Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Hjälp Angående Extra Handkontroller Billigare!

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14

    Hjälp Angående Extra Handkontroller Billigare!

    Hej jag undrar har någon erfarenhet av denna kontroll :

    GameTech Wireless Dual Shock Pad (PS3/PC)

    http://www.prizjakt.nu/produkt.php?o=552672

    (Byt ut Z mot S i länk lol då psxcare ska måsta blocka allt orka liksom ? )


    Handkontrollen ser identisk ut som Sonys (förutom logga o plastighet? ) fast den är 200-250 kr billigare den kostar 239 kr, original kontrollen ska ocker sony ha ca 450-500 kr för!!!




    Så jag undrar om någon har testat denna om den funkar bra det enda jag kan tänka mig är lite sämre är kanske den känns lite mer plastig fast det kan jag leva med för halva priset sjukt prisvärd om den nu funkar som den ska.



    Den enda review jag hittat om den är här:

    http://www.minhembio.com/forum/index...&#entry2973467

    det är någon klantskalle kanske vet inte han påstår han inte ens lyckats synca dosan med ps3an ??


    Så det är det jag undrar 5-6 svenska pålitliga butiker kan väl inte sälja den Gametech ps3 kontroll och den fungerar inte ens när man får hem den med PS3 ????


    om dom här funkar bra tar man gärna ca 3st kontroller för 750-800 ca istället för ca 1500 kr med sonys ocker original dosor även på tok för dyr med bara 1 extra

    /tack på förhand


    /boz

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Bump ingen som har nån synpunkt på detta även om ni inte har kontrollen själva ?

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Har ingen sån kontroll, men du ville ha synpunkter ändå.
    Skulle tro att du får vad du betalar för. Jag har endast dålig erfarenhet av 3:e-parts handkontroller oavsett plattform.
    Har testat till N64, PS1, PS2, Gamecube och Xbox1. Alla har varit sämre känsla/exakthet i knappar m.m. så det har alltid blivit att jag köpt original ändå, med resultat att de billigare blev en extra utgift och ganska dyra eftersom jag aldrig använde dem igen.
    Som du själv skriver så är den ju billig så beställ hem en st och testa. Det kan ju ha ändrat sig på marknaden och tekniken sprider sig till 3:e-partstillverkarna ganska snabbt skulle jag tro.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Jo jag hade nog tänkt testa 1 gametech iaf men verkar det inte sjukt att den där killen på länken jag skrev ovanför att han inte ens lycka synca dosan han måste ju bara ha varit riktigt dålig skulle jag tippa på ? sjukt annars om 5 högt rankade legitima butiker skulle sälja en ej fungerande vara ?

    Samt det har gått 5-6 år sen PS3 kom o Sony ska ha nästan 500 KR för en original handkontroll o den är typ identiskt med ps3 kontrollen förutom den är trådlös och sixaxis suger för det mesta, xbox 360 dosan fick ju iaf 10 ggr bättre designat kontroll o skönare knappar triggers thumbstick etc sony har inte ändrat nått och tar i princip 500 kr för en kontroll som funnits sen ps2 tiden back in 2001 eller lägre

    samt så har jag 4 kontroller till ps2 och hade det varit för mycket begärt med 1 eller 2 bakåtkompatibla portar då kontrollen är identisk PS2 nästan, Wii har ju gamecube pad slots ffs och PS3 skulle dom ha 6000 för när den kom och hade fan inte ett skit knappt nån usb port
    Last edited by Boz666; 2011-02-07 at 00:17.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Jo jag hade nog tänkt testa 1 gametech iaf men verkar det inte sjukt att den där killen på länken jag skrev ovanför att han inte ens lycka synca dosan han måste ju bara ha varit riktigt dålig skulle jag tippa på ? sjukt annars om 5 högt rankade legitima butiker skulle sälja en ej fungerande vara ?
    Inte säkert, har läst nån annanstans också att det är svårt att få igång 3:e-parts-kontroller. I och med uppdateringen till 3.42 tror jag att det var så ströp ju Sony till viss del just den funktionen.

    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Samt det har gått 5-6 år sen PS3 kom o Sony ska ha nästan 500 KR för en original handkontroll o den är typ identiskt med ps3 kontrollen förutom den är trådlös och sixaxis suger för det mesta, xbox 360 dosan fick ju iaf 10 ggr bättre designat kontroll o skönare knappar triggers thumbstick etc sony har inte ändrat nått och tar i princip 500 kr för en kontroll som funnits sen ps2 tiden back in 2001 eller lägre
    Jag antar att du menade att PS3:ans kontroll är typ identisk med PS1/PS2-kontrollen.
    I så fall så pratar vi kanske inte om samma sak. Jag är inte ute efter designen på kontrollen utan funktionen.
    Alla kontroller jag skrev om innan såg identiska ut jämfört med original, men sög ap-pung rent tekniskt. Knapparna var helt stumma, analoga spakarna kändes digitala, d.v.s. på/av, inte steglöst ökand minskande.
    Anledningen att ändra ett fungerande koncept finns inte. Jag kan inte för mitt liv känna att det finns en bättre utformad kontroll än PS1/PS2/PS3, så jag personligen hoppas att de inte byter ut formen på kontrollen till PS4:an.

    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    samt så har jag 4 kontroller till ps2 och hade det varit för mycket begärt med 1 eller 2 bakåtkompatibla portar då kontrollen är identisk PS2 nästan, Wii har ju gamecube pad slots ffs och PS3 skulle dom ha 6000 för när den kom och hade fan inte ett skit knappt nån usb port
    Jag har kör med adapter för typ 150:- köpt hos en konkurrent till psxcare mellan PS3 och gamla PS2-kontroller och dte har fungerat utan problem.
    Ang priset för kontroller så köpte jag ett paket med 2 kontroller på siba för 699:- för nåt år sedan, vet inte om dte finns kvar, men det var i alla fall Sony original.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Anledningen att ändra ett fungerande koncept finns inte. Jag kan inte för mitt liv känna att det finns en bättre utformad kontroll än PS1/PS2/PS3, så jag personligen hoppas att de inte byter ut formen på kontrollen till PS4:an.
    Det är väl lite en smak/vane sak, men personligen tycker jag att Xbox 360 handkontrollen är bättre, då den sitter bättre i handen och man har styrspakarna på olika platser vilket resulterar i att folk som har större händer inte bumpar fingrarna i varandra när man ska dra båda spakarna mot varandra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är väl lite en smak/vane sak, men personligen tycker jag att Xbox 360 handkontrollen är bättre, då den sitter bättre i handen och man har styrspakarna på olika platser vilket resulterar i att folk som har större händer inte bumpar fingrarna i varandra när man ska dra båda spakarna mot varandra
    Håller med om att den ligger bättre i handen och att spakarnas placering är smartare. Kan däremot tänka mig att ps-kontrollerna ligger bättre i asiatiska händer som är lite mindre.

    En annan fördel med xbox 360 kontrollen är A, B, X, och Y-knapparnas placering och namn, känns fullkomligt logiskt att A ligger bredvid B.

    Styrkorset däremot, det är placerat på en platta och fungerar inte lika bra för t.ex beat'em up som ps3ans delade styrknappar.

    Den ultimata lösningen hade varit något i den här stilen:


    Edit: lösning på styrkorset alltså, inte knapparna
    Last edited by ndrangheta; 2011-02-07 at 09:15.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    game_freak_se : ganska dum fråga men med dessa converters ps2 to ps3 converters så antar jag att gyro funktionen i ps3 inte fungerar vet du några viktiga 4 player spel som kräver gyro isåfall om du har en lista på 4 player spel requires gyro lite långsökt kanske för det är ju fett drygt o ha 4 dosor om 2 av dom inte klarar av bra spel som kräver gyro funktionen i ps3 hehe.

    Och dessutom jag är på 3.55 kmeaw är du ens på 3.55 själv eller sitter du på 3.41 vet du eller någon annan om ps2-ps3 converter funkar på 3.55 då du säger själv att gametech kontrollen o andra 3e parts saker blev utelåst med 3.41 ??

    alla kan såklart svara på detta om ni kan men det var freakgame som nämnde 3.41 utlåsningen så därför skrev jag freakgame först


    PS freakgame jag skicka ett pm till dig uppskattat om du svarar på det också


    PS orka blocka skriva GF:s namn psxcare .ppp
    Last edited by Boz666; 2011-02-07 at 20:26.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Och dessutom jag är på 3.55 kmeaw är du ens på 3.55 själv eller sitter du på 3.41 vet du eller någon annan om ps2-ps3 converter funkar på 3.55 då du säger själv att gametech kontrollen o andra 3e parts saker blev utelåst med 3.41 ??
    Det var med 3.50 som det ryktades om att det skulle vara så, jag vet inte.. jag körde en 3:e parts från ebay jag köpte för typ 300:- ända som skiljer är hur den känns och PS knappen... den fungerar finfint med 3.50, även 3.55 som jag kör nu
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Ok, det lät ju ganska dyrt för en converter 300 pannor hursomhelst vet du vilket märke det var på den 3e parts ps2/ps3 convertern som fungerar för dig ?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Ok, det lät ju ganska dyrt för en converter 300 pannor hursomhelst vet du vilket märke det var på den 3e parts ps2/ps3 convertern som fungerar för dig ?
    Nu snackar jag inte converter iofs, det var en ps3 handkontroll "dualshock 3"
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    game_freak_se : ganska dum fråga men med dessa converters ps2 to ps3 converters så antar jag att gyro funktionen i ps3 inte fungerar vet du några viktiga 4 player spel som kräver gyro isåfall om du har en lista på 4 player spel requires gyro lite långsökt kanske för det är ju fett drygt o ha 4 dosor om 2 av dom inte klarar av bra spel som kräver gyro funktionen i ps3 hehe.

    Du snackade om ps2-kompatibla portar på PS3:an, med en konverter får du just det, bara att stoppa den i ett av dina USB-portar, eller en usb-hub om du vill ha fler kontroller skulle jag tro.
    Att du kan koppla in kontrollen gör ju inte att det fungerar med gyro, då PS2-kontrollen vad jag vet inte har nån sån. Hade inte hjälpt med kompatibla portar direkt i PS3:an heller.

    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Och dessutom jag är på 3.55 kmeaw är du ens på 3.55 själv eller sitter du på 3.41 vet du eller någon annan om ps2-ps3 converter funkar på 3.55 då du säger själv att gametech kontrollen o andra 3e parts saker blev utelåst med 3.41 ??
    Jag sitter på 3.55 kmeaw, men har inte använt konvertern sen jag köpte de extra kontrollerna, och det var som sagt för nåt år sedan.
    Jag sa inte att gametech´s kontroll och andra 3:eparts-saker blev utelåsta, jag sa att det var inte säkert att killen du syftade på i forumet på minhembio var trög, utan det kan mycket väl vara så att det inte fungerade eftersom SONY ströp den funktionen till viss del
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Tror du allmänt att alla converters funkar med PS3 eller vad tror du fattade inte riktigt, samt kolla Pm skrev lite mer o vill gärna du ska testa dina converters o uppge märke om du kan/vill vore sjukt uppskattat
    Last edited by Boz666; 2011-02-08 at 01:06.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Tror du allmänt att alla converters funkar med PS3 eller vad tror du fattade inte riktigt, samt kolla Pm skrev lite mer o vill gärna du ska testa dina converters o uppge märke om du kan/vill vore sjukt uppskattat
    Det är väldigt svårt att svara på, olika tillverkare hanterar omvandlingen från PS1/PS2 till USB på olika sätt, om det sker på ett sådant sätt att ps3'an inte ser skillnad mellan den och en annan kontroll, ja då är det ju lungt såklart... annars kanske det kan uppstå problem...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Sjukt tråkigt iallafall hur ska man våga köpa converter om man inte vet det kommer funka så fort man bryter upp förpackningen o testar så är det kört o sen har man extra utgifter då man måste köpa samma sak igen fast dubbelt så dyrt

    Det måste ju finnas en compability list nånstans for 3rd party accessories/gamepads after 3.42 eller after 3.50 ?

    Sjukast av allt är att det är jättemånga stora kända butiker som säljer diverse converters för 100-200 eller mer och som möjligtvis inte ens fungerar

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Sjukt tråkigt iallafall hur ska man våga köpa converter om man inte vet det kommer funka så fort man bryter upp förpackningen o testar så är det kört o sen har man extra utgifter då man måste köpa samma sak igen fast dubbelt så dyrt

    Det måste ju finnas en compability list nånstans for 3rd party accessories/gamepads after 3.42 eller after 3.50 ?

    Sjukast av allt är att det är jättemånga stora kända butiker som säljer diverse converters för 100-200 eller mer och som möjligtvis inte ens fungerar
    Enligt konsumentköplagen har du rätt att lämna tillbaka en vara som inte fungerar som utlovad. Det de har att välja på är att antingen ge dig en ny fungerande eller häva köpet. Är det p.g.a. att Sony har blockerat så kommer de att vara tvungna att ge dig tillbaka pengarna, eller i värsta fall ett tillgodokvitto.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Liknande diskussioner

  1. Hjälp, handkontroller
    By lekpark in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 22:29
  2. XBOX handkontroller lägger av, USB problem? Snälla HJÄLP!
    By Hubog in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-05, 09:43
  3. billigare
    By Iceman_10 in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-21, 14:53
  4. billigare?
    By pemani in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-12, 23:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •