Sida 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Visar resultat 151 till 165 av 165

Diskussion: Frågor om kmeaw's CFW

  1. #151
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av DrGixxer Visa Inlägg
    Bytte versioner av multiman och ftp program så tog bort denna posten med frågor. Men vad har man för nytta av lv2.pkg filen, behövs den fortfarande om man kör nyaste versionen av multiman tex
    Den behövs inte längre, och används bara för att starta linux (asbestos)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #152
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Dock kan du behöva köra "bdemu.pkg" då senaste multiman saknar payload p.g.a. rädsla kring Sony och deras konstanta stämningar.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  3. #153
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    och för er som inte orkar googla efter "bdemu.pkg" som permani nämner ovan kan ni ta den härifrån: http://whipland.no-ip.org/.downloads...tuff/bdemu.pkg
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #154
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Jag fick även lov att köra denna då jag fick black screen på i princip alla spel jag bootade:

    http://psx-scene.com/forums/attachme...eaw-geohot-zip

    Kör ni Kmeaw som jag kör så kör ni självfallet filen som heter Waninkoko/Kmeaw..
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  5. #155
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Jag fick även lov att köra denna då jag fick black screen på i princip alla spel jag bootade:

    http://psx-scene.com/forums/attachme...eaw-geohot-zip

    Kör ni Kmeaw som jag kör så kör ni självfallet filen som heter Waninkoko/Kmeaw..
    Faktum är att det inte spelar någon roll vilken du kör om du använder kmeaw, eftersom det ända som skiljer dom åt är att den ena är signerad och den andra är inte signerad (och 3.55-kmeaw tar både signerade och osignerade )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #156
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    vilka ps3 modeller kan man inte installera Kmeaw 3.55 cfw på ? om det ens är några som inte funkar dvs och så länge man har ofw 3.55 eller lägre .....

  7. #157
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Du kan slänga in den på alla ... det du antagligen snappat upp var waninokos cfw som inte funkade med vissa modeller med Kmeaw funkar på alla...

    (om du då har v3.55 eller lägre )
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  8. #158
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    coool då ska polarn få sin fixad i helgen oxå :O

  9. #159
    Registrerade
    Apr 2011
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Edit: Skit bakom spakarna
    Last edited by Sebbeboy; 2011-04-01 at 17:55.

  10. #160
    Registrerade
    Apr 2004
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    54
    Respekt
    21
    Uppdaterade just min PS3 (den större modellen) till 3.55 Kmeaw, gick riktigt smidigt.

    Men nu när jag FTP:ar in till PS3:an hittar jag inga mappar (!!). Det är precis som om hårddisken vore tom, men mina program och backupper funkar som de ska.

  11. #161
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mog Visa Inlägg
    Uppdaterade just min PS3 (den större modellen) till 3.55 Kmeaw, gick riktigt smidigt.

    Men nu när jag FTP:ar in till PS3:an hittar jag inga mappar (!!). Det är precis som om hårddisken vore tom, men mina program och backupper funkar som de ska.
    om du inte har några mappar är det något fel på FTP anslutningen... simple...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #162
    Registrerade
    Apr 2004
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    54
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    om du inte har några mappar är det något fel på FTP anslutningen... simple...
    Jag undrar om det verkligen var/är så. Jag uppdaterade just Blackb0x till signerad och nu ser jag alla mapparna igen.

    Anywho, det funkar igen och jag är nöjd.


    Nu ska jag bara få en del spel (Batman: AA GOTY och Tomb Raider Legend) att funka. Hmm....

  13. #163
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mog Visa Inlägg
    Jag undrar om det verkligen var/är så. Jag uppdaterade just Blackb0x till signerad och nu ser jag alla mapparna igen.

    Anywho, det funkar igen och jag är nöjd.


    Nu ska jag bara få en del spel (Batman: AA GOTY och Tomb Raider Legend) att funka. Hmm....
    Ja, det var så... BlackB0x FTP Server är lite buggig, bättre o köra med OpenFTP version 2.1.1 tycker jag
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #164
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av mog Visa Inlägg
    Uppdaterade just min PS3 (den större modellen) till 3.55 Kmeaw, gick riktigt smidigt.

    Men nu när jag FTP:ar in till PS3:an hittar jag inga mappar (!!). Det är precis som om hårddisken vore tom, men mina program och backupper funkar som de ska.
    Jag fick också sådana problem med ftp:n när jag uppdaterade multiman, måste nu köra med gaia av någon konstig anledning....

  15. #165
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av icqdevil Visa Inlägg
    Jag fick också sådana problem med ftp:n när jag uppdaterade multiman, måste nu köra med gaia av någon konstig anledning....
    Samma här, efter multiman 1.15 så har det inte fungerat att lista PS3:ans hdd. Inte i flash FXP i alla fall. Filezilla suger så det är inget alternativ för mig. Gaia har fungerat oklanderligt hela vägen. Openps3ftp-v2.1 fungerar också utan minsta problem, snabb är den också.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Sida 6 av 6 FörstaFörsta ... 456

Liknande diskussioner

  1. kmeaw's CFW
    By a00sambe in forum Playstation 3
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2011-01-20, 15:11
  2. Frågor..
    By CorelBlue in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 10:20
  3. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 14:09
  4. FW Frågor
    By Cano in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 16:10
  5. FTP frågor
    By magnus in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-28, 19:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •