Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Messiah - En gång för alla...

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Arrow Messiah - En gång för alla...

    Alltså!
    Det kommer en massa frågor om att chippen strular till det på vissa PS2'or. Att filmer hänger sig o dyl. Så min fråga är, om man installerar ett messiah chip och gör det korrekt som det är tänkt och inte som vissa klåpare gör utan ESD skydd etc. Fungerar det då? Eller är det bara om man har tur som det fungerar?

    Som jag har fattat det så finns inte regionsfri DVD inbyggt i Messiah utan detta måste köpas till. Går det att kombinera dessa 2 chip utan problem?

    Eller är det bäst att vänta till nyare versioner av messiah? Är det något nytt på gång?

    Såg i en av posterna att det inte synts till nån europeisk 'SCPH-39004'. Men det är just en sån jag har. Fungerar inte chippet i den?

    -Nikkoz
    One thing you can't recycle is wasted time.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    DVD-chipen vi har fungerar bara i de gamla "v3" och går bra att kombinera med Messiah.

    Har du en scph-39004 måste du ha Messiah 2 PRO.

    Strul brukar bero på mindre lyckade installationer samt utslitna PS2r som inte läser skivorna ordentligt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Post

    Är Messiah 2 PRO något som ni har i ert sortiment? Om inte, när kan det tänkas dyka upp. Har PRO chippet andra fördelar än att bara fungera på nyare maskiner? Finns det någon info någonstans? Pris?

    DVD chippen fungerade bara med dom "gamla" V3, tillhör inte SCPH-39004 den serien? När finns det DVD chip som stödjer den här serien?
    One thing you can't recycle is wasted time.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    V3 är de första PS2 som kom till sverige. Sådana har inte sålts på ett par år nu. Vet inte om/när det kommer dvd-chip till nyare PS2. NEO4/5 har iofs regionsfri dvd för nyare PS2, men dom chipen var ju krångliga med dvd-r och klarade inte alls av import original.

    Vi har messiah 2 pro på lager, dock endast för egna monteringar tills jag får nästa leverans.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  2. Är Messiah rätt ship för mig?
    By WebWiz in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-03-01, 23:29
  3. värt beställa origa istället för messiah?
    By Spokk in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-25, 00:00
  4. Lödfritt Messiah för 30004R
    By Yaroze in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2002-02-08, 00:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •