Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Maskinen hänger sig när jag försöka kopiera eller köra spel från extern HDD

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Maskinen hänger sig när jag försöka kopiera eller köra spel från extern HDD

    Hej!

    Som rubriken lyder, min jailbreakade PS3 hänger sig när jag försöka kopiera eller köra spel från extern HDD. Jag kör PS3 key 4.5 och har installerat både Open BM och multiMAN. Maskinen hänger sig dock, med båda programmen, vid kopiering eller direktstart från min externa fat32 HDD. Vad är felet?

    Jag undrar även hur man vet vilken av filerna man ska installera när man laddat hem något backup manager program, det är ju massor av filer. Jag vet att det kan framstå som en löjlig fråga men jag är inget snille när det kommer till sånt här.

    Väldigt tacksam för hjälp!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Prova kör hem nyaste Multiman eller Gaia och ha alltid en spelskiva i din Ps3 när du försöker starta igång spelen via Gaia t.ex.
    Har inte hört att folks ps3or hänger sig annat än detta fall så din ps3 kanske går lite varmt ?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hustla Visa Inlägg
    Hej!

    Som rubriken lyder, min jailbreakade PS3 hänger sig när jag försöka kopiera eller köra spel från extern HDD. Jag kör PS3 key 4.5 och har installerat både Open BM och multiMAN. Maskinen hänger sig dock, med båda programmen, vid kopiering eller direktstart från min externa fat32 HDD. Vad är felet?

    Jag undrar även hur man vet vilken av filerna man ska installera när man laddat hem något backup manager program, det är ju massor av filer. Jag vet att det kan framstå som en löjlig fråga men jag är inget snille när det kommer till sånt här.

    Väldigt tacksam för hjälp!
    Det skulle mycket väl kunna bero på hårddisken, eller en repa på skivan eller dyligt, vilken pkg fil du ska välja beror helt på vilket program du kör, men du ska INTE kör en "355" version om det finns emd...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det skulle mycket väl kunna bero på hårddisken, eller en repa på skivan eller dyligt, vilken pkg fil du ska välja beror helt på vilket program du kör, men du ska INTE kör en "355" version om det finns emd...
    Jag var lite ivrig när jag skrev inlägget. Upptäckte att andra spel fungera bra men det var ju dead space 2 som strulade. Jag laddade nyss hem en modifierad eboot -fil, vad gör den och hur använder jag den? Det var nog en 355 version jag tryckte in, närmare bestämt följande fil: multiMAN ver 1.14.00 FULL [20110125_160000] 355GH. Var det helt uppåt väggarna eller?

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Nyare spel med JB donglar måste man patcha eboot.bin med.
    kör man CFW skall eboot.bin vara original o opatchad
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hustla Visa Inlägg
    Jag var lite ivrig när jag skrev inlägget. Upptäckte att andra spel fungera bra men det var ju dead space 2 som strulade. Jag laddade nyss hem en modifierad eboot -fil, vad gör den och hur använder jag den? Det var nog en 355 version jag tryckte in, närmare bestämt följande fil: multiMAN ver 1.14.00 FULL [20110125_160000] 355GH. Var det helt uppåt väggarna eller?
    patchade eboot.bin filen är troligen till för 3.41 spelande, den där versionen är inte till för dig, kör en annan... det finns för 3.41 också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Förlåt men, nu förstod jag inte riktigt :P

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hustla Visa Inlägg
    Förlåt men, nu förstod jag inte riktigt :P
    Sorry, det vart lite flummigt svar...

    Du lär behöva den patchade eboot.bin för att spelet ska fungera, multiMAN ver 1.14.00 FULL [20110125_160000] 355GH är egentligen till för GeoHot Jailbreakade ps3's men bör kunna fungera för din med...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Nu funkar det!!

    Tack!

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Hustla Visa Inlägg
    Nu funkar det!!

    Tack!
    Vad gjorde du o vad berodde felet på ?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag bytte eboot.

Liknande diskussioner

  1. HJÄLP!spela spel från extern hårdisk
    By Tofferi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 16:10
  2. Spela xbox 360 spel från extern hårddisk?
    By Gabs in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 13:48
  3. Spel från extern hårdskiva
    By hoij in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-25, 16:04
  4. Kan inte köra spel från hd:n, men från DVD
    By antons_s in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-01-26, 20:31
  5. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-10-27, 23:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •