Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Ixtreme LT + samt frågor angående framtiden via live

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15

    Ixtreme LT + samt frågor angående framtiden via live

    Tjena det var så att jag var in och kika på mitt konto idag och tydligen så erbjuds man på xbox live dashboard 12 månader Xbox live + 2 arcade spel R-Type och maw värda 2000 ms points = ( 2000 ms points = 226 svenska riksdaler ).

    Jag känner mig rätt trygg nu med Ixtreme LT+ eller tar jag mig vatten över huvudet om jag tror att det tar minst 6 månader eller mer innan microsoft kommer med nästa block som kräver ny firmware uppdatering då det inte händer så jätteofta.

    Jag undrar eftersom om ni tycker det vore prisvärt o hoppa på Denna deal 369 kr för Xbox live + 2 arcade spel värda ( 223 kr ja jag vet dom är värda noll egentligen om man har JTAG :P ) fast vissa spel som är online co op som tex r type kan man inte spela online på JTAG så det känns ändå som en lite bonus tycker jag.


    Det billigaste jag kunde hitta på dom " kändaste butikerna" var 500 kr för 12 månader plus frakt eller 180-199 kr plus frakt för 3 månader.


    När jag köpte 99 kr för 3 månader en deal jag hitta på " känd butik" i vintras så tappa jag 1 månad eller mer livetid pga väntat på Ixtreme LT+. Så om man inte åker på nån oväntat Ban då jag är extremt försiktig alltid offline efter updates kolla forum senaste abgx checks etc så borde jag få ut mycket Xlive tid så man inte kastar pengarna i sjön eller ?


    För övrigt så vill jag tillägga för dom som bryr sig om xbox live så sträcker sig denna deal till 13e februari sen är det kört och man måste vänta 6-8 veckor för att få arcade spelen via sin mail i form av Codes ( man måste vara silver för o se denna deal ).



    PS. är det bara jag som tycker det är sjukt att butiker är ruskigt mycket dyrare både vad gäller Xbox live månader oftast eller MS points Cards ?



    /tack för era synpunkter

    /Mvh Boz
    Last edited by Boz666; 2011-02-08 at 06:53.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Live kan du bli utkastad från även om du har senaste firmwaren och allt vad det heter... spelar ingen roll hur noga du är med att kolla alla dina spel, du kan bli utkastad ändå om du har otur, räcker med att ms kör en extra nogrann check av din maskin så är du rökt... nu ska LT och LT+ vara safe på live, men det finns inga garantier ändå...

    Anledningen till att fysiska butiker är dyrare är för att dom vill ju också tjäna lite på att sälja skiten, dom vill inte gå +/- 0 på dom... sen tillkommer moms och grejer, plus att du ska ha en kod... köper du direkt av microsoft kommer det aktiveras mer eller mindre automatiskt? du behöver ingen kod och skit *jag är aningen osäker på hur detta sker, men det är det som låter mes logiskt tycker jag...*
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    Ok det enda jag är lite orolig för är ett spel som jag brännt som är supergammalt som jag inte satt in i mitt xbox 360 än :

    Kameo.Elements.Of.Power.PROPER.PAL.UK.XBOX360-UKT

    Det hade inte ett enda rätt när jag kolla det med abgx 1.0.5 men sen när den körde igenom fixa den allt med grönt på allting och SSV2 blev inlagt.

    Fast när jag brände ut spelet hette Ison IMG.000 och IMG.dvd kan det göra nånting då alla andra spel inte heter så, så att microsoft kan detecta detta gamla spel pga ison heter img.000 ?? annars har jag ssv2 och grönt på allt

    Vill gärna ha svar på det om det går så jag kan spela det snarast då det har bra betyg

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    .ISO, .000, .360, .img alla är olika filformat, det har ingenting med själva skivan att göra... .dvd filen innehåller bara layerbreak + länk till ISO/whatever...

    Om allt visas grönt i ABGX360 bör det fungera o köra online, men finns aldrig några garantier... det ända som är garanterat livesäkert är att köra original
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    Ok tack för svar då lär jag peta in skivan senare idag då

Liknande diskussioner

  1. Frågor angående Ixtreme LT
    By satcrow in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-22, 22:52
  2. Frågor Angående Blur samt SSFIV på Ixtreme LT Hjälp!
    By Boz666 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 39
    Senaste inlägg: 2010-06-22, 13:07
  3. frågor angående iXtreme 1.5
    By neonille in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 10:47
  4. Angående uppgradera Bios samt Evo-x
    By Alezman in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 21:38
  5. Frågor angående Xb-Live
    By Kekka in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-02, 17:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •