Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Köpa DSi (XL) utomlands..spelar flashkortet nån roll...

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Question Köpa DSi (XL) utomlands..spelar flashkortet nån roll...

    Hej.
    Ska till Thailand om ett par dagar och funderar på att skaffa en konsol till äldsta dotter.

    Min fråga rör det här med olika flashkort.
    Om jag köper ett där nere som inte har det senaste och bästa flashkortet, kan jag då sen bara köpa ett nytt sen här hemma?
    Alltså går basenheten att köra med olika lösningar av flashkort?
    (basenheten moddas aldrig på nåt sätt eller?)
    Last edited by Typh0N; 2011-01-25 at 08:16.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Typh0N Visa Inlägg
    Hej.
    Ska till Thailand om ett par dagar och funderar på att skaffa en konsol till äldsta dotter.

    Min fråga rör det här med olika flashkort.
    Om jag köper ett där nere som inte har det senaste och bästa flashkortet, kan jag då sen bara köpa ett nytt sen här hemma?
    Alltså går basenheten att köra med olika lösningar av flashkort?
    (basenheten moddas aldrig på nåt sätt eller?)

    Japp, bara du hittar ett flashkort som passar till just DSi och den mjukvaran du har, dock skulle jag inte rekomendera att du köper ett där, man vet aldrig vad man får för något, och har du otur kan din konsoll gå sönder pga flashkortet (säkringar kan gå sönder i maskinen)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Japp, risken att det pajar finns ju alltid tyvärr.
    Dock så får man ju ett XL med ca 100 spel för ca 1500:- så det kanske kan vara värt att chansa..

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Trist med garanti om den går sönder och får du en Asiatisk DS kan din dotter inte köpa spel från Europeiska Internet-affären (DS Shop/NintenStore) hos Nintendo eller förmodligen så får hon lära sig Kanji eller Thai ( menyerna är på engelska i Svenska maskiner ).
    Om du nu suktar efter 100 spel så kan du med våra flashkort fylla dem med vad du känner för det, du har inte "runt hörnet garanti" och tja... om du köper en maskin på giganten så kan du alltid returnera den där

    Jag skulle inte köpa en DS utomlands i dagsläget. och Defenetivt inte bara för att dragplåstret är 100 spel varav 10 man kanske spelar

    Konsolen är 300 kr billigare än listpris i andra affärer utan flashkort om man säger så och har du otur måste du köpa en ny nätdel med då Asiatiska eller Amerikanska levereras med en 110V istället för en 230V kompatibel vilket innebär att du måste lägga 300 kr till o då är uppe i samma summa som om du köpt den här i Sverige
    Lägg på 400 kr till så får du ett ( Acekard2i <-- Klickbar ) av oss och sen köper du ( minneskort i valfri storlek <--- Klickbar ) o får förmodligen plats med mer än 100 tråkiga spel
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    ja, jag vet att du har rätt i det du säger..

    Funderar på att göra så, köpa en basenhet nånstans för ca 1600:- och sen ett flashkort och ett minneskort från er tex.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Thai,Hongkong och Turkiska turister brukar hitta till oss efter semestern är slut, vi är tyvärr vana
    Vill man spara 300 kr så kan det vara ett alternativ att köpa maskiner utomlands, dock måste man tänka på faktorerna ( Garanti, Nätdel om den klarar 230V, Kompabilitet. ) Finns inga rätt eller fel där

    Lycka till i ditt beslut och jag hoppas min insikt kanske ger lite vägledning eller orsak till en tankeställare
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Och så skall man ju ha en liten nypa koll i största allmänhet, annars får du kanske något som kanske bara liknar en dsXL, fylld med små enkla spel men som inte alls klarar sånt som en riktig DSXL klarar...

    Finns massor kloner som liknar sony psp men som egentligen är i klass med sådant man kan få med i en happymeal på mcdonalds.

    Googlade lite och hittade exempel på kloner på både dsi och dsi XL....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Ja, jag kommer vänta och sen köpa en basenhet och så troligtvis M3i Zero eller Acekard 2i.
    Om jag köper basenheten i butik, måste jag ha koll på nåt då eller funkar alla med M3i ZERO och Acekard 2i?


    Hur stort minneskort ska man ha då?
    hur långt räcker ett 2GB (har ett hemma)?

    Förresten, varför ligger era färdiga paket på över 3000:- när basenhet + flash- och minneskort hamnar på uppåt 2500:-....
    (Skulle annars gärna köpa helt färdigt paket från er...)
    Last edited by Typh0N; 2011-01-25 at 11:18.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Maila om vilket paket du vill ha, det har hänt förr och kommer hända igen att vi missar att uppdatera paketen när vi sänker priset på flashkort och/eller minneskort. Men det är normalt att vi ligger c:a 300:- över de billigaste stormarknadspriserna på nintendokonsoller. Vi är inte direkt bästis med de officiella kanalerna utan tar bara hem enstaka konsoller från någon av de butiker som inte slänger ut oss när vi vill komma och handla konsoller utan spel...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Det jobbiga är att jag sticker på semester på torsdag och om det ska vara nån ide så måste jag få hem det i morrn, det fixar ni inte va?
    Skulle ju vilja ha med det till dottern på resan..

    * har mailat till psxcare@netcare.se nyss oxå...
    Last edited by Typh0N; 2011-01-25 at 13:06.

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    NU är det kört, all post har gått. Tyvärr var jag tvungen att lämna kontoret ett par timmar mitt på dagen, så jag missade ditt mail, när jag kom tillbaka så hade paketen gått. Posten hämtar våra paket c:a 16.00 och våra brevpostförskott strax efter 17.00
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Tips på PS3 utomlands
    By mattete in forum Playstation 3
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 18:41
  2. Spelar iXtreme versionen roll?
    By ollejakob in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 20:00
  3. Spelar hårddiskstillverkare någon roll?
    By Timilim in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2004-07-03, 13:33
  4. Köpa Xbox utomlands???
    By elvisjonas in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-03, 12:02
  5. Spelar det nån roll vilken RGB man använder?
    By Robson in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-27, 17:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •