Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Vill ha en channel per spel som ligger på hårddisken i Wii menyn! Hur fixa?

Registrerade
    Jan 2011
    Respekt
    0

Vill ha en channel per spel som ligger på hårddisken i Wii menyn! Hur fixa?

Hej!
    Homebrew channel/USB Loader verkar funka finfint.
    (Fick installation igår - supertack!)

Mitt "problem" är att det är på tok för avancerat för barnen att utföra alla dessa klick på rätt ställe för att starta spel. (5 klick - Homebrew channel/USB Loader/Starta/Markera spel/Klicka på cd skiva)

Vill kunna få upp spel som ligger på hårddisken som en egen channel i Wii menyn.
    Alternativt lösa problemet på något annat sätt - om det är smidigare. Huvudsaken är att det är så enkelt att manövrera att barnen grejar att starta Wii, börja spela ett spel och byta spel själva. Klicka på en channel som representerar spelet direkt i Wii menyn istället för att gå in via Hombrew channel känns som det enklaste...?

Tack på förhand

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Respekt
    15
    Visst går det att skapa Channels för varje spel, då använder du ett program som heter "Crap v3.3b" (det finns även andra)
    Då skapar man en WAD fil (Channel forwarder) som du du sedan installerar med en WAD Manager
    eller
    Så kan du göra så att USB Loader GX alltid startas när du startar ditt Wii. Det gör man i PriiLoader där man installerar en "boot usb loader gx forwarder DOL fil"
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

Registrerade
    Jan 2011
    Respekt
    0
    *skratt* BINGO!!! (Fattade iiiiiingenting!)

Satte i USB hårddisken i datorn, check.
    Fick upp alla filer i WBFS Manager, check.
    Laddade ned Crap v3.3b till min dator och startade det, check.
    Klickade på att se filer från USB hårddisken, valde E: och tryckte på Load.... Nä - hittar inga filer.

*suck* Det här va lite svååårt! Va gö ja fö feeeel!??!?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    I would not install Crap on my wii wii
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Respekt
    15
    Jag har inte själv laddat spelen från WBFS partitionen utan jag har alltid kört från ISO filen när jag skapat forwaders.
    men du kanske inte ska ha WBFS Manager öppet medan du kör Crap
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

Registrerade
    Jan 2011
    Respekt
    0
    Ok... nu övergick jag till Channel Creation i WBFS Manager... ser ju plättlätt ut. Man får upp en dialogruta. Inga problem så långt. Men fattar sen inte vad det är för filer jag ska skriva in sökvägar till. Har verkligen tok-sökt men hittar ingen beskrivning. Det står ATT man ska skriva in saker, men inte VAD.

Hur vet jag vad jag ska ange??!??!
    - Base WAD File
    - Common Key File
    - USB Loader preset
    - USB Loader DOL File
    - Title ID Placeholder

Plz heeeelp me!
    /Lilla Tuss

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Respekt
    15
    Tyvärr så använder jag inte detta program så jag kan inte hjälpa dig där.
    Se till att få igång Crap eller så kan du testa loadstructor

en annan sak: Se till att du har BootMii@boot2 eller BootMii@IOS och PriiLoader installerat innan du börjar att installera WAD filer

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av riger Visa Inlägg
    Tyvärr så använder jag inte detta program så jag kan inte hjälpa dig där.
    Se till att få igång Crap eller så kan du testa loadstructor

en annan sak: Se till att du har BootMii@boot2 eller BootMii@IOS och PriiLoader installerat innan du börjar att installera WAD filer
    Om maskinen är softmoddad av oss finns BootMii både som boot2 och som IOS *på dom maskiner det går, eller bara som IOS på dom som inte går att instahlleras på boot2* Vi installerar även PriiLoader
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2011
    Respekt
    0
    Ger upp! Har säkert lagt en manvecka på detta nu. Tills det dyker upp ett program där jag kan markera med ett X att det ska dyka upp i WiiMenyn så förefaller det enklare att lära kiddsen manövrera sig in den långa vägen. :-/

Liknande diskussioner

1. Hur starta spel som ligger på HD'n?
    By Totte71 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 12:58
  2. Låtarna vill inte in på hårddisken?
    By D-mark in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-08-18, 22:29
  3. Kopierat "enter the matrix" till hårddisken - syns ej i menyn?
    By Silver2 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-05-23, 09:14
  4. var på hårddisken ligger alla save-ningar?
    By j0akim in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-05-14, 13:16
  5. spel som ligger på cd-r ?
    By XpliziT in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2003-03-25, 02:30

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner