Finns det några nackdelar med CFW?
Finns det några nackdelar alls att köra med CFW? Jag menar finns det några som helst anledningar att INTE uppdatera till CFW 3.55?
Jag är inte intresserad av linux på PS3:an, lättare och bättre att köra på en vanlig dator om man nu är intresserad av det.
Jag använder idag 1:a versionen av slim, en gammal 40gb med 3.41 och hemgjord psgropic som funkar utan minsta problem, men skulle tycka att det var skönt att inte behöva strula med power/eject varje gång och framför allt slippa dra ur och sätta i strömkabeln i tid och otid.
Det står överallt att man ska göra rätt, d.v.s. uppdatera på vanligt sätt till OFW 3.55, sedan CFW genom recovery-mode. Innan jag gör detta skulle jag vilja veta några saker. Jag har sökt men hittat olika svar överallt. Det finns många som inte förstår skillnaden mellan "jag tror" och "jag vet" så jag ville bara få RÄTT svar en gång för alla och tycker att här i detta forumet brukar det vara väldigt många "jag vet"-svar.
1. Jag har läst bl.a. på detta forumet att vissa påstår att hdd:n rensas på slim vid återställning i recovery-mode, är detta sant?
Jag vill ju inte bli av med alla spel, suger ju att sitta och skicka över ftp/ta backup till extern HDD på nära 500 Gb ifall det inte är nödvändigt.
2. Ligger det en massa skit på hdd:n efter att man använt dongel så att man bör rensa disken innan uppdateringen?
3. Jag har en hel uppsjä av BUM som jag testat och det börjar bli rörigt, men jag har läst att alla spel raderas om man tar bort BUM. För att undvika detta, kan man istället genom FTP radera hela katalogen med managern, eller det finns filer på andra ställen på HDD:n som ligger kvar och skräpar?
4. Finns det några äldre spel som inte fungerar efter uppdateringen men som fungerar med 3.41/dongel?
5. Fungerar även äldre gamla spel som inte fungerar med dongel, t.ex. Assasin Creed, Colin Mcrae Dirt m.fl?
6. Några viktiga program som inte har signerats ännu?
7. Några problem att ta backup på egna originalspel?
Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original
Bookmarks