Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Hur ta bort rester från gamla backup manager från Psjailbreak?

Registrerade
    Aug 2005
    Respekt
    20

Hur ta bort rester från gamla backup manager från Psjailbreak?

Hej,

Hur ta bort rester från gamla backup manager från Psjailbreak?

Jag började innan uppgradering till CFW.

Men avbröt då jag märkte att den tog bort alla lir också

Nu har jag en korrupt item längst ner i Game menyn.

Där låg ikonen för den innan, kan jag ta bort en katalog i Game katalogen via ftp? Vilken?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Backuppa det du vill backuppa o sen är det bara avinstallera de program du inte vill ha kvar utan o bli av med spelen.
    Avinstallerar man managers så måste man tänka på att många även raderar spelkatalogerna med o har du inte lagt en kopia på dina spel på USB media så ryker de
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Aug 2005
    Respekt
    20
    Men App App App Aaaaaaa!!!

jag skrev ju att jag börjat innan jag gick till CFW!

Så nu har jag vad jag tror är en ikon längst ner som det står corrupted på där Backup manager låg. Alltså den som kom från Psjailbreak den hette väl så.

Jag vill få bort den fula ikonen nu.

Så hur gör jag från detta nu?

Det går inte att välja options på den nu och välja delete.

Så ligger den representerad någonstans med en folder eller så?

Hepp !

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av himi Visa Inlägg
    Men App App App Aaaaaaa!!!

jag skrev ju att jag börjat innan jag gick till CFW!

Så nu har jag vad jag tror är en ikon längst ner som det står corrupted på där Backup manager låg. Alltså den som kom från Psjailbreak den hette väl så.

Jag vill få bort den fula ikonen nu.

Så hur gör jag från detta nu?

Det går inte att välja options på den nu och välja delete.

Så ligger den representerad någonstans med en folder eller så?

Hepp !
    Kopiera ut det du vill ha kvar (gamesaves etc.) och formatera om hårddisken så ska du se att det kommer försvinna, ligger den kvar trots "snabb formatering" kan du göra en system återställning istället *även det med snabb formatering*
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Aug 2005
    Respekt
    20
    Ok jag blev just ägd!

Den där lilla vackra ikonen, Ja den blev just jättevacker att se på när man startar. Stör mig inte alls ...längre!

Tack för hjälpen!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Äääh, så mycket jobb är det inte
    Backuppa dina spel till USB *kan du göra i helgen*
    Backuppa dina savegames till samma FAT32 formaterade HDD
    Lägg in OFW, Formatera, Lägg in CFW, Installera dina managers, Återställ backup, För tillbaka spelen

Eller s¨å passar du på att byta HDD i maskinen när du ändå grottar
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Äääh, så mycket jobb är det inte
    Backuppa dina spel till USB *kan du göra i helgen*
    Backuppa dina savegames till samma FAT32 formaterade HDD
    Jag tog backup på saves och 420 GB spel till en 1 TB HDD (sprillans ny för säkerhets skull) innan jag slängde in CFW. Tog 1½ dygn med Awesome filemanager. Snacka om segt...
    Hur som helst så fick jag in CFW och det fungerar som det skall, förutom just detta med en drös med iconer till program som inte fungerar nu.
    Kopplade i HDD:n till datorn för att komplettera med ett nytt spel, men vad i helvete.... Kan inte se mer än mina sparningar. Jag har inte mer än ~550 Gb ledigt på disken, men ser inga filer eller kataloger, förutom då mina sparningar. Lägger backupperna sig som dolda filer på något sätt eller har det blivit fel vid kopieringen?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Backuppa det du vill backuppa o sen är det bara avinstallera de program du inte vill ha kvar utan o bli av med spelen.
    Avinstallerar man managers så måste man tänka på att många även raderar spelkatalogerna med o har du inte lagt en kopia på dina spel på USB media så ryker de
    Om man använder Awsome Filemanager och skapar en ny temporär katalog på interna disken där man flyttar över sina spel, kan man sedan avinstallera sina backupmanagers utan risk att spelen raderas? Eller håller BUM koll på var spelen ligger?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Går bra att byta namn på spelkatalogen o på så sätt rädda sina spel. Den gamla managern tar bort gamez mappen

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Om man använder Awsome Filemanager och skapar en ny temporär katalog på interna disken där man flyttar över sina spel, kan man sedan avinstallera sina backupmanagers utan risk att spelen raderas? Eller håller BUM koll på var spelen ligger?
    det är inte "backup managers" som tar bort spelen egentligen, det är XMB... allting som ligger dev_hdd0\game\*id för programmet*\... räknar XMB som en del av programmet, det vill säga har du spel i t.ex. dev_hdd0\game\laun12345\GAMEZ\ kommer alla dessa också stryka med när du raderar programmet...

men har du grejerna i dev_hdd0\GAMEZ\ rör inte XMB dom alls
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det är inte "backup managers" som tar bort spelen egentligen, det är XMB... allting som ligger dev_hdd0\game\*id för programmet*\... räknar XMB som en del av programmet, det vill säga har du spel i t.ex. dev_hdd0\game\laun12345\GAMEZ\ kommer alla dessa också stryka med när du raderar programmet...

Så om man skapar dev_hdd0\GAMEZ\ och lägger in den sökvägen i Multimans ini-fil, så kommer aldrig spelen att raderas oavsett hur mycket jag än lägger till/tar bort olika backupmanagers??

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Så om man skapar dev_hdd0\GAMEZ\ och lägger in den sökvägen i Multimans ini-fil, så kommer aldrig spelen att raderas oavsett hur mycket jag än lägger till/tar bort olika backupmanagers??
    multiMAN är smart och söker redan där men ja, det ska inte påverkas
    Google is your friend!

Registrerade
    Aug 2005
    Respekt
    20
    Jag tog backup på saves och 420 GB spel till en 1 TB HDD (sprillans ny för säkerhets skull) innan jag slängde in CFW. Tog 1½ dygn med Awesome filemanager. Snacka om segt...
    Hur som helst så fick jag in CFW och det fungerar som det skall, förutom just detta med en drös med iconer till program som inte fungerar nu.
    Kopplade i HDD:n till datorn för att komplettera med ett nytt spel, men vad i helvete.... Kan inte se mer än mina sparningar. Jag har inte mer än ~550 Gb ledigt på disken, men ser inga filer eller kataloger, förutom då mina sparningar. Lägger backupperna sig som dolda filer på något sätt eller har det blivit fel vid kopieringen?
    Ok du backade den interna disken till en USB ansluten disk? USB bussen i PS3 är inte snabb minst sagt. Så in med USB disken till PC använd sen FTP från PS3 intern disk till USB på PC. Så kör jag allt som berör USB lagringsmedia och PS3.
    Nu är det för sent i ditt fall dock

Vet inte hur Awesome filemanager fungerar? Men framförallt måste du ha ett FAT32 filsystem på USB disken men det lär du ha om du lyckats backa till den som du säger.

Jag själv är sugen på att byta min 250 Gb som ligger i min CFW PS3 nu enligt ovan. Kanske ska ta Swizzy på orden

Vilken disk vill man ha? Såg tråden med tester på diskar men det var någon där som snackade WD Blue serien, att dom "laggade" vad säger ni vilken disk vill man ha? Jag vill ha så stor som möjligt verkar som 750 gb kräver minst fysikst ingrepp frågan då är vilken man ska köpa?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Ok du backade den interna disken till en USB ansluten disk? USB bussen i PS3 är inte snabb minst sagt. Så in med USB disken till PC använd sen FTP från PS3 intern disk till USB på PC. Så kör jag allt som berör USB lagringsmedia och PS3.

Vet inte hur Awesome filemanager fungerar? Men framförallt måste du ha ett FAT32 filsystem på USB disken men det lär du ha om du lyckats backa till den som du säger.

Jag själv är sugen på att byta min 250 Gb som ligger i min CFW PS3 nu enligt ovan. Kanske ska ta Swizzy på orden

Vilken disk vill man ha? Såg tråden med tester på diskar men det var någon där som snackade WD Blue serien, att dom "laggade" vad säger ni vilken disk vill man ha? Jag vill ha så stor som möjligt verkar som 750 gb kräver minst fysikst ingrepp frågan då är vilken man ska köpa?
    750 Gigare är inte direkt lätta att hitta... på slim kan du få in en 1tb disk utan några "fysiska ingrepp" om du har tur, bara det att disken får ligga löst, det du bör tänka på är väl att ta diskar märkta med 5400 RPM och inte 5200RPM, det är nog det som gör att det "laggar" ingenting annat... du kan även använda hårddiskar som går i 7200rpm, dom är snabbare men också mycket varmare, dom hårddiskarna som sitter i från början är 5400rpm's diskar, så kör på en sådan om du är osäker på vad du ska ha

500gigarna är jätte lätta att hitta till bra pris och i rätt storlek
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Ena anledningen till USB är dels att jag inte vill ha den maskinen kopplad mot nätverket, då ingen riktigt vet om vad, när och hur den tar kontakt med PSN-servers och vilket resultat det blir av det. Jag vet, paranoid, men jag eliminerar i alla fall risken med att bli bannad/ få en brickad konsoll av Sony.
    Andra anledningen är att jag inte har trådat nätverk dit PS3:an står och trådlöst är inte heller så snabbt. Dessutom så hade hellre kopierat spelen till intern hdd om jag körde över FTP.

Jodå, den är FAT 32, så det är inte det som är problemet.
    Problemet är att när jag kopplar den till datorn så ser jag att det saknas typ 450 Gb på disken. Mina saves som jag tagit backup på genom XMB finns ser jag även i utforskaren i datorn.

Jag kopplade in den igen till PS3:an och drog igång Awesome file manager och då finns de där. Jag flyttade de då med AFM till USB-root/GAMES för kanske det blev för lång sökväg för winXp att hitta med LAUN123 osv, men samma sak. Jag tog också backup på Homekatalogen med alla saves med AFM men även de lyser med sin frånvaro i WinXP.

Tog hem ett program som heter Multi-tools for PS3 och där hittar den spelet. Finns möjlighet att koiera till Dator i det programmet med, men det blir samma resultat. Katalogen tar upp 20 Gb, men jag ser inga filer i den. Alla underkataloger finns i den, men de är tomma.

Min fråga är då:
    Skapar Awesome File Manager nåt eget format som endast PS3 ser eller har det blivit nåt fel när jag tog backup?
    Det blev ju samma sak med alla saves som jag tog backup på med hjälp av den.
    Det är ju inte värre än att jag kan göra en ny backup, men jag vill ju inte ha det så att jag inte kan se de spel jag har på disken.

Var den nån av BM, t.ex. Gaia som också hade en inbyggd filemanager? Jag vill ju gärna ta backup på hela katalogen som spelen ligger i istället för att ta en och en.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Har du kollat så att inte filerna ligger dolt??

multiMAN har även en filemanager inbyggd
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Har du kollat så att inte filerna ligger dolt??
    Hur menar du då? Dolt för windows? Har tagit egenskap för katalogen, bockat i dold, och sedan tagit bort det igen om det var det du menade, men det hjälpte inte.
    Jag har alltid "Visa dolda filer och mappar" ikryssat, döljer aldrig filnamnstillägg heller.
    Var inne och kollade i systeminställningar igen och hittade då "Dölj skyddade operativsystemfiler" ibockat.
    Bockade av den och då ser jag katalogerna i USB-disken.
    Awesome filemanager flaggar alltså kataloger och filer som skyddade operativsystemfiler? verkligen underligt.
    Hur som helst så löste du problemet för mig, tackar...

multiMAN har även en filemanager inbyggd
    Skall kolla på den, såg nu i navigation.txt att det var bara att trycka select+start för att starta filemanager, tyckte att jag provat alla knapp-kombinationer själv, men antagligen har jag missat den...

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Testade att göra backup mellan intern --> USB med multiman och det blev inte dolda filer, så det måste vara nåt med Awesome Filemanager som ställer attributen fel.
    Får göra en helt ny backup och slänga de gamla....

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

Gjorde som du skrev, flyttade mina spel till dev_hdd0\GAMES\ och tog sedan bort alla de gamla programmen. Alla spel ligger kvar orörda och multiman hittar dem också.
    Har inte provat med Gaia ännu då jag inte hittar nån anledning att använda den, men det borde väl fungera även med den tycker jag.

Kan även tillägga att jag tog ny backup med Multiman denna gången istället och det tog inte "mer än" 10 timmar denna gången. Jämför man med Awesome Filemanager så är det ca: 4 ggr snabbare. Nu börjar det likna nåt med hastigheten och känns vettigt att ta backup=)

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    19
    när man ska ta bort managers o sånt kan man inte då bara gå in med ftp o radera skiten ?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av telgetok Visa Inlägg
    när man ska ta bort managers o sånt kan man inte då bara gå in med ftp o radera skiten ?
    jodå, om du vet vilka mappar etc. det är, men det bästa sättet är att radera dom i XMB
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Ny hårddisk utan koder från gamla
    By naked in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 00:41
  2. Infinity Manager - start från kort
    By tommymichael in forum Matrix Infinity
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 18:17
  3. PSP Media Manager från Sony
    By Silverfisken in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 12:17
  4. Inlägg: 1