Sida 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 165

Diskussion: Frågor om kmeaw's CFW

  1. #61
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ogward Visa Inlägg
    tack, löste det av en slump :P
    men nu tror jag att jag fattar hur det funkar.
    önskar bara jag kunde lösa de sega transfer tiderna... fan 2h i snitt per spel... blir ju galen... :P
    kör USB splitta filerna med ps3 splitter och un-splitta dom med gaia?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #62
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    jooo, men som jag fattade måste de va fat32? och jag kan inte formatera om hddn har en massa skit på den som jag inte vill förlora :-/

  3. #63
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Går framåt men har ännu inte fått något att fungera...

    Det jag förundras över är att den säger att Eboot.bin inte finns och frågar om permissions en gång.

    Saken är den att Eboot.bin finns i mappen. Underligt...

  4. #64
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hyben Visa Inlägg
    Går framåt men har ännu inte fått något att fungera...

    Det jag förundras över är att den säger att Eboot.bin inte finns och frågar om permissions en gång.

    Saken är den att Eboot.bin finns i mappen. Underligt...
    Det är ett Linux baserat operativ system, linux använder sig av "persmissions" på filer, alltså den ger tillstånd till användare att läsa/exekvera/skriva till olika mappar, och vissa FTP program buggar lite med det där och ger fel permissions på filerna...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #65
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ogward Visa Inlägg
    jooo, men som jag fattade måste de va fat32? och jag kan inte formatera om hddn har en massa skit på den som jag inte vill förlora :-/
    Japp, PS3'an stödjer inte NTFS tyvär...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #66
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Kan kanske vara något sånt, vilket ftp program kör ni?

    använder för närvarande flashxp

  7. #67
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Beror väl lite på vad du har för router?? jag kan inte säga "gör såhär så är din ps3'a aldrig ute på nätet" bara out of the blue utan att veta vad du har för hårdvara... lättaste metoden är att helt enkelt koppla ur nätverks kabeln som går till modemet?
    Oj dumt av mig, tänkte om det fanns någon inställning i ps3an som förhindrade internettillgång.

    Kopplar den till mitt modem när jag ska föra över filer via ftp, precis som jag brukar göra med gammelboxen.
    Scientific atlanta är märket på modemet.

    Hittat mac adressen på ps3an.
    Gick in på http://192.168.0.1/ och sedan brandväggsinställningar.
    Under mac filtering skrev jag in ps3ans mac adress och valde block listed.

    Klar?
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  8. #68
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    finns en permission FIX! googla

  9. #69
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Oj dumt av mig, tänkte om det fanns någon inställning i ps3an som förhindrade internettillgång.

    Kopplar den till mitt modem när jag ska föra över filer via ftp, precis som jag brukar göra med gammelboxen.
    Scientific atlanta är märket på modemet.

    Hittat mac adressen på ps3an.
    Gick in på http://192.168.0.1/ och sedan brandväggsinställningar.
    Under mac filtering skrev jag in ps3ans mac adress och valde block listed.

    Klar?
    anar att du sitter på en comhem lina eftersom du har ett SA/sisco modem.
    men ja, det låter rätt. Du kan om du vill starta ps3an och kolla om den får en ip men att du får ett dns error, finns "testa internet anslutning" under nätverksinställningar, kör den så får du se.
    i värsta fall kan man göra som denna killen gjort.
    http://psx-scene.com/forums/f187/%5B...p-fixes-77886/

  10. #70
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är ett Linux baserat operativ system, linux använder sig av "persmissions" på filer, alltså den ger tillstånd till användare att läsa/exekvera/skriva till olika mappar, och vissa FTP program buggar lite med det där och ger fel permissions på filerna...
    Nej, det är det väl inte? XMB är ju ett specialbygge av Sony. Att använda sig av Linux, BSD och liknande som bas innebär en stor säkerhetsrisk. Däremot kan PS3an köra Linux med hjälp av äldre firmware eller jailbreak.

    Jag kör själv också kmeaw men har problem med vissa spel att starta. Det enda jag fått igång hittils är Oblivion vilket egentligen är det viktigaste. Jag kör kmeaw 3.55 med Gaia 2.04. Via FTP får jag ca 30MB/s jämnt och ibland kan det skjuta upp i höjden (60MB/s). Så jag kan rekommendera Gigabit switch/router/kabel (det som är passande). Det är till den interna disken. Till den externa USB2 disken går det ganska slött. Den använder jag nu bara som backup.

    Min interna 250GB är också ganska full tyvärr.

  11. #71
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Nej, det är det väl inte? XMB är ju ett specialbygge av Sony. Att använda sig av Linux, BSD och liknande som bas innebär en stor säkerhetsrisk. Däremot kan PS3an köra Linux med hjälp av äldre firmware eller jailbreak.

    Jag kör själv också kmeaw men har problem med vissa spel att starta. Det enda jag fått igång hittils är Oblivion vilket egentligen är det viktigaste. Jag kör kmeaw 3.55 med Gaia 2.04. Via FTP får jag ca 30MB/s jämnt och ibland kan det skjuta upp i höjden (60MB/s). Så jag kan rekommendera Gigabit switch/router/kabel (det som är passande). Det är till den interna disken. Till den externa USB2 disken går det ganska slött. Den använder jag nu bara som backup.

    Min interna 250GB är också ganska full tyvärr.
    Deras sätt att bygga upp det är väldigt likt Linux... Har för mig filsystemet på hårddisken är linux baserat iaf?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #72
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Nej de använder ett eget speciellt krypterat filsystem.

  13. #73
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Nevermind. Jag fick igång de flesta spelen genom att helt enkelt gå in på "App_home/PS3_GAME" efter att ha blivit utkastad till XMB. Jag var lite väl van över hur det var förut dvs att de skulle starta direkt.

    Så om ni undrar varför ni blir utkastade till XMB med kmeaw och gaia 2.04 så gå bara in på "App_home/PS3_GAME" och där går det att starta spelet direkt.

    Jag har inte behövt originalskiva förutom för möjligtivis de spelen som inte fungerade.

  14. #74
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Nevermind. Jag fick igång de flesta spelen genom att helt enkelt gå in på "App_home/PS3_GAME" efter att ha blivit utkastad till XMB. Jag var lite väl van över hur det var förut dvs att de skulle starta direkt.

    Så om ni undrar varför ni blir utkastade till XMB med kmeaw och gaia 2.04 så gå bara in på "App_home/PS3_GAME" och där går det att starta spelet direkt.

    Jag har inte behövt originalskiva förutom för möjligtivis de spelen som inte fungerade.
    Det du syftar på heter Direct boot och finns som val möjlighet med en av R knapparna (R2 har jag för mig det var?)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #75
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Ja och nu med 2.04 har det blivit borttaget för det är ostabilt.

  16. #76
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    I see, vad jobbigt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #77
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Bara en fråga.. Hänger sig er PS3 lite då och då med denna CFW. Kan variera stort ibland ofta sen ibland kan det ta timmar mellan. Är iaf mycket nöjd med denna cfw slänger in spel via USB och det fungerar bra. Ibland problem att starta spelen men GM blir bättre med tiden.

  18. #78
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag har haft samma problem ja, men det är inte speciellt ofta det sker, och jag läste i infon från senaste multiman att det kan bero på patchningen som görs för att dessa sak gå igång...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #79
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    senaste multiMAN. Funkar klockrent!

  20. #80
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Får det som sagt inte att fungera.

    Skall förklara i detalj hur jag gör och om någon hittar fel så säg till.

    Uppdaterade ps3an utan problem (med kollad MD5) till kmeaw.
    Lade in GAIA 2.04
    Startade GAIA som berättade att hdd0/GAMEZ är nya adressen för spel
    Startade ftp servern
    Använder FlashFXP (från windows7)
    Går in i mappen hdd0/GAMEZ och skapar mappen GT5
    För över mappen USRDIR till mappen ovan
    Väntar ungefär 3år......
    När det är klart så refreshar jag GAIA som hittar spelet och valet "gran turismo 5" kommer upp
    Väljer spelet
    "EBOOT.BIN" not found står det "want to fix permissions?"
    Jag VET att eboot.bin finns under hdd0/gamez/gt5/usrdir
    Försöker starta upp det ändå men det blir svart en stund, blinkar lite och sen kommer det "fel vid startåtgärd"

    Vart gör jag fel? har kört permission fixes, lv2 och fan och hans moster...
    Last edited by hyben; 2011-01-24 at 13:31.

  21. #81
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    På CFW får du inte ha en modifierad Eboot.bin på dina spel du vill spela.
    Ett Black Ops jag patchat tidigare för 3.41 fungerar ikke på CFW så vida man inte flyttar över original e-boot
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  22. #82
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    På CFW får du inte ha en modifierad Eboot.bin på dina spel du vill spela.
    Ett Black Ops jag patchat tidigare för 3.41 fungerar ikke på CFW så vida man inte flyttar över original e-boot
    Tack! funkade med orginal eboot.bin!!

  23. #83
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av hyben Visa Inlägg
    Tack! funkade med orginal eboot.bin!!
    Grattis

    Tummregel, 3.41 j-tag hack med donglar kräver modifierade .bin filer
    CFW maskiner kräva original ( än så länge )

    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  24. #84
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Sundsvall, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    20
    ett par frågor ang kmeaw's CFW

    tänkte köpa en ps3 nu när man kan köra homebrew och backups men finns det reports om brickings slim ps3 på kmeaw's CFW ? , vill ju inte köpa en ps3 och bricka den direkt .

    ja kan ev köpa den färdig hos er eller köpa en med 3.41 med jb från digitalboxen då men blir ca 700-800kr dyrare då

  25. #85
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hyben Visa Inlägg
    Får det som sagt inte att fungera.

    Skall förklara i detalj hur jag gör och om någon hittar fel så säg till.

    Uppdaterade ps3an utan problem (med kollad MD5) till kmeaw.
    Lade in GAIA 2.04
    Startade GAIA som berättade att hdd0/GAMEZ är nya adressen för spel
    Startade ftp servern
    Använder FlashFXP (från windows7)
    Går in i mappen hdd0/GAMEZ och skapar mappen GT5
    För över mappen USRDIR till mappen ovan
    Väntar ungefär 3år......
    När det är klart så refreshar jag GAIA som hittar spelet och valet "gran turismo 5" kommer upp
    Väljer spelet
    "EBOOT.BIN" not found står det "want to fix permissions?"
    Jag VET att eboot.bin finns under hdd0/gamez/gt5/usrdir
    Försöker starta upp det ändå men det blir svart en stund, blinkar lite och sen kommer det "fel vid startåtgärd"

    Vart gör jag fel? har kört permission fixes, lv2 och fan och hans moster...
    Du ska föra över hela mappen "PS3_GAME" samt filen "PS3_DISC.SFB" till GT5 mappen, sen är det viktigt att du har ORIGINAL eboot.bin, om du kör med "Gran.Turismo.5.READ.NFO.EUR.JB.PS3-ATAX" releasen är den för-patchad, vilket INTE kommer fungera på 3.55
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #86
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    KMEAW verkar helt OK att köra. Vi kommer erbjuda installation av denna till de kunder som inte vill göra det på egen hand.

    På en SLIM ser jag egentligen ingen nackdel alls att slänga sina donglar och gå över till kmeaw, men man får ha koll så man inte uppdaterar ps3:an via något spel eller genom att gå online.

    Min gamla 60-giggare däremot kommer ligga kvar i 3.15 tills det finns en riktig alternativ linux eller en säker väg för nergradering från 3.55 till 3.15.
    Tänker samma här.. har 2.85 med 120 GB..

  27. #87
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    Fungerar dem flesta spelen med kmeaws cfw? nånstans man kan se isåfall vilka som fungerar och inte?

  28. #88
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pata88 Visa Inlägg
    Fungerar dem flesta spelen med kmeaws cfw? nånstans man kan se isåfall vilka som fungerar och inte?
    Spel som fungerar på 3.41 ska även fungera på 3.55 med kmeaws utan större problem, man ska inte hålla på patcha spelen dock, det strular till det (GT5, Need for speed hot pursuit stular om du kör patchad eboot.bin)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #89
    Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Sverige
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Så då har jag äntligen uppdaterat till 3.55 kmeaw CFW. Sedan fixade jag nyaste Gaia. Äntligen fått hem min 1TB externa hdd och har formaterat om den till FAT32 sedan för jag över filerna/mapparna [PS3_GAME] [PS3_UPDATE] och [PS3_DISC.SFB] sedan startar jag Gaia och väntar på att spelet skall dyka upp men inget händer. Vad gör jag för fel??

    Om jag skall föra över spelen till en extern hdd måste dom ligga i någon speciel mapp??

  30. #90
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av stefan_fox Visa Inlägg
    Så då har jag äntligen uppdaterat till 3.55 kmeaw CFW. Sedan fixade jag nyaste Gaia. Äntligen fått hem min 1TB externa hdd och har formaterat om den till FAT32 sedan för jag över filerna/mapparna [PS3_GAME] [PS3_UPDATE] och [PS3_DISC.SFB] sedan startar jag Gaia och väntar på att spelet skall dyka upp men inget händer. Vad gör jag för fel??

    Om jag skall föra över spelen till en extern hdd måste dom ligga i någon speciel mapp??
    X:\GAMEZ\SPELNAMN\<dina mappar och filer> (PS3_GAME, PS3_UPDATE och PS3_DISC.SFB)
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

Sida 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. kmeaw's CFW
    By a00sambe in forum Playstation 3
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2011-01-20, 15:11
  2. Frågor..
    By CorelBlue in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 10:20
  3. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 14:09
  4. FW Frågor
    By Cano in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 16:10
  5. FTP frågor
    By magnus in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-28, 19:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •