Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Hjälp Angående GT 5 !

Registrerade
    Jun 2010
    Respekt
    15

Hjälp Angående GT 5 !

Hej jag har 250gb PS3 Slim med 3.41 PS3key och inte uppdaterat ps3key något.

Jag såg denna någonstans och drog hem den:

Gran_Turismo_5_PATCHED_EBOOT_ONLY_EUR_READNFO_JB_P S3-PS3DOX

Tänkte använda den tillsammans med denna som det står i .nfo filen

Gran.Turismo.5.EUR.JB.PS3-PEMA

Nu till frågan: I ind-gt5ps3dox.nfo filen står så här :

presents...

Hi FolkZ!

Today we present an patched eboot.bin for HoT Gran Turismo 5 ..
    Now u can run it under 3.41 FW without problems, use your fav Manager for it!

Tydligen så fattar jag helt fel eller så ljuger dom väldigt mycket i .nfo filen jag testade packa upp eboot filen från Gran_Turismo_5_PATCHED_EBOOT_ONLY_EUR_READNFO_JB_P S3-PS3DOX och deleta original eboot från GT 5 original Pema rellen och sen la in denna som skulle vara patchad men det hjälpte inte ett jäkla skit jag slangade över spelet på ftp och ps3an frågar ändå efter 3.50 så det var bara o kasta bort spelet från interna hdd ville gärna spela

Custom firmware har väl inte mognat tillräckligt än heller eller kanske gjort det hursomhelst är jag för dålig nog för att lägga in det själv utan att bricka något samt varför ljuger dom i .nfo filen o säger you can run it under 3.41 without problems !!! vilka svin )

/tack på förhand

/boz

Registrerade
    Aug 2010
    Respekt
    15
    Kan du byta ut eboot på din hårddisk så har du tillräckligt med vana föra tt slänga in CFW.

Kör då med Kmeaw som funkar dunder och de flesta spelen funkar utan att modifiera någonting.

GT5 kör jag för tillfället en massa och uppdatera till v1.05 funkade också finfint ...
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    radera alla gamedata sen gör du INTE 1.05 uppdateringen.utan hoppa över den när spelet frågar vid uppstart. undra om de inte va skiva i som gällde..
    möjligen ska du köra mem/usb patch, permissionfix har jag sett oxå.
    eller skitsamma...

jag la in CFW 3.55 kmeaw istället för 3.41 + teensy
    du slipper dongeln å du slipper trycka power/eject. å du slipper krångel med dom nyare spelen. i vart fall en del av dom.
    läg bara in den officiella 3.55. efter det så lägger du in kmeaw 3.55 och den finns klar som PUP fil.

efter jag la in 3.55 så ripa jag av min egna GT5 original. starta igång spelet uppdatera 1.05 patchen sen va de bara å spela. har t.o.m gått online med gt5 utan problem. har kört min kopia på 3.41 med eboot.bin patch med. men som sagt. lite mer bök å så bugar den p.g.a att du inte kan ladda in senaste spel patchen.

sen är de skillnad på BLES å BLUS ibland. kolla att du har rätt eboot.bin fil..

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Hej jag har 250gb PS3 Slim med 3.41 PS3key och inte uppdaterat ps3key något.

Jag såg denna någonstans och drog hem den:

Tänkte använda den tillsammans med denna som det står i .nfo filen

Gran.Turismo.5.EUR.JB.PS3-PEMA

Nu till frågan: I ind-gt5ps3dox.nfo filen står så här :

presents...

Hi FolkZ!

Today we present an patched eboot.bin for HoT Gran Turismo 5 ..
    Now u can run it under 3.41 FW without problems, use your fav Manager for it!

Tydligen så fattar jag helt fel eller så ljuger dom väldigt mycket i .nfo filen jag testade packa upp eboot filen från Gran_Turismo_5_PATCHED_EBOOT_ONLY_EUR_READNFO_JB_P S3-PS3DOX och deleta original eboot från GT 5 original Pema rellen och sen la in denna som skulle vara patchad men det hjälpte inte ett jäkla skit jag slangade över spelet på ftp och ps3an frågar ändå efter 3.50 så det var bara o kasta bort spelet från interna hdd ville gärna spela

Custom firmware har väl inte mognat tillräckligt än heller eller kanske gjort det hursomhelst är jag för dålig nog för att lägga in det själv utan att bricka något samt varför ljuger dom i .nfo filen o säger you can run it under 3.41 without problems !!! vilka svin )

/tack på förhand

/boz
    Radera PS3_UPDATE mappen, och ändra param.sfo så att den tror den söker efter 3.41 *multiman ska göra detta åt dig, har för mig gaia också ska göra det... det bör dyka upp en fråga om du vill att den ska ändra detta*
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Aug 2010
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av gump Visa Inlägg
    radera alla gamedata sen gör du INTE 1.05 uppdateringen.utan hoppa över den när spelet frågar vid uppstart.
    Skumt...

Kör Kmeaw v3.55 CFW, multiMan 1.15.00
    La över Gran Turismo 5 (US) på den interna hårddisken, startade den och valde att uppdatera ... funkar klockrent
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
    Skumt...

Kör Kmeaw v3.55 CFW, multiMan 1.15.00
    La över Gran Turismo 5 (US) på den interna hårddisken, startade den och valde att uppdatera ... funkar klockrent
    stämmer patchen funkar på cfw 3.55

jag menade att patch 1.05 (eller vilken version de nu är) funkar INTE på 3.41 + dongel.

OM de inte har kommit någon annan fix för detta. jag testade nämligen GT5 3.41 med enbart modifierad eboot.bin när första moddade EUR ebbot filen kom.

idag kör jag annars CFW 3.55 kmeaw.

med min egna Original skiva ripad till min interna HDD. startar jag bara spelet och downloadar patch 1.05 när spelet frågar efter den. och det funkar.

de är m.a.o mycket stabilare och det är mindre krångel att starta/spela gt5 på CFW 3.55 än vad de är på 3.41 + dongel. bara man ser till att kopian ej är modifierad på något sätt.

Registrerade
    Jun 2010
    Respekt
    15
    Så är det värt att gå över till custom firmware 3.55 redan då ? Har ni någon lätt guide här på forum eller någonstans som ni kan länka till hur man lägger in allt då jag är halvnoob samt finns det någon fil man måste röra under processen när man lägger in det som kan bricka PS3an ? jag kom ihåg med Wii:ets softmod skulle man fippla med NanD fil eller nått som kunde göra så hela wiiet slockna eller nått sånt så det vågade jag inte göra själv.

Övrig fråga också tror ni inte att ni blivit flaggade nu om ni varit online och uppdatera spel som GT5 eller liknande för framtiden med custom firmware i ps3an, jag bryr mig iofs inte så jättemycket om online egentligen vill bara att alla spel ska funka till 100% men kanske kan vara halvkul med lite online, samt så kanske det blir så hårddisken blir cripplad som på xbox 360 med Ban senare ?
    Last edited by Boz666; 2011-02-02 at 13:36.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    ban är iofs en risk man tar.

vad jag hört är dom som blvit bannade så är det på black ops. och då förmodligen för att dom fuskat i spelet.

är du nervös så får du väl köra konsolen offline och uppdatera spel m.m bara med annan media t.ex usb minne.

jag vill påstå att de är hyffsat enkelt att lägga in CFW.

ligger du på 3.41
    så gör du så här.

ladda hem t.ex kmeaw 3.55 CFW – LV2 Patches with Peek-Poke Included den har färdiga pup filer.

kör in den officiella 3.55 versionen som ligger i den rar packade filen.

de gör du genom att lägga psupdate.pup i följande mapp på usb sticka
    PS3/UPDATE/psudate.pup sitt i usb minnet och uppgradera via system menyn i konsolen.

sedan rensar du bort filen från stickan och lägger in kmeaw filen istället
    prova lägg in den på samma sätt. om din ps3a vägrar "uppgradera" för att den redan har samma version.

så kan du lägga in kmeaw via recovery mode.

fås genom att slå av ps3an. tryck och håll inne power knapp tills det piper till för "ON", fortsätt håll knapp vänta till ett till pip, fortsätt med power, vänta tills de piper igen. släpp power knapp. OBS någon får rätta mig om jag har fel ang. hur många pip den gör
    eller så googlar du själv. de borde finnas guide för detta.

någon här tycker kanske att de bästa är att lägga in patchen direkt i recovery mode. och så kanske är bäst att göra. bättre guide än så får du inte av mig.

Registrerade
    Jun 2010
    Respekt
    15
    Ok tack, förresten måste min ps3key stöda peek and poke jag har inte uppdaterat den något alls så den har inte peek and poke antar jag för att kunna lägga in cfw 3.55.

Och råkar du eller någon annan ramla över någon skitbra och noobvänlig guide så får du/ni gärna posta den ändå

Samt så fick jag väl inge svar på om det går att bricka PS3an i någon av dessa Steg för att få in CFW 3.55 ?

Kom även på finns det några nackdelar med CFW 3.55 som man tappar när man byter upp från 3.41 ?

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    alltså CFW 3.55 behöver ingen dongel. du slipper power/eject oxå pg.a det.
    ett enkelt sätt att förklara mjukvaran i dongeln ligger i backup managern istället eller i CFWn. är därför nödvändigt att köra senaste manager. som multiman eller gaia m.fl som har integrerat dessa stöd.

FAT modellen har dom lyckats nedgradera från 3.55 med service JIG/dongel.
    SLIM brickas eller kan brickas vid nedgradering.

m.a.o man kan för närvarande säga att man möjligen tappar nedgraderings funktionen. om man matar ps3key med service jig filer. och försöker nedgradera en 3.55 FW till t.ex 3.41 igen. men du kommer aldrig vilja gå ner till 3.41. och är linux något du vill prova så är ju det på gång. och de kommer nog med all säkerthet att kunna läggas in från 3.55

i annat fall ser jag inga nackdelar. jag tror man snarare har bättre stöd för spelen nu än när man ligger på 3.41. t.ex funkar GT5 bättre. de funka ju inte alls innan Eboot patchen kom.

en möjlig brickning skulle nog ske just när du lägger in CFW 3.55. men den är verkligen MINIMAL vill jag påstå.

men om du alltid tar för vana att lägga in OFW 3.55 FÖRST och sen CFW 3.55 kmeaw. så ska det inte vara någon fara.var bara säker på att usb minnet sitter i ordentligt. börja en uppgradering och se till att den verkligen avslutas(att du antingen kommer tillbaka till huvudmenyn"xmb") eller om du bockat i "stäng av efter uppgradering).

när du lagt in OFW 3.55 kan du även gå in i system inställningar och kontrollera att du ligger på 3.55 innan du lägger in CFW.

du bör välja kmeaw:s CFW jag har inte kunnat hitta någon som brickat med kmeaw. däremot finns det andra CFWs som brickat konsoler. kmeaw verkar ändå va den CFW som ger bäst funktion.

om du ändå fegar så erbjuder ju psxcare att ta ansvaret och uppgradera åt dig.

annars om du gör de själv och fastnar på vägen. så kan åtminstone jag lova dig att hjälpa till om den mot förmodan inte skulle boota upp. i mån om tid då. för jag jobbar vanligtvis dagtid.

slutligen så är det något du ska passa dig för så är det OFW 3.56 och även en eventuell CFW3.56 om det inte är bekräftat från flera håll att det finns en som fungerar. OFW 3.56 täpper till konsolen en hel del. då kan du inte göra mycket mer än bara hoppas på att det kommer en lösning.

möjligen är det ett fåtal applikationer t.ex emulatorer som inte fungerar. men ALL signerad applikation kommer att fungera.och de finns mycket signerat som ftp server (blackbox ftp),backup manager, emulatorer m.m

för säkerhets skull skriver jag ner dessa sista rader men de här vet väl de flesta skillnaden på..

OFW = officiell firmware, sonys original FW
    CFW = custom firmware

Registrerade
    Jun 2010
    Respekt
    15
    Njuut! jag fick in Kmeaw 3.55 CFW imorse jag hittade en guide som redan hade patchat i CMD innan så det var bara lägga in OFW 3.55 via recovery sen CFW 3.55 Kmeaw via recovery.

Jag har några frågor nu angående emulatorerna som jag hade innan på 3.41 tex Nes,Snes,gba Emulator Etc, och snabb FTP fråga.

VILKEN FTP SKA MAN HA ? då jag testade överföra via multiman och Gaia o det var Uber seegt jag såg denna på ps3-hacks.com:

OpenPS3FTP v1.2 Fungerar den till min CFW 3.55 Kmeaw eller ska jag akta mig för den har någon testat och isåfall ger den bra Hastigheter ?

På tex denna FCEU-PS3 v1.4 (NES) Emulator från ps3-hacks.com så står det:

Three firmware packages are included: 1.92, 3.41, and geohot's 3.55.

Innebär detta att denna inte kommer fungera på Kmeaw 3.55 då det står Geohots 3.55 i description ??

Jag skulle vara ytterst tacksam om du/nån kunde ge mig en compability list för vilka emulatorer som funkar på kmeaw 3.55 då jag vill väldigt gärna ha emulatorer på ps3 igen , eller om ni vet om någon emulator funkar för ni har prövat det själva fast såklart bäst om man får det konfirmerat på nån sida.

Det kanske kan bricka annars då det står geohots 3.55 för nes emulatorn eller vad tror ni eller det kanske är att ta i men frågan är om det ens är kompatibelt ?

För övrigt så är jag ytterst tacksam för all tidigare hjälp , samt man kanske ska ta o kika på en ratt på prisjalt till GT5 spelet verkar sjukt roligt , nu har jag bara Little big planet 2 kvar att pröva då det är dom enda 2 nya ps3 exklusiva spelen.

( Det som står nedan kan ni skita i om ni vill men undrade bara några saker här nedanför angående managers, det är dock emulatorer som är viktigast just nu då allt annat verkar fungera )

Ps glömde bara påpeka att jag hade ett helvete i 2 timmar efter jag fick in 3.55 CFW kmeaw så la jag in Multiman 1.15 och inget spel fungerade!! sen kom jag på o lägga in Gaia 2.07 och då frågade helt plötsligt programmet efter nånting med Eboot.bin och Jag klickade YES antar jag ska göra det får jag hoppas o då funkade allt i båda Managers!
    Varför har inte multiman stöd för detta från början väldigt skumt då programmet såg professionelt ut med alla covers etc

Jag la in denna multiMAN ver 1.15.00 BASE [20110131_200000].PKG fanns även en som hette 355GH (geohot antar jag ) och en hette 3.15FW så den som inte hette något extra la jag in Var det rätt multiman.pkg fil då det fanns för övrigt 1000 andra filer när man packa upp multiman 1.15 ska jag göra något med dom/har någon nytta av dom?

Läste även nånting nånstans om nått som heter LV2 packager eller var det patcher ? kommer inte ihåg är det något jag behöver bry mig om ?

Det blev ganska mycket nu men om ni skumläser så fattar ni nog vilka huvudpunkter jag vill ha svar på o kan nog svara ganska fort då

/Tack på förhand

/Boz
    Last edited by Boz666; 2011-02-03 at 15:14.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    just de. finns 2 multiman. den förstnämda du testa funkar inte. utan kör den med GH så ska de se på annat. i regel räcker det med BASE pakatet. de andra paketen är "lull lull grejjer" t.ex last played game så slipper du gå in i mulitman för att ladda senast spel du spela. iofs ingen aning om man kan spela sista spel utan att först vart in i multiman och vänt efter en omstart av boxen. eftersom multiman lägger in lv2 patchen.

sen har du paket med covers. å de blir ju lite snyggare rent kosmetiskt.

finns en lös lv2.pkg som du undra över. men inte aktuellt i.o.m att det är integrerat i multiman, gaia m.fl.

du ska inte va rädd för bricks längre. testa alla applikationer du kommer över signerade kommer funka. heter dom nått med GH är det nästan som en garanti att de funkar med kmeaw. de är paket anpassade för geohot. men i regel funkar nog allt i kmeaw som funkar på annan CFW.

jupp GT5 är ett kanon bra spel. speciellt med ratt.

annars är de NFS som gäller. smaken är ju olika vad man gillar för bilspel.

de va allt jag kunde svara på. du törrs prova geohot filer.
    FTP har jag inte kollat på. jag är glad om filerna ens kommer över den vägen utan något avbrott.
    du får helt enkelt prova dig fram.

som sagt all signerade applikationer kommer funka. bara tuta å köra. enjoy ! =)

Registrerade
    Jun 2010
    Respekt
    15
    Hur kommer det sig att Multiman jag har nu fungerar efter att jag jag valde Yes på Eboot frågorna i Gaia först sen nu funkar dom i Multiman 1.15 om du säger dom inte ska funka ? jag har inte lagt in Multiman 1.15 GH 3.55 ännu jag kan väl göra det men varför funkar den jag har nu isåfall efter jag svarat ja på varje spel i eboot.bin frågan man får efter man startar spel i Gaia ?

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Troligtvis beror det på att rättigheterna har satts fel när du fört över filerna. Detta kan Gaia fixa till, annars kan du köra ett program som fixar till alla med ett tryck. Saknar länk på den från mobilen men det kan säkert ngn annan fixa :-)

Registrerade
    Jun 2010
    Respekt
    15
    Ok men då går det bra att fixa rättigheterna till spelen via gaia varje gång man startar ett nytt spel då det är inte direkt jobbigt o klicka på yes 1 gång när man startar ett nytt spel , och som sagt tycker du jag ska byta till Multiman geoHot 3.55 ? jag har nu Multiman ( no name eller det står inget förutom .pkg på slutet som alla andra finns 3 o välja bland 1st no name som jag har en 3.15 och 3.55 gehot sen .pkg efter varje )

Kom även på en ganska viktig grej när jag la in Gaia första gången så blev det så att jag Valde Gamez som spel katalog och hade spelen innan i Laun12345 eller vad det hette från jailbreak 3.41 förut och nu måste jag flytta spelen dit annars hittar inte gaia dom, men i flash fxp när jag väljer move på tex godofwar3 så vägrar flashfxp o göra det går ej flytta katalogerna måste jag deleta allt och slanga om allt på nytt in i HDD drygt som fan isåfall eller finns det något PS3 ftp program som stöder att move på kataloger till annan Gamez katalog sjukt drygt annars vissa spel med många filer tar äckligt lång tid o lägga in inte hela världen men du vet nog själv det kan vara rätt så drygt med mycket spel
    Last edited by Boz666; 2011-02-03 at 19:16.

Registrerade
    Jun 2010
    Respekt
    15
    Jag var nyss in o titta på Multiman 1.15 description på ps3hacks:

Included are 3 versions:

1. multiMAN 1.15.00 for 3.40 (Dongle Jailbreak) - 3.55 (Kmeaw CFW) ( denna har jag )
    2. multiMAN 1.15.00 for 3.55 (geohot/Wutangrza/Waninkoko)
    3. multiMAN 1.12.05 for 1.90 - 3.30

Denna ville du jag skulle välja ? multiMAN ver 1.15.00 BASE [20110131_200000] 355GH.pkg det är uppenbarligen nummer 2 och det måste ju vara fel ?? eller är jag ute och cyklar då det står att nummer 1 är för Jaulbreak och Kmeaw o dom andra är för geo wuta waninkoko ?

Vilket får mig även att bli väldigt orolig när det gäller emulatorer när det är så dålig beskrivning på vilka backup manager man ska lägga in för Sin egen firmware då kan det ju lika gärna vara fel att Lägga in Emulatorer som det står geohot på min Kmeaw 3.55 eller tänker jag dumt nu ?

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    asso, managers lägger in patchar i minnet. krashar ps3an så bootar den upp igen om du startar om boxen.

jag är rätt övertygad om att gaia la in lv2patch sedan gick du ur å testa multiman igen då boota spel upp.

testa stäng ner din ps3.

gå sen direkt in i mutliman å boota spel. kommer säkert inte funka. men går du in i gaia å sen backar ut å startar multiman igen så kommer spelen funka. de är gaia som ser till att spelen funkar.

jag kan givetvis ha fel nu. allt kan ligga i permissions oxå.

men mina spel som las in på 3.41 fw. startar i CFW3.55 kmeaw med multiman GH, men ej i multiman UTAN GH.

jag har inte behövt lägga in gaia än. så har de inte ens inlagt på min ps3.

brickning för att du kör "fel" applikation är ju nästan inte ens möjligt.

blir de svart så är de bara å boota om. du skriver ju inte något någon i flashkrets.

utan de är väl bara själva CFWs som "kan" innebära en viss brickrisk. en vanlig OFW kan väl bricka en ps3 oxå. de är aldrig bra å uppgradera något som funkar.

men CFW 3.55 kmeaw är ju ett rejält undantag från den regeln =)

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    eftersom jag inte kör gaia än. så tar vi multiman. trycker du start + select i multiman managern så kommer de fram en filhanterare. bara peka på help ovanför så får du hjälp. men med den så flyttar du dina filer mellan olika mappar.

Registrerade
    Jun 2010
    Respekt
    15
    Okej tack, förresten om jag tar bort backup manager 1.0 och det gamla Ftp programmet som va för Backupmanager 1.0 som jag har kvar då jag hade det till 3.41 kommer det deleta alla mina spel ? jag har för mig jag läste det någonstans förut eller är det inte så, för övrigt så har jag flyttat alla Spel till GAMEZ nu i roten på ps3an, förut låg dom i Laun12345 mappen och den mappen är fortfarande kvar men inge spel i den, vill annars gärna ta bort Backupmanager 1.0 och ftp programmet då dom bara ligger där o ser fula ut nu samt tar plats

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    har du flyttat spelen till GAMEZ, bör de väl va lugnt å radera dessa gamla apps..

Liknande diskussioner

1. Hjälp! angående nya Metroid_Other_M_USA_Wii-iND
    By Boz666 in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Senaste inlägg: 2010-08-30, 00:18
  2. Hjälp angående brännare
    By micchi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-08-18, 23:44
  3. Behöver hjälp! angående chippet!
    By MyZkO in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2004-06-25, 14:24
  4. Behöver hjälp Angående [FTP]
    By Kimo in forum X-ecuter 2 PRO support