Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Vilken CFW använder / rekommenderar PSXCARE? Vad bundlar ni med?

Registrerade
    Aug 2005
    Respekt
    20

Vilken CFW använder / rekommenderar PSXCARE? Vad bundlar ni med?

Hej,

Vilken CFW använder / rekommenderar PSXCARE? Vad bundlar ni med i form backup managers etc?

Hepp!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi lägger in det färskaste för dagen som vi har hunnit testa och vet att det fungerar hyffsat stabilt. Eller det kunden efterfrågar. Svarar jag på vad vi lägger in idag så kommer det inte stämma imorgon...

Har man minsta koll så gör man det själv, vi tar betalt men då ingår att man får ställa frågor i butiken och att vi visar hur det fungerar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2005
    Respekt
    20
    Hej,

Ok förstår det!

Så för ordningens skull, vad gäller IDAG? (Kan vara nytt imorgon..)

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Kmeaw någonting
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Mmm, och GAIA (som uppdaterats nästan varje dag nu) som backupmanager, men vill man så kan vi lägga in någon annan / flera olika.

Och en filhanterare och en ftp och någon emulator har jag för mig åkte med i paketet...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2005
    Respekt
    20
    Ja som det känns nu verkar KMEAW vara den bästa enligt "folket"
    GAIA är tradionellt den som funkat bäst innan CFW tycker jag.

Registrerade
    Aug 2005
    Respekt
    20
    Har ni fått koll på om det funkar bra med dom gamla backuperna man har för OFW 3.41 med PS3KEY 4.5 i KMEAW? Kan vara så att man kanske får backa tillbaks till orginal EBOOT på en del spel?

Kollat lite på psxscene men inte fått svar där ännu.

Tack för snabba svar

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av himi Visa Inlägg
    Har ni fått koll på om det funkar bra med dom gamla backuperna man har för OFW 3.41 med PS3KEY 4.5 i KMEAW? Kan vara så att man kanske får backa tillbaks till orginal EBOOT på en del spel?

Kollat lite på psxscene men inte fått svar där ännu.

Tack för snabba svar

Skall du köra CFW så uppdatera till 3.55 OFW sen CFW 3.55 KMEAW och sen är det bara rokka på som vanligt.
    Alla sparfiler, spel o annat lull lull ligger kvar.
    Dock fungerar inte äldre program som skrivits för 3.41 och du bör installera nya GAIA eller Multiman ( jag kör på gaia på 3.41 fortf med donglar men tycker den är minst stökig o funkar bra även med FTP. )
    Avinstallerar du en BM manager raderas spelen så ominstalelra över nyare ovanpå äldre bara

Tänk på att CFW ännu inte klarar av lika mycket gammalt som 3.41 med dongel klarar och även mycket mer i form av nyare spel.
    Så det är ett svårt val

Jag kommer nog tuffa på JB med mina tjocka PS3or hemma o uppgradera min Slim med CFW i dagarna själv.

3.41 JB patchade spel måste återskapas med original eboot.bin filer på CFW.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Aug 2005
    Respekt
    20
    WTF! Nu måste jag köpa en till PS3 som jag kör CFW på då! Jag har massa fina backuper som fungerar super nu, det kan bli så att många av dom inte fungerar sen då.....

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Mmm, och GAIA (som uppdaterats nästan varje dag nu) som backupmanager, men vill man så kan vi lägga in någon annan / flera olika.

Och en filhanterare och en ftp och någon emulator har jag för mig åkte med i paketet...
    Slängde även med multiman då jag märkte själv att den fungerar bättre än Gaia med vissa spel på 3.55, men gaia är mer användarvänlig än vad multiman är (man ser bättre på skärmen och sådär)

Även slängt in LV2Patcher-6 då jag märkte att Multiman kräver det *igen...*
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2011
    Respekt
    0
    jag är inte särskilt kunnig på sånt här, men jag har kollat runt lite här på forumet och förstått att när man gör en jailbreak och håller på med sånt så finns det en risk att blueray spelaren slutar funka, men hur är det med det om man lägger in "CFW", funkar fortfarande blueray spelaren då???

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av sergeantlove Visa Inlägg
    jag är inte särskilt kunnig på sånt här, men jag har kollat runt lite här på forumet och förstått att när man gör en jailbreak och håller på med sånt så finns det en risk att blueray spelaren slutar funka, men hur är det med det om man lägger in "CFW", funkar fortfarande blueray spelaren då???
    Inte själva jailbreak, det är när man nedgraderar vad jag vet ska det inte finnas någon risk för det med CFW'n...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Efter lite snabba testar har jag märkt att discless stödet nästan försvunnit helt, kör man LV2 Patcher version 6 "återfår" man det stödet till Gaia manager, det roliga här är ju att Gaia ska ha just den patchern inbyggd?!

multiMAN version 1.14.00 har helt slutat stödja discless

Men å andra sidan har discless inte varit speciellt stabilt (många spel som inte haft stöd för det) *liten heads-up för er som använder den här funktionen*
    Google is your friend!

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18
    Behöver man köra LV2-Patcher på nya multiMAN 1.14.00?

Registrerade
    Aug 2010
    Respekt
    15
    Nej
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

Liknande diskussioner

1. Vilken dongel rekommenderar ni?
    By Pata88 in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 23:08
  2. vilka/vilket spel rekommenderar du?
    By zforzero in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2008-04-22, 23:28
  3. Vilken kabelskalare använnder psxcare?
    By RalleB in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 12:50
  4. Hur använder man FTP?
    By zane in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2004-01-05, 20:34
  5. Spelar det nån roll vilken RGB man använder?
    By Robson in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-05-27, 18:12

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner