Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Kan inte spela film (fungerande läsare)

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0

Exclamation Kan inte spela film (fungerande läsare)

Jag har en 60GB PS3 (CECHC04) som ballat ur.
    Satt å och kollade på en .mkv-film som jag streamade från datorn. Plötsligt frös bilden och filmen ville sedan inte starta. Trodde det var nått med ps3mediaserver men upptäckte nån vecka senare när jag skulle kika på en Blu-ray rulle att den inte heller ville starta. DVD går inte heller.
    Jag kan däremot spela spel på den, så läsaren är det inget fel på. Introfilmen startar på spelen jag kört, så in-game sekvenser verkar fungera.

Har försökt med systemåterställning (formatering) utan resultat. Uppdaterade även systemprogramvaran till senaste versionen, utan resultat.
    Var inne i service menyn och skulle göra en ombyggnad av hårddisken också men då blev skärmen helt svart.

Sedan service menyn failade måste jag nu också hålla in power-knappen VARJE gång jag startar maskinen tills den pipit 2ggr så att skärminställningarna nollställs, annars får jag ingen bild. (kör med hdmi)

Är det någon som hört något om dessa problem tidigare och i så fall om det går att åtgärda på nått sätt??
    Last edited by Alucard IX; 2011-06-25 at 14:17.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Aldrig varit med om just dina problem, men jag skulle kunna tippa på att hårddisken kanske är på väg att ge upp?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Ja det är askonstigt. Det går ju att formatera normalt (systemåterställning i menyn) och sedan återställa alla data från min backup jag gjort, båda utan några felmeddelanden. Så där beter den sig normalt. Men jag tror jag har en 2.5" disk liggandes. Kanske borde prova att köra in den istället och se.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Har du uppdaterat till 3.56 mjukvaran och bytt hårddsik sedan tidigare ?
    isf kika i min tråd om hårddiskbytte som är klistrad, sony har enligt rykten fuckat upp det igen o spärrat större hdds i maskiner i o med nya mjukvaran.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Nepp har inte bytt hårddisk utan allt är helt original.
    Provade att byta till en annan 60GB disk som satt i en kompis gamla PS3 men det blir ingen skillnad, samma fel som tidigare.
    Så hårddisken är det inget fel på.

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Bump. Ingen som vet vad detta kan vara eller om det går att fixa?????

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Nopp, verkar som du får gå med den dit du köpte den o skicka in på service.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Jag tänker att det är väl så. Men det är ju en 60gb så finns ingen garanti kvar.
    Blir att köpa nytt kanske.

Liknande diskussioner

1. Spela PSP film i Xboxen
    By frizzby in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 23:49
  2. Spela upp film via 360
    By Bjorne71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 18:40
  3. Problem spela upp DVD film
    By LillBluto in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 15:51
  4. Spela film från DVD-R