Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Hybrid eXtreme Uniclamp X-Clamp Repair Kit (med kylpasta) = Prisvärt RROD-fixkit?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Hybrid eXtreme Uniclamp X-Clamp Repair Kit (med kylpasta) = Prisvärt RROD-fixkit?

    Som trådtopic lyder så undrar jag helt enkelt vad ni anser om RROD-fixkitet Hybrid eXtreme Uniclamp X-Clamp Repair Kit (med kylpasta) som går att beställa från (bland annat?) Xbox-experts ( http://xbox-experts.com/stores_items...1&currency=USD ). Är det prisvärt, framför allt? Eller är det kanske bättre att försöka sig på att fixa egna motsvarande "värmekuddar", köpa så passande skruvar respektive distanser och kylpasta som möjligt separat var som helst där det kan tänkas finnas och köra på det istället? Eller alternativt använda sig av ett billigare fixkit, som exempelvis säljes på *välkända köp och säljmarkander på internet* för 50:-, kan det vara idé, tro? Har en känsla av att Hybrid-fixkitet är ett bättre/hållbarare fixalternativ, eller?

    Tacksam för alla svar/tips. =)

    MVH RXBM
    Last edited by RXBM; 2011-01-25 at 01:59.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Hade det inte varit en sådan variant där du ska skruva genom hela metall chassit (borra hål där och hålla på) hade det varit jätte bra... jag tycker INTE man ska borra igenom där... det gör mer skada än nytta och gör det hela mycket jobbigare...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Alla sätt är väl bra om det löser problemen
    Sen hur det ser ut sedan efteråt är en annan femma *lol*

    Att tvinga fast moderkortet är en metod, vissa svarvar ut hålen ur chassi o kör med längre skruvar men det tycker jag personligen både tar tid och om din 360 ändå tenderar till att rödringa lär den göra det igen. Frågan är om man har lust att lägga så mycket pengar o tid på en maskin när man kan försöka köpa en ny? J-tagbara eller j-taggade skulle jag lägga en extra krona på att kyla definitivt men inte en maskin som bara kör spel från skivor. *personlig åsikt*

    Jag skulle tippa på att om vi utförde den fixen som RROD fix utöver det vi normalt gör skulle priset gå upp med 500 kr från våra nu 700 kr ( 1200kr totalt då ) och jag tror inte så många fler maskiner skulle må bättre av det.

    Allt beror på vad maskinerna felkodar för.

    Jag har sett vissa som sålt en Sydbrygge clamp som tvingar ned sydbryggan med... vilket känns lite... pengar i sjön det med om man inte vet att det är den som strular.

    Hybrid clamp kommer vi säkert ta in när våra leverantörer listar dem
    Last edited by Pendragon; 2011-01-25 at 09:32.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Tycker det ser ut att vara ett rätt bra kit. Skulle själv kunna tänka mig att prova det även om det rent generellt är näst intill meningslöst att laga RROD maskiner. De har ju tendensen att likt förbannat gå sönder efter 6-12 månader igen.
    Egentligen ser allt bra ut bortsett de förhatliga spårmejsel skruvarna. Kunde de inte gett med skruvar med stjärna eller ännu hellre insekt eller torx. Stjärnmejseln är bra att peta med på saker, inte skruva... haha

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Tycker det ser ut att vara ett rätt bra kit. Skulle själv kunna tänka mig att prova det även om det rent generellt är näst intill meningslöst att laga RROD maskiner. De har ju tendensen att likt förbannat gå sönder efter 6-12 månader igen.
    Egentligen ser allt bra ut bortsett de förhatliga spårmejsel skruvarna. Kunde de inte gett med skruvar med stjärna eller ännu hellre insekt eller torx. Stjärnmejseln är bra att peta med på saker, inte skruva... haha
    Du menar nog spårmejsel nu i sista? och insex skruvar?

    Personligen tycker jag det bara är dumt att tvinga fast moderkort och kylning med en och samma skruv på det där viset, visst det blir säkert mer stabilt med plattan och sådär också, men mindre troligt att det håller bättre i längden faktiskt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Det menar jag faktiskt. haha

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tackar mycket för svaren! =)

    Några funderingar bara. Ni verkade ganska överens om att kitet lär vara bra, men att borrandet i chassit kanske är lite onödigt. Är därmed ett kit som exv Team Xecuter's RROD Pro Repair Kit II ( http://team-xecuter.com/rrod/ ) eventuellt ett bättre alternativ enligt er?


    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Personligen tycker jag det bara är dumt att tvinga fast moderkort och kylning med en och samma skruv på det där viset, visst det blir säkert mer stabilt med plattan och sådär också, men mindre troligt att det håller bättre i längden faktiskt
    Inte helt 100 på vad du menar exakt, men hur som helst, hur skulle man kunna göra istället för att förändra till det bättre enligt dig?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av RXBM Visa Inlägg
    Några funderingar bara. Ni verkade ganska överens om att kitet lär vara bra, men att borrandet i chassit kanske är lite onödigt. Är därmed ett kit som exv Team Xecuter's RROD Pro Repair Kit II ( http://team-xecuter.com/rrod/ ) eventuellt ett bättre alternativ enligt er?
    Det fungerar väl för dig som slutanvändare, personligen skulle jag hellre slänga ihop ett eget litet kit, det ända jag inte lätt kan få tag på som följer med i kiten är "RROD klossarna" dom där grå sakerna man sätter på RAM under moderkortet, resten hittar man lätt på diverse ställen där man säljer skruvar/brickor etc. och kylpasta, ja hur svårt kan det vara att hitta?? valfri dator butik!!

    Citat Original inlägg av RXBM Visa Inlägg
    Inte helt 100 på vad du menar exakt, men hur som helst, hur skulle man kunna göra istället för att förändra till det bättre enligt dig?
    Som ovan, man sätter skruvar som BARA håller kylningen mot moderkortet, inte som går genom moderkort och sedan chassit... det vill säga, du vill kunna lyfta ut moderkortet utan att släppa på flänsarna varje gång
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Request repair (Sverige vs USA siten)
    By Oneway in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 46
    Senaste inlägg: 2009-11-21, 16:41
  2. Xbox 360 RLOD Repair KIT
    By zdx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-22, 21:00
  3. Prisvärt?
    By bjornsson in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 08:38
  4. Byta kylpasta?
    By sunnis in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 14:37
  5. Koppla bort GPU-fäkten? Kylpasta?
    By CoreyTheMaggot in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-08, 17:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •