Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: lite frågor om ps3 inför min nya ps3a som kommer i slutet av veckan :)

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    18

lite frågor om ps3 inför min nya ps3a som kommer i slutet av veckan :)

1. om den är uppdaterad med senaste uppdateringen kan jag då fixa in cfw på den ?

2. om det nu går förlorar jag då bluray funktionen ?

3. finns det nån media spelare för ps3an som lirar .rar filer likt xbmc ?

tack på förhand

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Är den 3.55 går det, är den 3.56(som troligtvis inte hunnit ut i affären än) går det inte i dagsläget.
    CFW sabbar inte bluray, det är endast nedgradering som gör det.
    Ps3 media server spelar dom flesta format men den får du kolla upp själv.

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    18
    okey nya frågor nu då ps3 jag fick hade 3.15 fw i.

måste jag hade ps3key eller usb eller psjailbreak donglar för få in cfw på min ps3 ?

och hur gör jag nu lättast för att kunna komma igång för spela spel från hårddisk ?

några bra tutorials skulle upskattas ?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    1. Du behöver ett eller 2 USB minnen... all you need

2. Läs här på forumet?

3. Sök på forumet så kommer du hitta det du söker... det finns massvis med info om hur allting fungerar här på forumet! annars kan du ta till trial and error för det sista, när du installerar CFW bör du inte ta till trial and error metoden, det kan då gå käpp rätt åt helvete och det kan sluta med att du har ett stort, dyrt och svart bokstöd eller en brevpress kanske?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    18
    Thx hittade till slut bra guide http://forum.psxcare.com/support/sho...till-kmeaw-cfw
    hade ju bläddrat hur mycket som helst men missat just den så klart

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    shit happens som sagt, det mesta står ju här på forumet redan, handlar bara om att man ska skumläsa sig igenom det mesta tills man hittar det man söker och hittar man det inte kan man kolla lite sådär försiktigt om någon vet något om det du söker

tips när man söker är väl att inte söka efter specifikt det problem man har, t.ex. du har problem med att Gran Turismo 5 bara ger svart skärm, sök då efter "svart skärm" och inte bara Gran Turismo 5 svart skärm, då får du troligen svaret mycket mycket snabbare
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    18
    hmm vilken loader är bäst när det gäller att köra utan skivor tror ni ?
    och hur fasiken loggar man in på ps3 med multiman , jag kör flashfxp o har ip men namn/lösen provade anonymous men kommer inte riktigt in :S

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av telgetok Visa Inlägg
    hmm vilken loader är bäst när det gäller att köra utan skivor tror ni ?
    och hur fasiken loggar man in på ps3 med multiman , jag kör flashfxp o har ip men namn/lösen provade anonymous men kommer inte riktigt in :S
    multiMAN eller Gaia Manager... båda är lika bra Gaia laddar snabbare och har lite lättare user-interface medans multiMAN har bra mycket fler funktioner

Personligen kör jag med Filezilla, Active... och send-keep-alive... fungerar utmärkt utan användarnamn/lösenord... FlashFXP har aldrig riktigt fungerat för mig :S
    Google is your friend!

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    18
    jaha fick igång dead space 2 utan disc men förstår inte riktigt hur den där apps mappen fungerar den som ligger under spel i ps3 menyn alltså :S.
    sene skulle jag lägga in marver vs capcom men fick nå fel att data va korrupt sen har jag ett till problem med fel kod när ja startar open manager sen lite andra program .
    Och så undrar jasg om det inte finns nå media spelare till ps3 som klarar mkv filer ens hittade inga såna iaf så får väl hoppas det kommer snart
    Last edited by telgetok; 2011-02-12 at 12:13.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    PS3Media Server kan du använda för att streama/kopiera in MKV till ps3'an
    Google is your friend!

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    18
    kändes som det skulle ta flera dar ju så konvertera på datorn MEN fört över till hdd men vart ska jag lägga den för lagt den i en video mapp som jag hitta men får inte fram nått

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av telgetok Visa Inlägg
    kändes som det skulle ta flera dar ju så konvertera på datorn MEN fört över till hdd men vart ska jag lägga den för lagt den i en video mapp som jag hitta men får inte fram nått
    Du kopierar genom PS3'an, i XMB... du för inte över manuellt...
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Frågor Angående Ny Chippad Wii hos er förra veckan !
    By Boz666 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2011-01-06, 20:23
  2. Frågor inför inköp av softmoddat Wii
    By Loranga in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-12-01, 11:19
  3. Tre frågor inför ett eventuellt köp...
    By mothman in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2009-09-21, 18:35
  4. Frågor inför flashning
    By lejonel in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-05-23, 00:51
  5. Frågor inför köp av x-ecuter 2 lite
    By Zith in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-01-15, 17:02

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner