Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Samsung MS28 Ejectar hela tiden!!!

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Question Samsung MS28 Ejectar hela tiden!!!

    Hej

    Jag skulle flasha mitt Xbox 360 och när jag skulle sätta min samsung i "Vendor Mode" så började dne bete sig konstigt.

    nu varje gång jag startar xboxet så ejectar den enheten konstant, så fort ja trycker in skivan igen så ejctar den. lampan i mitten av xboxet blinkar konstant, inte de 4 runt on knappen utan i On knappen lixom, precis som när man ejectar.

    Vad kan detta bero på? kan jag fixa det själv tro? mjukvaru eller hårdvarufel ?

    För att sätta den i vendor mode provade jag 2 olika varianter som jag hittade på nätet.
    1.
    Powercycle, starta om dvdenheten inom 1 sekund. (har inte connectivity KIT) drog ur och satte tillbaka sladden.

    2.
    Startade upp xboxet med halva DVD enheten utsjuten.

    Värt att notera att jag aldrig kom in i vendor mode, inte enligt jungleflasher i alla fall.

    Vad kan jag göra, slipper gärna köpa ny enhet!

    Tack på förhand för all hjälp
    Last edited by moaddi; 2011-01-31 at 09:10.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    15
    Den är i vendor mode, du måste ta ur den ur vendor mode så slutar den bete sig såhär... [Outro] i JF
    Jag kommer inte ihåg om det var 2 eller 3 snabba gånger du måste trycka på eject knappen för att den ska stanna inne, när den är i vendor mode.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av moaddi Visa Inlägg
    Hej

    Jag skulle flasha mitt Xbox 360 och när jag skulle sätta min samsung i "Vendor Mode" så började dne bete sig konstigt.

    nu varje gång jag startar xboxet så ejectar den enheten konstant, så fort ja trycker in skivan igen så ejctar den. lampan i mitten av xboxet blinkar konstant, inte de 4 runt on knappen utan i On knappen lixom, precis som när man ejectar.

    Vad kan detta bero på? kan jag fixa det själv tro? mjukvaru eller hårdvarufel ?

    För att sätta den i vendor mode provade jag 2 olika varianter som jag hittade på nätet.
    1.
    Powercycle, starta om dvdenheten inom 1 sekund. (har inte connectivity KIT) drog ur och satte tillbaka sladden.

    2.
    Startade upp xboxet med halva DVD enheten utsjuten.

    Värt att notera att jag aldrig kom in i vendor mode, inte enligt jungleflasher i alla fall.

    Vad kan jag göra, slipper gärna köpa ny enhet!

    Tack på förhand för all hjälp
    Förmodligen förstår inte dvd'n vart den är i eject cyclen pga du höll på med släden, felet du har beror INTE på vendor mode, JF ska isåfall tala om för dig att den är i vendor mode... och den ska automatiskt gå ut ur vendor mode när man bryter strömmen men man rekomenderas alltid köra outro ändå...

    Skaffa dig ett CK3 eller motsvarande och försök flasha om den på riktigt, och i värsta fall får du försöka rätta till så att den förstår vart i eject cyclen trayen befinner sig...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Förmodligen förstår inte dvd'n vart den är i eject cyclen pga du höll på med släden, felet du har beror INTE på vendor mode, JF ska isåfall tala om för dig att den är i vendor mode... och den ska automatiskt gå ut ur vendor mode när man bryter strömmen men man rekomenderas alltid köra outro ändå...

    Skaffa dig ett CK3 eller motsvarande och försök flasha om den på riktigt, och i värsta fall får du försöka rätta till så att den förstår vart i eject cyclen trayen befinner sig...
    Okej ska försöka fixa till det, men blir nog att jag tittar förbi er här någon dag istället så får ni flasha den också.

    Tack för snabbt svar.

Liknande diskussioner

  1. i/o erron hela tiden
    By mrzimmerman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-11, 10:26
  2. Hänger sig HELA tiden
    By per617 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-03, 11:01
  3. ftp`n hänger sig hela tiden
    By bolets in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 10:11
  4. 360 hänger sig hela tiden
    By klaring in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-14, 07:06
  5. Startar om sig hela tiden
    By pyro in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-08-04, 17:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •