Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: CopyDVD och XEXMenu launch efteråt

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    CopyDVD och XEXMenu launch efteråt

    Hej!

    Sitter just nu och försöker hacka i mig allt som har att göra med min nyligen JTAGgade konsol. Har ett problem som jag inte direkt hittat en lösning på i alla stickies som jag plöjt igenom.

    Jag tänkte först och främst köra in alla mina retailspel på HDDn så jag slipper fippla runt i lådorna efter skivor, har enbart originaldisken på 60gig fastsatt i XBOXen. Detta gick glimrande i XEXMenu och när jag lagt dom i varsin separat folder i en Gamesfolder på hårddisken så hittades dem och kunde köras direkt via FreeDash.

    Problemet med detta är dock att XEXMenu nu inte längre vill boota så länge det finns en mapp vid namn Games på HDD1, och om jag flyttar iväg spelen någon annan stans på disken hittar varken XEXMenu eller Freedash dem i sina sökningar.

    Någon lösning på vart jag ska lägga dem för att både kunna köra dem direkt via Freedash eller XEXMenu samt att kunna launcha XEXMenu så jag kan köra mer CopyDVD vid behov?

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Nevermind, det är jag som inte tänker längre än betarna räcker. Var ju bara att starta default.xex i foldern som den klonat DVDn till. Stänger tråden och skäms lite.

Liknande diskussioner

  1. xexmenu hdloader
    By sacha in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 40
    Senaste inlägg: 2010-04-07, 01:51
  2. M$ flash, chippet startar ej efteråt!!!
    By martinalexander in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-17, 18:07
  3. Launch dvd på dashen
    By Keffman in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-07-01, 14:34
  4. Efter S-disc 3.6 saknas Launch DVD
    By GroGGmanneN.se in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-24, 14:02
  5. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-01-04, 10:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •