Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Finns det några nackdelar med CFW?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Finns det några nackdelar med CFW?

    Finns det några nackdelar alls att köra med CFW? Jag menar finns det några som helst anledningar att INTE uppdatera till CFW 3.55?
    Jag är inte intresserad av linux på PS3:an, lättare och bättre att köra på en vanlig dator om man nu är intresserad av det.

    Jag använder idag 1:a versionen av slim, en gammal 40gb med 3.41 och hemgjord psgropic som funkar utan minsta problem, men skulle tycka att det var skönt att inte behöva strula med power/eject varje gång och framför allt slippa dra ur och sätta i strömkabeln i tid och otid.

    Det står överallt att man ska göra rätt, d.v.s. uppdatera på vanligt sätt till OFW 3.55, sedan CFW genom recovery-mode. Innan jag gör detta skulle jag vilja veta några saker. Jag har sökt men hittat olika svar överallt. Det finns många som inte förstår skillnaden mellan "jag tror" och "jag vet" så jag ville bara få RÄTT svar en gång för alla och tycker att här i detta forumet brukar det vara väldigt många "jag vet"-svar.

    1. Jag har läst bl.a. på detta forumet att vissa påstår att hdd:n rensas på slim vid återställning i recovery-mode, är detta sant?
    Jag vill ju inte bli av med alla spel, suger ju att sitta och skicka över ftp/ta backup till extern HDD på nära 500 Gb ifall det inte är nödvändigt.
    2. Ligger det en massa skit på hdd:n efter att man använt dongel så att man bör rensa disken innan uppdateringen?
    3. Jag har en hel uppsjä av BUM som jag testat och det börjar bli rörigt, men jag har läst att alla spel raderas om man tar bort BUM. För att undvika detta, kan man istället genom FTP radera hela katalogen med managern, eller det finns filer på andra ställen på HDD:n som ligger kvar och skräpar?
    4. Finns det några äldre spel som inte fungerar efter uppdateringen men som fungerar med 3.41/dongel?
    5. Fungerar även äldre gamla spel som inte fungerar med dongel, t.ex. Assasin Creed, Colin Mcrae Dirt m.fl?
    6. Några viktiga program som inte har signerats ännu?
    7. Några problem att ta backup på egna originalspel?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Finns det några nackdelar alls att köra med CFW? Jag menar finns det några som helst anledningar att INTE uppdatera till CFW 3.55?
    Jag är inte intresserad av linux på PS3:an, lättare och bättre att köra på en vanlig dator om man nu är intresserad av det.

    Jag använder idag 1:a versionen av slim, en gammal 40gb med 3.41 och hemgjord psgropic som funkar utan minsta problem, men skulle tycka att det var skönt att inte behöva strula med power/eject varje gång och framför allt slippa dra ur och sätta i strömkabeln i tid och otid.

    Det står överallt att man ska göra rätt, d.v.s. uppdatera på vanligt sätt till OFW 3.55, sedan CFW genom recovery-mode. Innan jag gör detta skulle jag vilja veta några saker. Jag har sökt men hittat olika svar överallt. Det finns många som inte förstår skillnaden mellan "jag tror" och "jag vet" så jag ville bara få RÄTT svar en gång för alla och tycker att här i detta forumet brukar det vara väldigt många "jag vet"-svar.
    Vi försöker väl då

    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    1. Jag har läst bl.a. på detta forumet att vissa påstår att hdd:n rensas på slim vid återställning i recovery-mode, är detta sant?
    Jag vill ju inte bli av med alla spel, suger ju att sitta och skicka över ftp/ta backup till extern HDD på nära 500 Gb ifall det inte är nödvändigt.
    Inte vad vi märkt, o vi har moddat en hel del nu.
    Du lägger ju in OFW 3.55 sen CFW 3.55 precis som en vanlig uppdatering o den raderar ju inget.
    Däremot om du väljer rebuild database eller formaterar HDD i menyn istället för Firmware upgrade så händer ju saker man kanske inte alltid vill.


    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    2. Ligger det en massa skit på hdd:n efter att man använt dongel så att man bör rensa disken innan uppdateringen?
    Det man måste göra är att kasta in OFW 3.55 innan man lägger in CFW 3.55... Lägger man CFW på CFW brickar man maskiner. och nej jag har själv kört Teensy, Ps3KEy o andra donglar innan jag uppdaterade o det fungerar galant.
    Det enda man får se upp med är Patchade eboot.bon filer som skall köras på 3.41 med USB donglar, man måste köra original eboot.bin filer ( orörda dumpar )


    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    3. Jag har en hel uppsjä av BUM som jag testat och det börjar bli rörigt, men jag har läst att alla spel raderas om man tar bort BUM. För att undvika detta, kan man istället genom FTP radera hela katalogen med managern, eller det finns filer på andra ställen på HDD:n som ligger kvar och skräpar?
    Gör som jag, backuppa allt till USB HDD och rasar disken är det bara hooka in USB disken o i Gaia t.ex överföra de spel du känner för att spela. MEn ja avinstallerar man managers så raderar den saker i kataloger den skapat, man överinstallerar nya filer ovanpå gamla för att behålla.

    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    4. Finns det några äldre spel som inte fungerar efter uppdateringen men som fungerar med
    3.41/dongel?
    Alla patchade eboot.bin spel kan strula ja.


    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    5. Fungerar även äldre gamla spel som inte fungerar med dongel, t.ex. Assasin Creed, Colin Mcrae Dirt m.fl?
    Listor över kompatibla spel hittar du på nätet men det är större chans att de fungerar med CFW än med dongel ja

    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    6. Några viktiga program som inte har signerats ännu?
    Nja, några emulatorer o sånt som jag tycker är kul, därför ligger min ena feta på 3.41 o kör USB sticka o slimmen uppgraderades.
    Sen kör två andra PS3or hemma 2.60 mjukvara o 3.15 med *nix.

    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    7. Några problem att ta backup på egna originalspel?
    Inte mycket, så länge man inte fipplar med eboot.bin filerna, åter igen finns det listor på vad som fungerar o inte
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    1. Hdd rensas vid en ev. downgrade iaf. ej uppgradering eller t.ex uppgradera till officiell firmware 3.55 (OFW) sen lägga en CFW 3.55 över den funkar.

    2. tror inte de hamnar något efter dongeln. bara det du själv lagt in. PKGs m.m

    3. BU skriver du bara över den gamla.om inte readme filen säger annat. vilket även är nödvändigt att du kör senaste version som innehåller payloads i BU. förut låg ju själva payloaden (t.ex hermes V4) i din dongel.

    gamla ej signearde paket. t.ex blackboxFTP kan du hämta hem en signerad version som kommer funka direkt i CFW osignerad blackbox funkar inte utan payload iaf.(även 3.41 för den delen, utan dongel)

    4. mja.. kanske. som jag fattat det så kan man lösa det beroende på vilken BU man kör i så fall.

    5.jag har hittat för assassins creed men ej testat. ska gå att köra på extern disk. enl guide.

    6.vet ej. dem jag behöver har jag fått tag på. blackbox FTP, multiman... finns även en file manager, och en annan ftp server har jag för mig signerad.

    7.inga probelm för mig iaf.

    jag låg länge på 3.41 FW med hermes v4b.

    gick över för nån vecka sen till CFW 3.55 KMEAW. i det stora hela är jag MYCKET nöjd med den uppgraderingen. mycket enklare att få igång spel. GT5 t.ex funkar direkt att ripa av skivan å spela. de blir m.a.o enklare att få igång de nya spelen. de va OFW 3.56 som fick mig att gå över till CFW 3.55. innan så ville jag vänta men kände att jag börja halka efter för mycket. jag törrs nog påstå att kmeaw är säker att lägga in. lägg först in OFW 3.55. lägg sen in kmeaw patchen. går de inte att lägga in via XMB så testa recovery mode. de funka för mig. 2 av mina vänner la in kmeaw utan problem direkt i XMB utan problem. men alltid OFW 3.55 FÖRST ! så ska de va lugnt

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Ok, tackar...Då blir det antagligen CFW ikväll.....om jag inte fegar ur, hehehe
    Får väl koppla in en extern disk och ta backup innan........
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Ok, tackar...Då blir det antagligen CFW ikväll.....om jag inte fegar ur, hehehe
    Får väl koppla in en extern disk och ta backup innan........
    Fegar du kan du alltid komma till oss så tar vi på oss ansvaret för att maskinen inte brickas, kör in 3.55 OFW först därefter 3.55-kmeaw så ska det inte vara ngra problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Hoppar in här i tråden...

    Så nackdelarna är:

    -Liten brickrisk
    -Original eboot.bin behövs (kan ju diskuteras om det är en nackdel)
    -Inget PSN

    Hur är det med game updates? Antar de heller inte fungerar? Alternativ? Via USB?

    Vad händer när >3.55 spelen kommmer? Dags att patcha igen?

    -richie-

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    mja minimal brickrisk med kmeaw tror inte de finns något kännt fall som kört ofw 3.55 till CFW 3.55 och brickat den vägen. dock är de ju alltdi en risk att lägga in något modifierat. men minst risk med kmeaw kanske man törrs säga.

    original EBOOT.BIN döpte jag om till EBOOT.ORG och fick ligga kvar där den låg när jag körde 3.41 så absolut ingen nackdel för mig.

    PSN funkar om man skriver in DNS ip . eller kör ps easy ps3 prxy eller vad den heter. hur länge till vet man inte. men DNS fixen kommer försvinna de brukar den göra mellan varje OFW update efter några dar.

    game updates funkar klockrent. precis på samma sätt som när du kör från skiva.

    när 3.55> spelen kommer så lär de ska bli patchning eller en ny CFW men ingen kan ju se i framtiden. men visst de kan bli ett stort problem att ta sig förbi de nya spelen.aldrig säkert de ens kommer bli en CFW baserad på 3.56 t.ex. däremot är de inget som säger att en 3.55 kan anpassas till 3.56

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    Dom här uppdates som kommer upp när man startar ett spel kan man alltså hämta och installera?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pata88 Visa Inlägg
    Dom här uppdates som kommer upp när man startar ett spel kan man alltså hämta och installera?
    Det är inga problem att ladda hem och installera, tvärtom det är något bra!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Fegar du kan du alltid komma till oss så tar vi på oss ansvaret för att maskinen inte brickas, kör in 3.55 OFW först därefter 3.55-kmeaw så ska det inte vara ngra problem
    Uppdaterade idag efter 40 timmars backup av gamez-katalogen...... , verkar att fungera efter att jag kört permission patch. Inga spel fungerade efter att jag uppdaterat, trots att jag lär spelen ligga kvar precis som innan.

    Kan inte starta GT5 dock.
    Bytte ut både Eboot.bin och PARAM.SFO då jag har för mig att gaia eller multiman patchade den när jag körde med 3.41, men det startar inte ändå.
    Får antagligen radera gamedata också för att få igång det.
    Annars går det kanon.....
    Last edited by Game_Freak_se; 2011-02-05 at 22:01. Anledning: typo
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är inga problem att ladda hem och installera, tvärtom det är något bra!
    Så med CFW så är det bara att öppna upp nätverket igen?
    Man behöver ju inte skapa ett PSN-konto väl och logga in för att hämta uppdateringarna eller?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Så med CFW så är det bara att öppna upp nätverket igen?
    Man behöver ju inte skapa ett PSN-konto väl och logga in för att hämta uppdateringarna eller?
    Precis, men det är alltid en risk att vara ansluten mot PSN servrarna, dom kan vilken dag som helst pusha ut en uppdatering som brickar din konsoll eller gör livet surt för dig etc.

    Vad gäller det du skrev i posten innan om GT5... är det ATAX releasen du kör med? isåfall får du ta och ladda hem eboot.bin löst ngnstans för den är för-patchad för 3.41
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Precis, men det är alltid en risk att vara ansluten mot PSN servrarna, dom kan vilken dag som helst pusha ut en uppdatering som brickar din konsoll eller gör livet surt för dig etc.
    Men är jag ansluten mot servrarna även om jag inte skapar ett PSN-konto?
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vad gäller det du skrev i posten innan om GT5... är det ATAX releasen du kör med? isåfall får du ta och ladda hem eboot.bin löst ngnstans för den är för-patchad för 3.41
    Nope, egen köpt spel som jag tagit backup på, men däremot när jag körde 3.41/dongel fick jag lägga in en editerad eboot.bin och när jag startade den med gaia så ville den patcha även Param.sfo, så därför la jag tillbaks original som jag hade backup på. Spelet startade inte ändå så jag tog bort speldata för GT5 och då fungerade det med multiman. Dock blir det fortfarande svart skärm med gaia. Får kanske köra med multiman nu istället.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Men är jag ansluten mot servrarna även om jag inte skapar ett PSN-konto?
    Japp, vart tror du uppdateringarna kommer från? tomma intet?

    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Nope, egen köpt spel som jag tagit backup på, men däremot när jag körde 3.41/dongel fick jag lägga in en editerad eboot.bin och när jag startade den med gaia så ville den patcha även Param.sfo, så därför la jag tillbaks original som jag hade backup på. Spelet startade inte ändå så jag tog bort speldata för GT5 och då fungerade det med multiman. Dock blir det fortfarande svart skärm med gaia. Får kanske köra med multiman nu istället.
    Vilken version av Gaia kör du med?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Japp, vart tror du uppdateringarna kommer från? tomma intet?
    Jo, men så länge jag inte skapat ett konto så har jag inte godtagit deras avtal heller. D.v.s. att jag inte kommer att göra nåt fuffens.
    Konstigt att de då kan gå in och göra förändringar i min maskin. Har jag däremot skapat mitt konto så har jag också gått med på ders avtal.
    Mitt GT5 försökte inte, eller ens antydde att det skulle finnas en uppdatering, så jag tror kankse inte att det går att hämta nåt utan konto.
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vilken version av Gaia kör du med?
    UP0001-GAIA01985_00-7679866932773369-V2.07-GAMEZ

    Får inte ComgenieAwesomeFilemanager355 (v0.06) att fungera. Får error vid uppstart.
    Såg nu att det låg med en eboot.bin i rar-filen....skall man byta ut den när man väl installerat eller???
    Last edited by Game_Freak_se; 2011-02-06 at 11:01. Anledning: Kom på mer att skriva
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Går visst att hämta utan Konto

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Tonic Visa Inlägg
    Går visst att hämta utan Konto
    Ok, då är det nåt annat, för multiman hämtade covers ideligen så nätverket fungerar i alla fall.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Jo, men så länge jag inte skapat ett konto så har jag inte godtagit deras avtal heller. D.v.s. att jag inte kommer att göra nåt fuffens.
    Konstigt att de då kan gå in och göra förändringar i min maskin. Har jag däremot skapat mitt konto så har jag också gått med på ders avtal.
    Mitt GT5 försökte inte, eller ens antydde att det skulle finnas en uppdatering, så jag tror kankse inte att det går att hämta nåt utan konto.
    rent juridiskt får dom inte göra det nej, eftersom du inte gått med på något sådant... men tekniskt sätt kan dom göra det ändå...

    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    UP0001-GAIA01985_00-7679866932773369-V2.07-GAMEZ

    Får inte ComgenieAwesomeFilemanager355 (v0.06) att fungera. Får error vid uppstart.
    Såg nu att det låg med en eboot.bin i rar-filen....skall man byta ut den när man väl installerat eller???
    Frågan är om du fått ner en dålig (korrupt) version av programmet? du kör väl 3.55-kmeaw?? det fungerar hur bra som helst för mig iaf
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    Körde in KMEAW från OFW 3.41 inga problem sen in med Mulimanager 1.15.03

    ca 5 av 60 spel strulade fick ordning på alla förutom Bioshock som jag inte la kraft på .

    Vanlig lösning på spel som strular efter upgrade till CFW 3.55

    1. Återställ till EBOOT och PARAM orginal filer
    2. Avinstallera Game data
    3. Ta bort sparat speldata, sällan som det behövts för mig men GTA IV var en sådan.
    4. Installera 7 kopiera spel till intern disken först, starta upp spelet ocg flytta från intern disk eller ftp igen till extern disk om du vill ha det på extern. Detta på vissa som inte startar från början på extern. Tex, Heavy Rain i mitt fall.
    5. Undvik discless start om du inte måste starta vissa spel på det sättet.
    6. Använd senaste managern, Jag kör Multmanager 1.15.03

    Vissa spel funkar in alls på ovan sätt i 3.41 eller CFW system. Det finns custom PKG installationer för vissa, Apache Air assault och Modern Warfare 2 är sådana som jag har.

    Dom är installerade och startades direkt under Game menyn. Dom funkade bra även dom efter uppgraderingen till 3.55 jag behövde inte installera om dom.


    Hepp!
    Last edited by himi; 2011-02-09 at 17:02.

Liknande diskussioner

  1. Chip eller flash? för och nackdelar ?
    By Keffman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-29, 22:10
  2. PAL vs. NTSC - skillnader fördelar/nackdelar?
    By Valmont74 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2005-02-22, 15:29
  3. Fördelar och nackdelar med linux på xbox?
    By mebus in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-01, 12:16
  4. PS2 SCPH-39004 nackdelar?
    By danne.sk in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-12-28, 00:02
  5. Finns det några p2or än?
    By Demondred in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-02-02, 18:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •