Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Stream Till PS3

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    0

Stream Till PS3

Hej, Jag undrar om det på någotvis går att streama live händelser till PS3, det jag helst av allt skulle vilja är att kolla på viasatondemand, men vad jag förstår går inte det, då PS3 inte har något stöd för Silverlight?
    Någon som vet om det går?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Fire DTV i en PC som kör ut signaler i Multicast via VLC borde vara ett sätt att attakera ditt problem via ( http://www.tystpc.nu/sida.php?s=firedtv ) Du kan plocka upp film via 360 och Media center men 360 är ju trots allt en Microsoft maskin. ) På en PS3 skulle jag tro att du även måste köra ett program typ Ps3 Media server och hoppas på att den klarar av multicast.

Jag skulle dock lägga ned den iden o köpa en till digitalboxeller Conax kort till din platt Tv oms den har stöd för sånt.

Jag har själv Streamat ut film via VLC i ett Digitalt TV-nät ( Svebnsktbredband.se ) och plockat upp TV-strömmarna i Bredbands Digital-TV boxarna kopplat i det nätverket.
    *Tillägger att jag var med o startade bolaget och var med o satte upp digital-tv nätet via bredband
    Last edited by Pendragon; 2011-02-10 at 16:12.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    0
    Oj, du var rutinerad ser jag.
    Jag använder tversity för att kolla på film i PS3 men däremot fungerar inte det med "internet video", Det står att problemet eventuellt löses om man uppgraderar sig till premium, men det tänker jag inte göra. Så jag får nog leva med det.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Om Tversity klarar multicast är ju saken biff
    Maila de som gjort appen o kika om det är något de kanske kan tänkas lägga in mot en donation från dig för en original licens
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. Dålig stream till x-boxen
    By Arvid74 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 10:35
  2. stream big brother till xboxen
    By speedzone in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-02-06, 19:32
  3. Stream dvd sub
    By sabio_proeliat in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-05-10, 12:30
  4. Stream ????????
    By Tigerofsweden in forum XBOX Nätverksspel / LIVE