Sida 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista
Visar resultat 121 till 150 av 165

Diskussion: Frågor om kmeaw's CFW

  1. #121
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. Ja, det går att spela online, för tillfället iaf men inte med alla spel...

    2. Japp, du kan återställa
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #122
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1. Ja, det går att spela online, för tillfället iaf men inte med alla spel...

    2. Japp, du kan återställa
    Tusen tack för svaren!

  3. #123
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    21
    Fler frågor, kör Gaia Manager för ftp-upload. Hur kommer det sig att den hänger ftp-servern? Allt annat fungerar men under en uppladdning hänger sig uppladdningen. Har testat flera olika ftp-klienter i olika operativsystem (win 7, osx och ubuntu faktiskt) för eliminera sådana fel.
    Har Rogero Manager ftp-server?

  4. #124
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Kör Multiman Klart den bästa

  5. #125
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Kan man slänga in mappar med EMU spel in i games mappen på ps3an utan att det händer nått? Så man inte behöver ha alla EMU spel på USb blir många om man ska köra Amiga,nes,n64 osv.

    Swizzy Spela online sa du... måste man inte ha 3,56 för online eller kör du med DNS fusket... ?

  6. #126
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av LinX Visa Inlägg
    Fler frågor, kör Gaia Manager för ftp-upload. Hur kommer det sig att den hänger ftp-servern? Allt annat fungerar men under en uppladdning hänger sig uppladdningen. Har testat flera olika ftp-klienter i olika operativsystem (win 7, osx och ubuntu faktiskt) för eliminera sådana fel.
    Har Rogero Manager ftp-server?
    Kör med send-keep-alive så ska du se att det inte hänger sig, multiman har fler funktioner med FTP'n nu på senare tid...

    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Kan man slänga in mappar med EMU spel in i games mappen på ps3an utan att det händer nått? Så man inte behöver ha alla EMU spel på USb blir många om man ska köra Amiga,nes,n64 osv.

    Swizzy Spela online sa du... måste man inte ha 3,56 för online eller kör du med DNS fusket... ?
    DNS FTW
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #127
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag kan berätta nackdelarna då jag inte ännu kör CFW jag heller utan ligger på 3.41...
    ...
    Jag kommer vänta någon månad personligen själv med att se hur CFW utvecklas och tuffa vidare med alla mina spel på 3.41 med USB dongel
    Sitter på en slim med 3.41 och grabben tjatar om att spela online med håller emot just nu för att se var alla dessa möjligheter tar vägen.
    Ska jag låta maskinen vara på 3.41 och lugna mig ett tag eller ska jag gå på OFW 3.55->CFW 3.55?

  8. #128
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Nisselauda Visa Inlägg
    Sitter på en slim med 3.41 och grabben tjatar om att spela online med håller emot just nu för att se var alla dessa möjligheter tar vägen.
    Ska jag låta maskinen vara på 3.41 och lugna mig ett tag eller ska jag gå på OFW 3.55->CFW 3.55?
    CFW 3.55 är väl trevligare än 3.41 och dongel. Online blir nog kortvarigt, bara en tidsfråga innan du måste upp på 3.56 och det verkar ju trögt med cfw och nycklar till 3.56 eftersom den riktiga "master" nyckeln faktiskt inte är allmänt läckt, det enda som läckt är ju genererade nycklar som blivit spärrade i 3.56...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #129
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Nisselauda Visa Inlägg
    Sitter på en slim med 3.41 och grabben tjatar om att spela online med håller emot just nu för att se var alla dessa möjligheter tar vägen.
    Ska jag låta maskinen vara på 3.41 och lugna mig ett tag eller ska jag gå på OFW 3.55->CFW 3.55?
    Ångar inte en sekund att jag övergick från 3.41 med PSJAILBREAK (1300kr bortkastade pengar) till KMEAW 3.55. Mer spel som fungerar utan problem och det flesta
    verkar fungera t.o.m. bättre från extern hdd, så jag är i inköpstankar för extern 500GB i kombination med den interna på 500GB.

    Och precis som Hansi säger, kan man nog glömma att lira spel online under längre perioder eftersom nya FW kommer, ev. banningar uppstår.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  10. #130
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Ja Online kan man glömma. PS3 får bli en rolig Offline maskin med massa emulatorer osv. Saknar inte PSN precis var helt värdelöst. PSn Store var ett skämt. Först ska du ta ner demo spelet sen installera det sen får du spela WTF!
    Vill ni bara spela online köp 360.

    Konstigt att det inte finns någon Nintendo 64 emu till ps3.... Nån som vet mer om detta ?

