Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Kmeaw's CFW och Gt5

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Kmeaw's CFW och Gt5

    Fråga
    Om jag uppdaterar till kmeaw's CFW från att köra donel idag, kommer då min save på
    GT 5 vara kvar? Då jag spelat en hel del c:a 70-75% så känns det jobbigt om det skulle försvinna då jag lägger in en helt ny utan pachad eboot....
    Eller ska jag vänta tills jag spelat klart??

    Svara gärna bara om ni är 100% säkra.

    Tack

    /Olle

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av doo Visa Inlägg
    Fråga
    Om jag uppdaterar till kmeaw's CFW från att köra donel idag, kommer då min save på
    GT 5 vara kvar? Då jag spelat en hel del c:a 70-75% så känns det jobbigt om det skulle försvinna då jag lägger in en helt ny utan pachad eboot....
    Eller ska jag vänta tills jag spelat klart??

    Svara gärna bara om ni är 100% säkra.

    Tack

    /Olle
    Det är svårt att säga, men troligen kommer den "ligga kvar" vill du vara extra säker kan du ju alltid kopiera ut den till USB minne och låna en polares ps3'a kanske...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av doo Visa Inlägg
    Fråga
    Om jag uppdaterar till kmeaw's CFW från att köra donel idag, kommer då min save på
    GT 5 vara kvar? Då jag spelat en hel del c:a 70-75% så känns det jobbigt om det skulle försvinna då jag lägger in en helt ny utan pachad eboot....
    Eller ska jag vänta tills jag spelat klart??

    Svara gärna bara om ni är 100% säkra.

    Tack

    /Olle
    på min ps3 FAT 60gb...
    jag har spelet köpt.så körde de från skiva med FW3.50. har sen nedgraderat och kört det på 3.41 +dongel + eboot patch från HDD. och kör de nu med en ny rip från skivan i 3.55 kmeaw, mina saves ligger kvar. trophies är återsynkat via psn och dns tweaken eftersom jag har bytt HDD när jag låg på 3.41.. innan nedgraderingen till 3.41 gjorde jag en säkerhetskopia på hela 60gb disken annars eftersom jag ville va säker att inget försvann vilket de inte gjorde på ps3 FAT. gamedata kanske måste raderas och original eboot men de vet du redan.

    men som sagt, ska du va säker, nått kan ju gå snett.
    så kan du kopiera GT5 saves. och har dom spärrat för kopiering av just saves på gt5 (vilket jag hade för mig att de inte gick att kopiera gt5 saves?) så gör en system backup i menyn till extern usb fat32 HDD..

    men mina saves låg/ligger kvar och fungerar, oavsett upp/nedgradering.dom har endast försvunnit när jag själv raderat/formaterat min HDD.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av gump Visa Inlägg
    på min ps3 FAT 60gb...
    jag har spelet köpt.så körde de från skiva med FW3.50. har sen nedgraderat och kört det på 3.41 +dongel + eboot patch från HDD. och kör de nu med en ny rip från skivan i 3.55 kmeaw, mina saves ligger kvar. trophies är återsynkat via psn och dns tweaken eftersom jag har bytt HDD när jag låg på 3.41.. innan nedgraderingen till 3.41 gjorde jag en säkerhetskopia på hela 60gb disken annars eftersom jag ville va säker att inget försvann vilket de inte gjorde på ps3 FAT. gamedata kanske måste raderas och original eboot men de vet du redan.
    Du blev inte av med blu-ray film stödet då?


    Citat Original inlägg av gump Visa Inlägg
    men som sagt, ska du va säker, nått kan ju gå snett.
    så kan du kopiera GT5 saves. och har dom spärrat för kopiering av just saves på gt5 (vilket jag hade för mig att de inte gick att kopiera gt5 saves?) så gör en system backup i menyn till extern usb fat32 HDD..
    Det är inte spärrat nej det som är spärrat är om du lirat ute på PSN t.ex. är saven låst till det PSN kontot *du måste alltså logga in på PSN med ditt konto på maskinen för att få tillgång till att spela igen på en ny maskin/profil*
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. guide till kmeaw cfw
    By spenne in forum Playstation 3
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-26, 17:40
  2. Frågor om kmeaw's CFW
    By radical2005 in forum Playstation 3
    Inlägg: 164
    Senaste inlägg: 2011-04-09, 11:07
  3. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-01, 19:37
  4. kmeaw's CFW
    By Cryton in forum Playstation 3
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-25, 20:12
  5. kmeaw's CFW
    By a00sambe in forum Playstation 3
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2011-01-20, 15:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •