Ja har nu lagt in CFW på mitt ps3 . Men ja fattar inte hur ja ska flytta över spelen ifrån datan till hårddisken i ps3?
Jag använder ett vanligt modem.
MVH
Ja har nu lagt in CFW på mitt ps3 . Men ja fattar inte hur ja ska flytta över spelen ifrån datan till hårddisken i ps3?
Jag använder ett vanligt modem.
MVH
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
du måste ha en router för att få det funka..
Vad har du för nätverks utrustning? Telia? BBB?
Original inlägg av wweInte ett måste att ha en router.Original inlägg av odbro
Du kan köra med en korsad kabel mellan PS3 och PC
Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
/Nalle Puh
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Tror det kommer bli ett problem utan router, vilken av dom agerar dhcp server av dom? Kommer dom ens ligga inom samma nätmask utan dhcp server?
Om du måste köpa nått, köp en router
Modem..... det var tider det då 2400baud kom till Vic20 och 14,4,28.8 rokkade o skrålade
Jag hoppas han har ett "Bredbands" Kabelmodem eller "Bredbands" ADSL modem o inte Analogt Telemodem "uppringd koppling via modempool"
Bästa tipset om du kör Bredbandsmodem är att du köper en Router ( behöver inte vara trådlöst ) för köper du en Switch o din ISP bara tillåter ett ip per kund så kommer du ha mer problem än om du låter en router dela ut egna ip adresser under sig, routern ses av din ISP som en klient men den delar oftast ut ca 250 adresser under sig
Så du kan per teori köpa en stor switch hemma o ha ett glatt litet lanparty där alla delar på din internetanslutning
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
1200/2400 körde jag till min Amiga 1000
Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!
Vem har sagt att man behöver DHCP?? Det går att manuellt ställa in IP och manuellt ställa in GATEWAY... när man kör ett mininätverk (2 maskiner mot varandra) skriver man IP och GATEWAY samma som motsvarande (IP = 192.168.0.1 på ena, 192.168.0.2 på andra och då GATEWAY som motsvarande för andra det vill säga på maskinen med IP 192.168.0.1 skriver man då GATEWAY som 192.168.0.2 och vice versa)
Google is your friend!
Vad skall du med gateway till på ett lan med bara två maskiner. Så länge det bara är ETT lan och ingen internetuppkoppling behöver du ingen GATEWAY.
GATEWAY är adressen till närmaste router för att kunna kommunicera mot andra nätverk och/eller internet.
SUBNETMASK är däremot viktigt att det är samma på alla enheter som skall prata med varandra på samma nätverk.
Lär ni er ingenting i skolan nuförtiden?
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Men en router är nog smidigast ...
Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!
Tror du tråd skaparn klarar av det? Han visste ju inte ens vad en router var...
Precis som hansi skrev det är nätmasken som är viktigast, och självklart går allt detta och ställa in..
Men en router för typ 300kr löser alla hans problem, plus att han kan gå ut på nätet med den..
JAg tror Glocalnet kör med korsade kablar mellan sina modem o folks datorer, vill minnas när jag installerade bredband ( lan på 200/200Mbit/s ) i Bromma åt en bostadsrättsföreniong så tog kunderna där RJ-45 kablarna från deras gamla modem o kopplade in i jacket o inte ett skit fungerade då de var korsade.
Tråkiga var att vi mätte upp alla lägenheter o allt skulle fungera o dessa kunde ren vecka efter teknikerna var klara fick åka ut o debitera utkörningsavgift + felsökning. MEdans de var på plats kunde de mäta kablarna o se om de var raka eller korsade åt kunderna gratis.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
om du inte behöver en router för nåt annat så tycker jag du ska skita i o köpa en, du kommer förmodligen ändå inte o spela på PSN...
kör med kabel ps3->dator.
1. koppla ihop de.
2. i ps3an ändrar du typ till wired connection eller nåt sånt sen så anger du egna inställningar
ex ip 100.0.0.1
mask 255.255.255.0
router 100.0.0.1
primary DNS 100.0.0.1
secundary DNS 100.0.0.1
3. på datorn så högerklickar du på egenskaper av ditt nätverkskort och ändrar ipv4 där skriver du in egna "uppgifter"
ex
ip 100.0.0.2
mask som ovan
gateway ps3ns ip
pref DNS 100.0.0.1
Alt DNS 100.0.0.0
4. startar ftp programmet på din ps3a (gaia, mm eller blackb0x)
5. startar ett ftp programm på datorn, tex WINscp, skriver in ps3ans ip, port 21, där det står file protocol: SFTP ändrar du till FTP o trycker ok, sen e det bara o överföra.
tycker detta sättet är smidigast och överföringshastigheten är 3x snabbare än wireless, iaf för mig.
när du e färdig glöm inte o ta bort allt du skrivit in på protokollet(steg 3) eller ändra tbx till det som stått innan för annars kommer du inte ut på nätet sen.
"guiden" jag skrev innan är för w7, men funkar så klart på de flesta windows versionerna , enda som skiljer är att det inte heter ipv4 på äldre versioner utan tcp/ip.
Super schysst av alla att ni har försökt hjälpa mig.
Det visade sig att ja hade en router .
Och nu har ja precis ftpat över ett spel på ca 1.2gb men de tog sjukt lång tid 32min.
Ska de behöva ta så lång tid ? Menar sen när ja har köpt en större disk och ska slänga in spel som är 20gb kommer de ju ta dygn?
EDIT:
De va Naughty.Bear.EUR.JB.PS3-BlaZe ja ftpade över och skulle starta de via Multiman men de blir bara blackscreen?
Last edited by wwe; 2011-01-29 at 20:58.
"alla hans problem" riktigt så enkelt är det inte, men jag förstår vad du menar, har man ett modem med inbuyggd router funktion (trådlöst bredbands modem brukar ha det) Måste du först stänga av Router Funktionen i denna innan du kan koppla in en annan router... *dom krockar annars*
Google is your friend!
Google is your friend!
http://www.ps3-hacks.com/file/268 <--- ladda hem och installera denna, sedan kör du den bara en gång och voila, den ska fixa alla permissions
Google is your friend!
Google is your friend!
Ett enkelt sätt att kolla sådant är väl att kolla storleken på spelet och jämföra med listorna: www.psjcl.com samt http://www.ps3jblist.com/
är spelet mindre än vad det står att det ska vara i listan, ja då kan du nog räkna ut att din kopia inte är fullständig något annat sätt känner jag inte till att du ska kunna kolla med...
Google is your friend!
Jag skulle kopierat över spelen till en USB HDD formaterad i FAT32 in i en katalog som heter GAMEZ
sen koppla in den på Ps3an o sen överföra till Ps3 via nåon manager bara för jag är lat o bekväm o inte orkar Ftpa
/ Pendragon
Bookmarks