  11. #131
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Har original 3.55 nu, är det bara att lägga in denna då precis som man uppdaterar som vanligt från USB?
    http://www.ps3-hacks.com/file/267
    kmeaw's 3.55 CFW Patched PUP



    Eller ska jag ladda ner den som ligger här och köra efter den guiden, ligger några fler filer i den RAR filen.
    http://www.taringa.net/posts/downloa...mware-PS3.html
    Last edited by bjornsson81; 2011-02-08 at 21:22.

  12. #132
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bjornsson81 Visa Inlägg
    Har original 3.55 nu, är det bara att lägga in denna då precis som man uppdaterar som vanligt från USB?
    http://www.ps3-hacks.com/file/267
    kmeaw's 3.55 CFW Patched PUP

    Eller ska jag ladda ner den som ligger här och köra efter den guiden, ligger några fler filer i den RAR filen.
    http://www.taringa.net/posts/downloa...mware-PS3.html
    http://forum.psxcare.com/support/sho...138#post240138 <--- läs den här guiden (inlägg 2)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #133
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Jag har kört med 3.41 men bytte idag till kmeaw´s cfw 3.55 och är nöjd. Dock så märkte jag att spelen jag har sparat i t.ex. nhl, assasins creed funkar inte korrekt. Nhl säger "rensa speldata bla bla bla" och assasins creed hänger sig när den ska hämta infon från det som finns sparat. Är det bara att glömma mina saves och börja om på nytt för att få spelen att funka? :S har ett antal timmar sparat. Vore bra om ni hade någon lösning.

    Sen så bytte jag mycket p.g.a ett spel som ska funka med cfw 3.55 och multiman, (shaun white snowboarding) funkar inte, blir svart skärm trots jag håller in select och X som anvisat. Någon som kan tänka sig veta felet där? Får aldrig någon fråga om spegling?

    "Ok dudes!!! This game does work. With CFW. 3.55!!! Use the new multiMAN ver 1.15.03

    Hold Select and hit X. It will ask about mirroring. Says ok."
    Last edited by icqdevil; 2011-02-11 at 15:19.

  14. #134
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av icqdevil Visa Inlägg
    Jag har kört med 3.41 men bytte idag till kmeaw´s cfw 3.55 och är nöjd. Dock så märkte jag att spelen jag har sparat i t.ex. nhl, assasins creed funkar inte korrekt. Nhl säger "rensa speldata bla bla bla" och assasins creed hänger sig när den ska hämta infon från det som finns sparat. Är det bara att glömma mina saves och börja om på nytt för att få spelen att funka? :S har ett antal timmar sparat. Vore bra om ni hade någon lösning.

    Sen så bytte jag mycket p.g.a ett spel som ska funka med cfw 3.55 och multiman, (shaun white snowboarding) funkar inte, blir svart skärm trots jag håller in select och X som anvisat. Någon som kan tänka sig veta felet där? Får aldrig någon fråga om spegling?

    "Ok dudes!!! This game does work. With CFW. 3.55!!! Use the new multiMAN ver 1.15.03

    Hold Select and hit X. It will ask about mirroring. Says ok."
    Det finns några saker du behöver kolla upp;

    Är eboot.bin ändrad i spelet?
    Har du kört programmet "File permissions fix......"?

    Dessa brukar hjälpa, det där med "mirroring" är mer för om man ska lira spel man lagt in som "PSN" spel

    Vad gäller dina andra spel där, gå upp längst upp i XMB under games, där har du "installed data" eller något sådant, allting som ligger här kan du radera utan större problem, det påverkar inte dina savegames
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #135
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Prövade rensa "saved data" i XMB och nu funkar samtliga spel som jag hade sparat i=)

    Däremot får jag varken shaun white eller apache att funka. Det står att man ska använda sig av multiman, trycka select + x då ska man få en fråga om mirroring.

    "Ok dudes!!! This game does work. With CFW. 3.55!!! Use the new multiMAN ver 1.15.03

    Hold Select and hit X. It will ask about mirroring. Says ok."

    Det enda som kommer upp är "do you want to start the game now, without exiting XMB, warning! Some games do not support such launch mode. "

    Sen blir det blackscreen oavsett vad jag väljer, hur kan det komma sig?
    Last edited by icqdevil; 2011-02-12 at 12:16.

  16. #136
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Spelet på en extern hårddisk och en skiva i sen är de bara att köra

  17. #137
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Tonic Visa Inlägg
    Spelet på en extern hårddisk och en skiva i sen är de bara att köra
    Du hade rätt, prövade lägga över spelen på ett usb-minne och då funka det klockrent. Jävligt synd det funka bara på externt för jag vill så gärna ha alla på interna hdd:n

  18. #138
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Om man gör en Select+X när spelet ligger på den interna hårddisken så är det inte samma funktion som om man gör det på den externa

    Citat Original inlägg av multiMan Manual
    [SELECT]+[X] - (INTERNAL HDD) force [Direct Launch Prompt] when disabled
    [SELECT]+[X] - (EXTERNAL HDD) alternative mode for "Black Screen Games"
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  19. #139
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    36
    Respekt
    14
    vad tar ni för att fixa till min burk med allt skit och en snabblektion för framtida uppdateringar och lite sånt skit?

  20. #140
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av snucke88 Visa Inlägg
    vad tar ni för att fixa till min burk med allt skit och en snabblektion för framtida uppdateringar och lite sånt skit?
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1429&xSec=140 <---
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #141
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jo, jag har en fråga angående om man uppgraderar till det här CFW. Bryter man garantin på nått sätt på konsolen då? Jag har garanti till i typ augusti så det vore inte så kul.

  22. #142
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av amnesu Visa Inlägg
    Jo, jag har en fråga angående om man uppgraderar till det här CFW. Bryter man garantin på nått sätt på konsolen då? Jag har garanti till i typ augusti så det vore inte så kul.
    ja, du bryter garantin... det säger till och med Sony i ett meddelande dom skrev typ under natten tror jag det var...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #143
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Har uppdaterat från 3.41 till först 3.55 OFW och sedan till KMAEW´s 3.55 CFW. Installerade sedan "BDEMU.pkg" och slängde över alla _backuper_ till "dev_hd01/GAMES".
    Kör nu senaste Multiman och alla spel syns snyggt och prydligt. Dock spelar det ingen roll vilket spel jag startar för alla ger black screen bara. Får klicka på PS-knappen och gå tillbaka till XMB.

    Har provat R1 för permissions och Select + X då det blir direct boot. Dock så fungerar ingenting. Jag har INTE bytt ut några eboots mot 3.41 kompatibla så jag antar att det egentligen borde fungera då?

    Tips på vad man kan göra?

    Edit: Verkar fungera efter att ha kört fix permissions.pkg
    Last edited by pemani; 2011-03-18 at 12:48.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  24. #144
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hej,

    En kort fråga, har kört med USB dongeln som jag köpte av psxcare i december, men tänkte testa CFW, har provat att lägga in först OFW 3.55 och sedan CFW, men ska man inte se i under systemmenyn på PS3:an att det är CFW eller ska det bara stå 3.55 som vanligt även om CFW är installerat.

    Mvh

    Fredrik

  25. #145
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av DrGixxer Visa Inlägg
    Hej,

    En kort fråga, har kört med USB dongeln som jag köpte av psxcare i december, men tänkte testa CFW, har provat att lägga in först OFW 3.55 och sedan CFW, men ska man inte se i under systemmenyn på PS3:an att det är CFW eller ska det bara stå 3.55 som vanligt även om CFW är installerat.

    Mvh

    Fredrik
    Det står bara 3.55 som vanligt i system information. Prova att installera Multiman eller liknande, startar den utan problem vet du att det fungerar som det ska utan dongel.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  26. #146
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    OK, ja jag har lyckats få in multiman och starta det utan problem, men får inte igång de spel jag haft på sedan jag hade 3.41 och dongeln, men då beror det på att spelen är ändrade som det skrivits om innan här, så jag ska testa att föra över ett nytt omoddat spel med icke ändrade filer av något slag imorgon bitti.

    Tack för hjälpen!

  27. #147
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Nej du körde väl moddade eboots på de flesta spel för att få dom att fungera på 3.41. Nu behöver du original eboot på alla spel upp t.o.m. 3.55. När du kommer till 3.56 (Motorstorm Apocalypse t.ex.) så behöver du en moddad eboot igen.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  28. #148
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av DrGixxer Visa Inlägg
    Hej,

    En kort fråga, har kört med USB dongeln som jag köpte av psxcare i december, men tänkte testa CFW, har provat att lägga in först OFW 3.55 och sedan CFW, men ska man inte se i under systemmenyn på PS3:an att det är CFW eller ska det bara stå 3.55 som vanligt även om CFW är installerat.

    Mvh

    Fredrik
    Det står precis som vanligt i system versionen, det lättaste sättet o se om du gjort rätt (om du använder dig av kmeaw) är genom att helt enkelt kolla under Game, finns dom 2 alternativen som tillkommer med dongel där när du startar upp konsollen normalt, ja då har du gjort rätt... finns dom inte där har du gjort något fel och får göra om och göra rätt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #149
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Bytte versioner av multiman och ftp program så tog bort denna posten med frågor. Men vad har man för nytta av lv2.pkg filen, behövs den fortfarande om man kör nyaste versionen av multiman tex
    Last edited by DrGixxer; 2011-03-27 at 13:42.

  30. #150
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Nej
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

Sida 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. kmeaw's CFW
    By a00sambe in forum Playstation 3
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2011-01-20, 15:11
  2. Frågor..
    By CorelBlue in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 10:20
  3. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 14:09
  4. FW Frågor
    By Cano in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 16:10
  5. FTP frågor
    By magnus in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-28, 19:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •