Hallå,
jag har en (tjock) PS3 som lasern har lagt av i. Nu har jag dock fått hopp om att jag ska kunna spela spel från hårddisk med någon custom firmware eller en PSKey (eller liknande).
Så här ligger de till...
Jag har skruvat isär enheten och plockat ur hela laserdockan, alltså hela enheten.
Satt tillbaka kontrollerkortet som sitter på laserenheten.
Den statar upp och fungerar fint, dock kan den inte starta ett demo eller liknande. Inga spel som ligger på hårddisken i demo väg eller liknande. Skruvade ur laserenheten för jag tänkte byta, dock kom jag på att jag inte har budget till det, och detta efter att jag lyckats skrota hela dockan av misstag.
Men som sagt, nu hade jag hopp om att jag med någon custom firmware eller PSKey skulle kunna boota upp spel från hårddisk.
Någon som vet om detta skulle vara möjligt? Skulle jag kunna ta mina ORGINAL skivor och få in dom på hårddisken så jag iaf kan spela mina köpa spel?
Vad jag har läst så ska Waninkokos firmware kunna spela backups, dock brickar denna firmware min PS3 modell (CECHG04 - 40gb). Så vad har jag för alternativ? Skicka skiten till skroten eller få liv i den? Skulle vara hur nöjd som helst om jag kan ha någon användning för den, kanske som linux server eller något.
EDIT: Firmware 3.15 just nu.
Tack // Tony
Bookmarks