Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Vad är problemet?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17

    Vad är problemet?

    Hej, Har tagit hem några kinect spel. När jag packa upp så säger winrar crc fel på viss filer. Alla spel har samma fel. Sen så testade jag packa upp ett spel som jag hade packat upp tidigare utan problem samt godkänt i abgx men idag när jag packade upp den så klagade även den i winrar crc fel.

    Nåt är på tok. Vad kan det va?

    Game partition CRC does not match the verified ini! There are 4 possibilities:

    1. This is a bad rip (the most likely cause). If you're checking a DVD backup
    and have AnyDVD or a similar app installed, make absolutely sure the process is
    killed! If this is a scene release, search for it on abgx.net and look at the
    column "Bad CRC or Needs Fixing". If you see a <!> icon, hover over it with
    your mouse to read the alt text. If it says something like "Bad game data CRC"
    or gives the name of a fix (PPF patch), we already know about it. It's also
    highly recommended to run abgx360 again with AutoFix set to level 3 if you
    applied a PPF to make sure stealth files haven't been corrupted. See "What is
    AnyDVD style corruption?" in the GUI Quickstart tab for more info on game data
    corruption.

    2. Your CPU/RAM/HDD/data bus is unstable and corrupted the data during
    extraction/burning or while checking the CRC. Make sure to run the sfv and try
    extracting it again (assuming you have the sfv/rars) and recheck the ISO/DVD to
    see if you get the same CRC.

    3. Game data was intentionally modified for some reason. Microsoft does not
    take kindly to modifications for any purpose, and even benign changes to game
    data or settings will get you banned from Xbox Live!

    4. The verified Game CRC in the database is wrong (very unlikely).

    Stealth was verified but game data wasn't

    Comparing L1 Video on L0 to L1 Video on L1... SplitVid is valid

    Press any key to exit . . .




    hmm har märkt nu att mina gamla iso som var okej innan visar också samma fel. Är det nåt bugg med abgx 1.0.5?

    Jag verka ha 2 problem.
    1. min winrar klagar på CRC fel
    2. Mina gamla iso får också CRC fel i abgx 1.0.5
    Last edited by feifam; 2011-02-07 at 19:35.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ditt problem är troligen att hårddisken börjar ge upp, eller ram minnet, mest troligt är hårddisken
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    det är antagligen som swizzy säger.. dra hem memtest86+ för att testa dina minnen. får du inga errors där så är det antagligen hårddisken som spökar. fick sådana crcfel du beskriver för ett år sedan, hos mig var det ett minne som var defekt.

    har du fler minnesmoduler och du hittar fel med memtest, ta då ur en och kör testet igen. byt sedan till det andra minnetm kör testet igen för att se vilket av dem som är defekt.
    Last edited by int21; 2011-02-07 at 20:27.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    okej ska prova. åkterkommer med resultat.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    okej ska prova. åkterkommer med resultat.
    har du "tur" är det bara ram som är paj, som för int21, har du otur är det hårddisken som är paj... den är dels dyrare att byta, och mycket jobbigare *du måste ladda hem allt på nytt mer eller mindre*
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Hej , Har fått lite resultat nu. Testen tar mycket lång tid så jag ger er en förtitt redan nu om det finns fel i ramminnet??? Om man ska titta på errors så stiger det helatiden. Om det är den raden man ska läsa av då är det ramminnet som är paj.

    Se bilden från min blog:

    http://feifam.blogspot.com/

    Kan ni läsa om vad testen säger?
    Last edited by feifam; 2011-02-07 at 23:06.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Yep, Ram e pajko grattis, du har troligen tur

    testet pågår typ tills du stoppar det, du kan stoppa det nu dock, behöver inte låta det gå mycket längre eftersom du redan har fått ut att ram e felet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Japp har tom hittat vilken av minnen som är trasig genom att plugga ut och test en för sig. Den som va trasig fick errors nästan direkt.
    Då var denna kapitel avklarat. Jag har 1GB SO minne hemma som jag inte använder. Jag har stoppat in den tillsammans med en 2 GB och det fungerar faktiskt ganska bra. Tror ni jag behöver skaffa en exakt minne för min sony vaio? Jag hade innan 2 GB+2GB. Så nu kör jag med bara totalt 3GB.

    Tror ni jag får problem?
    Jag får nu tom ingen CRC fel längre i winrar fast det går inte lika snabbt för innan bara :-(

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    38
    Respekt
    14
    det beror på om hu har 32 eller 64 bitars variant v windows. 32 bitars klarar inte att använda 4gig utan bara ~3,5 men har du 64 bitars så är de ju bara fylla på 2 gig kostar inte mycket idag.....

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Japp har tom hittat vilken av minnen som är trasig genom att plugga ut och test en för sig. Den som va trasig fick errors nästan direkt.
    Då var denna kapitel avklarat. Jag har 1GB SO minne hemma som jag inte använder. Jag har stoppat in den tillsammans med en 2 GB och det fungerar faktiskt ganska bra. Tror ni jag behöver skaffa en exakt minne för min sony vaio? Jag hade innan 2 GB+2GB. Så nu kör jag med bara totalt 3GB.

    Tror ni jag får problem?
    Jag får nu tom ingen CRC fel längre i winrar fast det går inte lika snabbt för innan bara :-(
    Vill du ha samma prestanda som tidigare uppgraderar du ram så du har 2st 2GB minnen av samma typ och hastighet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Okej, jag hittar en samma typ i onoff 359 kr för 2GB. Jag ska slår till den och förmodligen får jag den imorgon.
    Nice..

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    gott att det löst sig och tur i oturen att du slapp byta hdd och ominstallera allt.

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    TACKAR för hjälpen grabbar!

Liknande diskussioner

  1. Dirty disc problemet
    By wixia2 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-20, 10:30
  2. vad e problemet
    By lalamackanlala in forum Spiderchip
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-01-14, 14:10
  3. Problemet kvar står
    By Cassa in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-03, 17:19
  4. FTP segt vad är problemet?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2003-01-18, 11:03
  5. Problemet løst
    By a4audi97 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-15, 21:54

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •