Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Uppgradera från vista till win 7

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    38
    Respekt
    14

    Uppgradera från vista till win 7

    Hej.

    Tänkte uppgradera sambons bärbaradata med ny hdd, ram och operativsystem men vet inte riktigt hur jag skall göra med operativsystemet. ska jag köpa ett OEM windows 7 eller skall jag köpa uppdatering från windows vista till windows 7? har 32-bitars nu men har kapacitet för 64-bitars så frågan är om jag ska fortsätta med 32-bitars eller byta till 64-bitars när jag ändå är igång?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag skulle rekomendera att du kör in OEM versionen, alltså installera om hela skiten istället för att hål´la på trassla med uppgradering... som ändå bara kommer strula
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Kolla bara så att det finns drivisar för w7 till den, har varit med om sånna fall där det inte gör det

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    38
    Respekt
    14
    jo ska kolla upp så att den är kompatibel med w7 innan jag beställer men ville bara veta om det är oem eller uppdatering jag ska ha... har läst endel om att det inte skall gå att installera nytt oem på en "gammal" dator men det ska alltså fungera?
    någon rekomendation på 32 eller 64-bitars?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Hur mycket ram sitter det i burken? om det är mer än 4gb måste du köra 64, är det mindre kan du lungt köra 32 jag skulle väl rekomendera 32-bitars då dom flesta drivrutinerna kommer till just 32

    Det går att installera om systemet utan problem med nyare version av windows, iaf vad jag känner till... det kanske kan finnas någon spärr i biosen som inte tillåter det eller sådär, men det är inte speciellt vanligt vad jag känner till iaf
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    38
    Respekt
    14
    oki va bra då kör jag på oem. det kommer att vara exakt 4gig (max vad moderkortet klarar) så då kör jag på 32-bitars fortsatt... tack för snabba svar

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    32-bitars allokerar bara upp till 3.5GB enligt vad som sägs, själv kör jag också 4GB ram... men allokerar typ 3.75GB har jag för mig, eller om det var så i farsans dator... etheir way, det fungerar väl någelunda bra med det mindre strul med drivrutiner och sådant skit
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-03, 14:18
  2. Streama från vista (WMP11) till xbox360
    By homieee in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 22:52
  3. Uppgradera från 3.71 m33-2 till 3.71 m33-3
    By Murasame in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2007-12-25, 17:18
  4. uppgradera från 3.03 till 3.40 oe
    By gniden in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-22, 11:29
  5. uppgradera från OE-A till OE-B ?
    By grillo in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 20:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •