Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Version 6.35, går det att backa tillbaka

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Question Version 6.35, går det att backa tillbaka

    innan så hade jag gjort ett pandora batteri och jag har för mej att jag hade 5.50gen D2 men nu gick min son in på system update och uppdaterade till 6.35.
    har provat att göra ett nytt Pandora men det verkar inte fungera nu, någon med idéer??

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    vad är det för PSP modell du har?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om det gått att flasha den med pandorabatteri förut så går det nu med. Vad menar du med "att göra ett nytt Pandora" ???
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Om det är en PSP 200x eller högre med nya moderkortet V3 ( inkluderas med 300x + go ) så nej då kan du inte backa mjukvara med Pandora.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Det är en 1004, förra gången följde jag guiden hur man gör ett pandora batteri och det gick alldeles utmärkt, men efter uppdateringen så står det bara "this game cannot be started. the data is corrupted." , vart jag än trycker. vad jag menade med att göra ett nytt pandora va att jag provade med att följa guiden och göra om proceduren med att skapa ett pandora batteri.
    utan resultat .

    // Urban

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Svårt att göra ett Pandora med en maskin som inte kör en redan inlagd CFW ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Är det en 1004 skall man kunna backa mjukvara utan några större svårigheter om man har ett pandorakitt ( minne med bootsector + Batteri ställt i Servicemode som berättar för PSP att den skall boota från minne )

    Bor du eller ahr vägarna förbi sthlm tar vi bara 300 kr för att trolla om den åt dig
    Och jag har själv inte backat en psp 1004 som ligger på 3.35 men det borde inte vara några problem *Om inte $ony trollat om service signaturen till något annat.*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av drutten71 Visa Inlägg
    Det är en 1004, förra gången följde jag guiden hur man gör ett pandora batteri och det gick alldeles utmärkt, men efter uppdateringen så står det bara "this game cannot be started. the data is corrupted." , vart jag än trycker. vad jag menade med att göra ett nytt pandora va att jag provade med att följa guiden och göra om proceduren med att skapa ett pandora batteri.
    utan resultat .

    // Urban
    Det är för att programmet inte är signerat för OFW du kan endast köra osignerade program på en Custom Firmware (CFW [t.ex. 5.50 GEN-D3])
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av drutten71 Visa Inlägg
    Det är en 1004, förra gången följde jag guiden hur man gör ett pandora batteri och det gick alldeles utmärkt, men efter uppdateringen så står det bara "this game cannot be started. the data is corrupted." , vart jag än trycker. vad jag menade med att göra ett nytt pandora va att jag provade med att följa guiden och göra om proceduren med att skapa ett pandora batteri.
    utan resultat .

    // Urban
    Låt PSX-Care fixa det för nåra hudralappar ... Det är lättaste vägen du kan gå om du inte känner nån med ett Pandora som bor i närheten ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det finns en signerad utility som signerar osignerade eboots, med hjälp av den borde du få igång pandorabatterigrejen. Eller så kör du en homebrew enabler för 6.35. Finns många sätt att mucka med psp nuförtiden efter att signeringsnycklarna trillade ur någons ps3...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Det borde ju fungera men behöver man inte kernel access för det??? Vad jag läst så går det inte än ... Men jag kan ha fel ... Konstigt för det borde man ju ha med signerade eboots
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Liknande diskussioner

  1. Backa upp savegames
    By Xsint in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 13:23
  2. Backa upp sparfiler
    By razor1394 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 01:53
  3. backa upp spel ifråd Xbox DVD?
    By johnny_wt in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-05-23, 12:18
  4. Viktigt backa upp hårddisk?
    By Cliff in forum SmartXX Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-29, 10:02
  5. Backa upp DVD via mjukvara ?
    By g0x in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-12, 13:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •