Sida 1 av 6 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 165

Diskussion: Frågor om kmeaw's CFW

  1. #1
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15

    Frågor om kmeaw's CFW

    Jag sitter i dagsläget på PS3break v1.2 , firmware 3.41 hermes v4 och 3.55 spoofen.

    Är det nån idé för mig att lägga in detta CFW? slipper jag modda EBOOT filer på ALLA spel?

    Vart lägger man spelen? om jag kör senaste GAIA, blir det som vanligt i OMAN mappen? Eller ska spelen in på annat ställe?

    Men andra ord, vad tjänar jag på detta förutom PSN support och slippa starta med power och sen eject?

    Kan någon skriva fördelarna kontra nackdelarna, förutom ovannämda.

    tack på förhand.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag kan berätta nackdelarna då jag inte ännu kör CFW jag heller utan ligger på 3.41
    Det är jobbigt o nedgradera maskinen men inte helt omöjligt har jag hört men med risk för att man totalhavererar maskinen o det fungerar inte på alla.. Man får fula till stöd för att köra 3.41 o sen dra ned den med Downgrade till 3.40 o sen uppa med en oficiella 3.41 på något sätt vad jag hörde av en vän.

    Man får också vänta på att folk patchar homebrew eller patcha själv ( signera ) och det känns lite skakigt än så länge.

    Jag kommer vänta någon månad personligen själv med att se hur CFW utvecklas och tuffa vidare med alla mina spel på 3.41 med USB dongel
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    Tack för snabbt svar! ungefär så tänker jag också.

    //R

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Jag kör kmeaw's CFW 3.55 och tycker att det funkar kanon. Bara att köra Lv2 appen efter varje boot, sen Gaia. Funkar kanon med dom spel jag testat. Jag körde wutangrza+geohot innan, men det var lite bökigt att patcha alla spel.

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    33
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av akaboton Visa Inlägg
    Jag kör kmeaw's CFW 3.55 och tycker att det funkar kanon. Bara att köra Lv2 appen efter varje boot, sen Gaia. Funkar kanon med dom spel jag testat. Jag körde wutangrza+geohot innan, men det var lite bökigt att patcha alla spel.
    Kan du länka till filen som du använde eller till guiden? Kör du slim eller fat?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    KMEAW verkar helt OK att köra. Vi kommer erbjuda installation av denna till de kunder som inte vill göra det på egen hand.

    På en SLIM ser jag egentligen ingen nackdel alls att slänga sina donglar och gå över till kmeaw, men man får ha koll så man inte uppdaterar ps3:an via något spel eller genom att gå online.

    Min gamla 60-giggare däremot kommer ligga kvar i 3.15 tills det finns en riktig alternativ linux eller en säker väg för nergradering från 3.55 till 3.15.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag kan berätta nackdelarna då jag inte ännu kör CFW jag heller utan ligger på 3.41
    Det är jobbigt o nedgradera maskinen men inte helt omöjligt har jag hört men med risk för att man totalhavererar maskinen o det fungerar inte på alla.. Man får fula till stöd för att köra 3.41 o sen dra ned den med Downgrade till 3.40 o sen uppa med en oficiella 3.41 på något sätt vad jag hörde av en vän.

    Man får också vänta på att folk patchar homebrew eller patcha själv ( signera ) och det känns lite skakigt än så länge.

    Jag kommer vänta någon månad personligen själv med att se hur CFW utvecklas och tuffa vidare med alla mina spel på 3.41 med USB dongel
    Du snackar/skriver goja, läs om frågan och läs på vad kmeaw är för något...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    behöver man göra något med spelen eller ska man ftpa över dom och köra på?

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    151
    Respekt
    0
    Det har släppts en ny gaia med inbyggt lv2 stöd så nu behöver du inte köra lv2 innan du startar managern . Med Kmeaw´s cfw behöver du heller inte signa paketen som du måste med de flesta andra cfw....
    Tycker det fungerar bra med kmeaw där man slipper proceduren med dongle och de flesta spelen fungerar direkt utan en massa meckande...men det är bara vad jag tycker....
    Du föddes gråtande medan folk stod omkring dig och log.
    Lev så du kan dö leende medan folk står omkring dig och gråter.

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du snackar/skriver goja, läs om frågan och läs på vad kmeaw är för något...
    Du var bara tvungen att kasta in lite ordbajs där eller hur
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av a00sambe Visa Inlägg
    Det har släppts en ny gaia med inbyggt lv2 stöd så nu behöver du inte köra lv2 innan du startar managern . Med Kmeaw´s cfw behöver du heller inte signa paketen som du måste med de flesta andra cfw....
    Tycker det fungerar bra med kmeaw där man slipper proceduren med dongle och de flesta spelen fungerar direkt utan en massa meckande...men det är bara vad jag tycker....
    Vart finns den senaste versionen av Gaia? Letade på xbins men den fanns inte där :S

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Funkar denna Firmware bra för er som testat? Hört en del om frysningar å blackscreen i samband med att starta backups?

    Ligger just nu på 4.1 med Ps3key, funkar göörbra, men är sugen på att uppdatera om de funkar lika bra på denna Custom Firmware?

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Jag startade precis backup GT5 på cfw

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Lånar tråden lite....Har precis installerat kmeaw CFW samt gaia manager 2.1. När jag startar spelet "Start The Party" vi gaia och sedan stoppar i en skiva och ska köra igång startar det sedan skickas jag tillbaka till XMB vad ska ja göra? :P

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ElecTriX Visa Inlägg
    Vart finns den senaste versionen av Gaia? Letade på xbins men den fanns inte där :S
    http://www.ps3-hacks.com/file/265 <--- www.ps3-hacks.com är en bra sida att hitta nya apps till ps3'an, www.psp-hacks.com är bra för psp
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av paddelundh Visa Inlägg
    behöver man göra något med spelen eller ska man ftpa över dom och köra på?
    bara slänga in och köra, precis som på 3.41 man slipper starta på ett special vis och man slipper en dongel, bara starta och köra!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Funkar denna Firmware bra för er som testat? Hört en del om frysningar å blackscreen i samband med att starta backups?

    Ligger just nu på 4.1 med Ps3key, funkar göörbra, men är sugen på att uppdatera om de funkar lika bra på denna Custom Firmware?
    Min personliga åsikt är att CFW'n fungerar lika bra som 3.41 med PS3Key etc. det fungerar till och med bättre då man med nyare spel slipper patcha och hålla på plus att man slipper dongeln och strul med att stänga av o slå på baktill etc.

    Citat Original inlägg av Kung_plingan Visa Inlägg
    Lånar tråden lite....Har precis installerat kmeaw CFW samt gaia manager 2.1. När jag startar spelet "Start The Party" vi gaia och sedan stoppar i en skiva och ska köra igång startar det sedan skickas jag tillbaka till XMB vad ska ja göra? :P
    googla på fenomenet? kolla att du har all data på maskinen? kolla om det behövs ngn form av HDD patch?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Det löste sig installerade gaia manager 2.02 så fungerade det prima

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Min personliga åsikt är att CFW'n fungerar lika bra som 3.41 med PS3Key etc. det fungerar till och med bättre då man med nyare spel slipper patcha och hålla på plus att man slipper dongeln och strul med att stänga av o slå på baktill.


    ## så man behöver alltså inte köra någon Permission fix eller liknande bara att välja spel i GaiaManager och köra med samma höga kompabilitet som i v4.1 med dongel?

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Min personliga åsikt är att CFW'n fungerar lika bra som 3.41 med PS3Key etc. det fungerar till och med bättre då man med nyare spel slipper patcha och hålla på plus att man slipper dongeln och strul med att stänga av o slå på baktill.


    ## så man behöver alltså inte köra någon Permission fix eller liknande bara att välja spel i GaiaManager och köra med samma höga kompabilitet som i v4.1 med dongel?
    Permissionfix får man köra om man använd t.ex. en ftp-klient som ställt rättigheterna (permissions) fel. Har inget med Gaiamanager att göra. Är det fel permissions så strular det med alla backupmanagers.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    ok,tack för hjälpen

  22. #22
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    33
    Respekt
    18
    Om man nu skulle vilja göra en restore så att man kommer tillbaka på OFW 3.55, är det bara att gå in i recoverymenyn och köra som vanligt?

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Min personliga åsikt är att CFW'n fungerar lika bra som 3.41 med PS3Key etc. det fungerar till och med bättre då man med nyare spel slipper patcha och hålla på plus att man slipper dongeln och strul med att stänga av o slå på baktill.


    ## så man behöver alltså inte köra någon Permission fix eller liknande bara att välja spel i GaiaManager och köra med samma höga kompabilitet som i v4.1 med dongel?
    Samma problem finns med 3.41, allting beror på hur man lagt över spelen... finns nog något permissions fix program till 3.41 också om man bara söker lite
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Permissionfix får man köra om man använd t.ex. en ftp-klient som ställt rättigheterna (permissions) fel. Har inget med Gaiamanager att göra. Är det fel permissions så strular det med alla backupmanagers.
    Men jag använde ju Permissionfix för att få igång Gran Turismo 5 med ps3key i 4.1, har jag missat något?

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Men jag använde ju Permissionfix för att få igång Gran Turismo 5 med ps3key i 4.1, har jag missat något?
    Vad skulle du ha missat? du la in spelet via FTP eller hur? eller hur la du in spelet?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vad skulle du ha missat? du la in spelet via FTP eller hur? eller hur la du in spelet?
    Jag är ju som sagt på firmware 4.1 Ps3key Kan ju föra över alla spel utan problem via FTP men för att få igång Gran turismo 5 måste jag köra programmet fix permissions , programmet körs å ja kastas tillbaks till dashboarden sen väljer jag patched mode i multiman och väljer spelet (Gran Turismo 5jag kommer tillbaka efter några sekunder till dashboarden sen kör jag GT5 via valfri manager. hänger du med? gör jag inte de funkar inte spelet.
    Last edited by dr_fredrik; 2011-01-20 at 21:24.

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Jag är ju som sagt på firmware 4.1 Ps3key Kan ju föra över alla spel utan problem via FTP men för att få igång Gran turismo 5 måste jag köra fixpermission först, jag kommer tillbaka efter några sekunder till dashboarden sen kör jag GT5 via valfri manager. hänger du med? gör jag inte de funkar inte spelet.
    well yeah, permissions blir felaktiga... simpelt... den kan inte läsa/exekvera filerna den behöver, därav den får ryck och hoppar ut i XMB (istället för som på wii att den hoppar ut i recovery console typ)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    dags att testa detta tror jag. Lär man avinstallera den Gaia man har eller är det bara att lägga in 1.02?

  29. #29
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    OK. Om jag ska FTPA in spelet till den interna, och kör GAIA 2.02.Vart lägger jag spelet, är det i game/OMAN12345/GAMEZ

    Eller nån annan stans?

    Är nog FF sugen på att vänta, valet & kvalet!

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ilballetto Visa Inlägg
    dags att testa detta tror jag. Lär man avinstallera den Gaia man har eller är det bara att lägga in 1.02?
    radera den du har och lägg in 2.02 efter installationen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 6 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. kmeaw's CFW
    By a00sambe in forum Playstation 3
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2011-01-20, 15:11
  2. Frågor..
    By CorelBlue in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 10:20
  3. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 14:09
  4. FW Frågor
    By Cano in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 16:10
  5. FTP frågor
    By magnus in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-28, 19:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •