Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Partitioner på extern hårddisk?

  1. #1
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14

    Partitioner på extern hårddisk?

    Kan man partitionera sin externa hårddisk så ena delen är FAT32 och andra är formaterad som en minnesenhet för 360? Så man kan ha XBLA-spel och DLC på 360-formaterade partitionen och spel och homebrew på FAT32 partitionen? Min 20gb interna hårddisk börja få slut på utrymme, nämligen.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det går alldeles utmärkt bra, sätt bara in den i 360'n och formatera den gör det automatiskt åt dig (360 delen hamnar som dolda mappar och filer på FAT32 formaterade delen)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Nice, finns det några rekommenderade partitionsverktyg? Helst gratis. Fungerar det inbyggda verktyget för diskhantering i Windows 7 kanske?
    Last edited by Gfer; 2011-01-23 at 18:41.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du behöver inte göra en egen partition för 360 delen, det räcker med att du formaterar disken med FAT32... den skapar egen virtuell partition på hårddisken i form av ett gäng dolda filer
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Jaha, det verkar rätt stökigt att blanda sådär dock. Tänkte att det vore bättre att dela upp hårddisken. Ville bara se om 360 kan hantera partitionerade hårddiskar.
    Last edited by Gfer; 2011-01-23 at 19:53.

  6. #6
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    En fråga till, om jag formaterar den externa hårddisken på 360n så förlorar jag väl all data som redan finns på hårddisken?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Gfer Visa Inlägg
    En fråga till, om jag formaterar den externa hårddisken på 360n så förlorar jag väl all data som redan finns på hårddisken?
    Det bästa är att göra backup först, den formaterar egentligen aldrig hårddisken, utan den lägger till en dold mapp med lite dold filer i
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Grejen är att det finns runt 300gb data på disken :P Har väl plats men kommer ta så lång tid att göra backup. Är det Configure eller Customize jag väljer i inställningar?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Gfer Visa Inlägg
    Grejen är att det finns runt 300gb data på disken :P Har väl plats men kommer ta så lång tid att göra backup. Är det Configure eller Customize jag väljer i inställningar?
    configure = den tar största möjliga
    customize = du väljer själv hur stort utrymme du vill dedikera till 360'n (upp till 16gb)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Extern hårddisk
    By StunE in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 13:38
  2. Ta bort partitioner på Hårddisk
    By memorativa in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 21:23
  3. Extern hårddisk?
    By Liquid__ in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 15:45
  4. Storlek på hårddisk och partitioner
    By helino in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 07:41
  5. extern hårddisk?`
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-16, 09:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •