kmeaw-cfw <--- jag skulle rekomendera att du gör som det står här, det är på svenska...

    kör in 3.55 OFW först, därefter 3.55-kmeaw
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #120
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    http://forum.psxcare.com/support/sho...till-kmeaw-cfw <--- jag skulle rekomendera att du gör som det står här, det är på svenska...

    kör in 3.55 OFW först, därefter 3.55-kmeaw
    Utmärkt!
    Två "noob-frågor" till; går det att spela online med detta och kan man återställa PS3'an till original?

Sida 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. kmeaw's CFW
    By a00sambe in forum Playstation 3
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2011-01-20, 15:11
  2. Frågor..
    By CorelBlue in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 10:20
  3. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 14:09
  4. FW Frågor
    By Cano in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 16:10
  5. FTP frågor
    By magnus in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-28, 19:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •