man måste väl ha fat32 för ps3an ska klara läsa av disken?
det finns en fil på gt5 som är 12 gb. den går ju itne att föra över till disken. hur gör jag då?
man måste väl ha fat32 för ps3an ska klara läsa av disken?
det finns en fil på gt5 som är 12 gb. den går ju itne att föra över till disken. hur gör jag då?
Filer som är större än 4gb måste läggas på den interna hårddisken. Den som sitter i PS3an alltså.
jag tankade hem en splitter. det fungerar inte att köra med den på så vis? eller ska jag ftpa över filerna? jag tänkte precis flasha med cfw
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
sker det per automatik? eller måste jag göra något för det ska fungera?
för jag har rogero och gaia installerat. men när jag googlat lite hittar jag att det ska fungera med gaia. men vilken är bäst? :P haha. fyfan vad pilligt!!!
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
får fan inte skiten att starta... någon som har en bra guide?
Är det ext2 som körs på den interna???
Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!
hmm. försöker med gt5. men det vägrar starta. splittade filerna och kopierade till disken med hjälp av gaia. sen testade jag tanka hem omodifierade filerna. men varje gång jag försöker starta så kommer jag tiullbaka till xmb. vad fan kan det vara?
ext2?
dammit GOT IT TO WORK!!!!
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
okidoki men vad är det för filsystem på den interna? blev en intressant fråga helt plötsligt
de är ett krypterat filsystem. så mycket vet jag. möjligen ZFS eller något annat *nix baserat filsystem. är de någon som vet ö.h.t?
ett annat (något enklare?!?) sätt att föra över spel med 4gb+ filer är att föra över dom med blackboxFTP ifrån en PC med NTFS filsystem.
jag hoppas de kommer andra roliga lösningar snart.
som t.ex
1. NTFS filsystem som stöd via USB på ps3
2. tillåter sama krypterade formatering även på USB disk
3. hittar "nyckeln" i PS3 (om de går) för att kunna läsa disken på en vanlig PC.(med eller utan applikation till PC)
t.ex så skulle en USB/sata dockstation eller annan extern HDD passa alldeles utmärkt att ha kopplat till ps3. så kan man slänga över HDD mellan PC och PS3
Eller så är det problemfritt att ladda hem blackbox ftp och tex winscp och ladda över skiten via nätverket
fast jag undrar ändå en sak. vissa spel, spel som heavy rain där filerna redan är uppdelade. men när man kollar dem med gaia så stor det ingenting om split files. går dem att starta ändå?
Google is your friend!
okej! nej jag bara undrade för vissa av filerna var uppdelade. de går ju att spela ändå.
Tankade ett spel som jag misstänker är splittat.
Metal.Gear.Solid.4.Guns.of.the.Patriots.PROPER.PS3-DNL,
lyckas inte spela det på varken intern eller extern hdd.
Spelet är uppdelat i 54 filer som heter dnl-mgs4jb.001, och sen fortsätter siffrorna upp till 054.
Finns en sista fil som heter dnl-mgs4jb.sfv också.
Filerna är i genomsnitt 476mb stora och total storlek blir 24,7 gb.
Jag misstänker att spelet är splittat, för ingenting ligger i mappar och mgs4 ska egentligen innehålla minst en fil som är större än 4 gb.
Eller så funkar det kanske bara med jailbreak...ingen aning...
Hur gör jag för att unsplitta filerna så att det ska gå o starta spelet?
I gaia står det att inga av filerna är splittade...
i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?
Prova att packa upp dina filer med winrar först...
Bookmarks