Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: GTA IV Complete Edition BLES???? CFW 3.55 KMEAW Multiman 1.15.00

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21

    GTA IV Complete Edition BLES01128 CFW 3.55 KMEAW Multiman 1.15.00

    har en BLES01128 version av GTA IV Complete Edition. står i readme att den funkar med Hermes V4 samt gaia eller något liknande. kan inte BLES nr på denna för är inte hemma men vet att de är BLES iaf.

    har lagt in spelet på intern HDD

    startar spelet som titeln säger.

    spelet startar men de ser ut som man fastnar i intron av spelet. de fungerar ej att trycka på Start knappen. vilket jag tror är problemet.

    har läst diverse guider... men inte hunnit testat någon för hade en annan GTA IV som inte funka alls för mig. och får bara tid att leka om kvällar/nätter då teven är ledig.

    någon som vet om det här funkar direkt utan nån form av fix. för verkar vara olika fixar beroende på vilken GTA version man kör (BLES/BLUS osv)

    rätta mig om jag har fel men är inte problemet med start knapp för att t.ex skippa intro en bug som fixades i Hermes V4?

    kmeaw/multiman bygger på PL3 ?
    försökte köra hermes v4.pkg payload och sen starta från last played game i multman iaf. inte heller någon lycka.

    kanske är de Gaia jag ska köra? men har för närvarande bara kört multiman sen jag hoppa från FW3.41.
    Last edited by gump; 2011-02-01 at 18:58. Anledning: update bles NR

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    MEd Gaia så står BLES nummret längst upp i höger hörn om du väljer spelet i menyerna
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    men hörru! jag är inte Hemma, om du själv har spelet bör du veta vilken version jag har. GTA IV complete edition. innehåller 3 GTA IV spel. jag kan välja köra alla 3 versioner. efter det så kommer jag inge längre. introt startar sen mörklägs introfilmen. men den bara rullar runt. kanske är det huvudmenyn som dyker upp men kommer inget alls. bara tecknade bilder på folk.
    spelet är dessutom RAR packat. (blz-gtace.r43)

    edit: med RAR packat menar jag att jag inte kan se från där jag är vilket nr den har

    hade jag vart hemma hade jag såklart gett dig bles nr.

    men tack för svaret iaf.

    om jag säger så här då,
    behöver min bles en fix ?
    eller behöver min handkontroll en fix ?
    eller funkar en annan manager ?
    open manager finns den för min CFW ?
    gaia kanske ?

    som sagt. får inte mycket tid att testa olika saker hemma när tvn är okuperad nästan 24/7. därför hoppas jag på lycka att någon här vet något.

    jag postar BLES nr så fort jag kan.
    Last edited by gump; 2011-02-01 at 12:36.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av gump Visa Inlägg
    men hörru! jag är inte Hemma, om du själv har spelet bör du veta vilken version jag har. GTA IV complete edition. innehåller 3 GTA IV spel. jag kan välja köra alla 3 versioner. efter det så kommer jag inge längre. introt startar sen mörklägs introfilmen. men den bara rullar runt. kanske är det huvudmenyn som dyker upp men kommer inget alls. bara tecknade bilder på folk.
    spelet är dessutom RAR packat. (blz-gtace.r43)
    hade jag vart hemma hade jag såklart gett dig bles nr.

    men tack för svaret iaf.

    om jag säger så här då,
    Tja jag sitter på "Jobbet" o har inte spelet så vi är rätt even där

    Citat Original inlägg av gump Visa Inlägg
    behöver min bles en fix ?
    Den behöver nog ingen fix alls om du kör CFW, kan vara för den är fixad den strular.

    Citat Original inlägg av gump Visa Inlägg
    eller behöver min handkontroll en fix ?
    Ladda den bara så bör det fungera

    Citat Original inlägg av gump Visa Inlägg
    eller funkar en annan manager ?
    Förmodligen inte ( Gaia och Multiman är de två bästa )

    Citat Original inlägg av gump Visa Inlägg
    open manager finns den för min CFW ?
    Har för mig det men jag skulle köra de jag nämde innan.

    Citat Original inlägg av gump Visa Inlägg
    gaia kanske ?
    typ den senaste ja.

    Citat Original inlägg av gump Visa Inlägg
    som sagt. får inte mycket tid att testa olika saker hemma när tvn är okuperad nästan 24/7. därför hoppas jag på lycka att någon här vet något.
    jag postar BLES nr så fort jag kan.
    Topp, lite som jag då
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Svarar utan att äga GTA IV och utan egentligen ha en aning....
    Kan det vara så att gamedata till den gamla GTA IV som inte fungerade ligger kvar på din PS3 och blockerar den nya att starta som den skall?
    Vet att det är så på en del andra spel.
    Som sagt, har inte själv GTA IV och vet inte om det här har nån betydelse, bara en tanke som jag fick....
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Game_Freak har en liten poäng där, har man kört en fulpatch ( Black Ops o Modern Warfare 2 ) så måste man radera spardatan innan man kör denm korrekt patchade annars kommer man inte längt.
    Frågan är om det är något sådant som ligger o stör för dig med.

    tar inte läng tid o testa
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    tack för svaren. jupp jag vet att game data kan strula men tack ändå för ska testa det. men jag tvivlar. den förra kopian boota ej upp. fick felmedelande så de hoppa tillbaka till XMB.

    jag ska börja testa gaia, sen open manager om den finns.

    hankontrollen ladda jag inatt så check på den! :P

    annars mena jag med fix att få startknappen att funka. om de nu är de som är fel... jag har läst detta nånstans så därför jag hakar upp mig på att de kan va strul med knapparna på handkontrollen. detta gäller i så fall vid intron. och i så fall de första payloads versioner.

    annars funkar knapparna. i själva spelen.

    har btw testat startknapp på 2 handkontroller och å 2 move kontroller. samt bytt från plats 1-7. men jag testar vidare.
    med alla knepp som finns.

    edit: just de, har hittat bles nr

    BLES01128

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    jaha...

    vilken tur man har då

    gick in på psx-scene å sökte på "gaia" för att finna senaste version. tror ni inte på f*n att första hitten är "GTA 4 complete dimmed load infinite loop?"

    lösning:

    man flyttar spelet till extern disk å bootar. det som händer är att den inte vill installa gamedata den står bara å tuggar från intern disk och gamedata filen blir bara 3 kb.

    men extern funkar de

    man kan boota i multiman discless. även boota direkt utan att gå till xbm först.

    tack tack

Liknande diskussioner

  1. Frågor om kmeaw's CFW
    By radical2005 in forum Playstation 3
    Inlägg: 164
    Senaste inlägg: 2011-04-09, 11:07
  2. kmeaw's CFW
    By Cryton in forum Playstation 3
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-25, 20:12
  3. kmeaw's CFW
    By a00sambe in forum Playstation 3
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2011-01-20, 15:11
  4. multiMAN
    By binnet in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-17, 19:20
  5. <@c4eva> benq ixtreme is COMPLETE!
    By hejsan_ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-26, 18:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •