Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Nybränt spel som inte fungerar, problem?

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15

Nybränt spel som inte fungerar, problem?

Vet inte om jag postat på rätt del, men jag är rätt så ny så jag vet inte exakt vart jag ska vända mig.
    Jag har precis bränt ett spel och när jag lägger in skivan på min flashade Xbox 360 så får PLAY alternativet och när jag trycker på play så dyker XBOX 360 loggan fram och ingenting händer. Bara DVD menyerna kommer fram (stop, paus etc..) men inget spel.
    Vad beror detta på och vad behöver jag göra?
    Jag är som sagt ny i forumet och även med själva Xboxen (nyligen köpt)
    Tacksam för hjälp

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    fel sektion, du har skrivit i Xbox sektionen, vi har en Xbox 360 sektion...

Felet du upplever kan bero på många saker; felflashad maskin (mindre troligt hos oss då vi alltid testar maskinerna före OCH efter flashning) Felbränd skiva (felaktig stealth, dålig brännare, felaktig layerbreak m.m.) det kan även bero på gammal firmware...

Vart har du köpt maskinen? ny? begagnad? om den är begagnad bör du nog kolla vad det är för firmware på den...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    fel sektion, du har skrivit i Xbox sektionen, vi har en Xbox 360 sektion...

Felet du upplever kan bero på många saker; felflashad maskin (mindre troligt hos oss då vi alltid testar maskinerna före OCH efter flashning) Felbränd skiva (felaktig stealth, dålig brännare, felaktig layerbreak m.m.) det kan även bero på gammal firmware...

Vart har du köpt maskinen? ny? begagnad? om den är begagnad bör du nog kolla vad det är för firmware på den...
    Mod får gärna flytta tråden till sin rätta plats.

Jag har andra spel som funkar utmärkt (ca 30st). Den nybrända spelet är Red dead redemption. Senast igår brände jag PES 10 och då funkade det utmärkt. Maskinen är begagnad och jag vet inte vad det är för firmware på den, hur gör jag det?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Shambori Visa Inlägg
    Mod får gärna flytta tråden till sin rätta plats.

Jag har andra spel som funkar utmärkt (ca 30st). Den nybrända spelet är Red dead redemption. Senast igår brände jag PES 10 och då funkade det utmärkt. Maskinen är begagnad och jag vet inte vad det är för firmware på den, hur gör jag det?
    Förmodligen gammal firmware; http://www.abgx360.net/verified.php?...=Pro+Evolution PES 2010 = Wave 3, en firmware som kom innan det blev "wavefree" klarar max wave 3...

Ända sättet och veta exakt vad du har för firmware är genom att dumpa gamla firmwaren, och det gör du när du flashar om den... tips från mig: åk till ngn som kan flasha 360's och få den uppgraderad, du kommer tacka mig senare vi på PSXCare tar 400:- om den inte är flashad hos oss tidigare (kolla under faceplaten om det sitter ngnting där som våran logga finns med på)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Förmodligen gammal firmware; http://www.abgx360.net/verified.php?...=Pro+Evolution PES 2010 = Wave 3, en firmware som kom innan det blev "wavefree" klarar max wave 3...

Ända sättet och veta exakt vad du har för firmware är genom att dumpa gamla firmwaren, och det gör du när du flashar om den... tips från mig: åk till ngn som kan flasha 360's och få den uppgraderad, du kommer tacka mig senare vi på PSXCare tar 400:- om den inte är flashad hos oss tidigare (kolla under faceplaten om det sitter ngnting där som våran logga finns med på)
    Är det inte möjligt att flasha den hemma själv? utan kablar osv, dvs endast genom en skiva? eller på något annat sätt spela upp de nya spelen utan att flasha? Jag har tydligen en liteon spelare, såg det när jag öppnade den och då var det gula kablar. Såg även en klisterlapp med psxcare loggan på.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Shambori Visa Inlägg
    Är det inte möjligt att flasha den hemma själv? utan kablar osv, dvs endast genom en skiva? eller på något annat sätt spela upp de nya spelen utan att flasha? Jag har tydligen en liteon spelare, såg det när jag öppnade den och då var det gula kablar. Såg även en klisterlapp med psxcare loggan på.
    Well, du kan inte flasha om den själv... utan att öppna och hålla på trixa med SATA kablar och sådär... finns guider på forumet för hur du ska göra med din liteon (jag har skrivit som själv! )

Det finns patchar du kan köra på spelen för att kunna lira dom, men... det är inte speciellt bra o patcha (kan förstöra mer än vad man tror) och det måste du i såfall göra på ALLA nya spelen (som är wave 4 eller högre) om du däremot uppdaterar hos oss (kostar dig 350:- eftersom den är gjord hos oss tidigare) kommer du inte behöva tänka på någonting sådant igen, den firmwaren vi använder nu är helt "wave free" det vill säga den skiter i stealth värden etc. det får du hålla koll på själv med ABGX360 om du vill köra live...
    Google is your friend!

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Well, du kan inte flasha om den själv... utan att öppna och hålla på trixa med SATA kablar och sådär... finns guider på forumet för hur du ska göra med din liteon (jag har skrivit som själv! )

Det finns patchar du kan köra på spelen för att kunna lira dom, men... det är inte speciellt bra o patcha (kan förstöra mer än vad man tror) och det måste du i såfall göra på ALLA nya spelen (som är wave 4 eller högre) om du däremot uppdaterar hos oss (kostar dig 350:- eftersom den är gjord hos oss tidigare) kommer du inte behöva tänka på någonting sådant igen, den firmwaren vi använder nu är helt "wave free" det vill säga den skiter i stealth värden etc. det får du hålla koll på själv med ABGX360 om du vill köra live...
    Vad är det som kan förstöras mer än vad man tror om man patchar? Är det själva xboxen då eller? och på vilket sätt?
    Är väldigt tacksam för att du tar din tid att hjälpa mig!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Well, spelet blir inte livesäkert för fem öre, det kan också orsaka buggar i spelet (dock inget som man märker av speciellt mycket...)
    Google is your friend!

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Well, spelet blir inte livesäkert för fem öre, det kan också orsaka buggar i spelet (dock inget som man märker av speciellt mycket...)
    Okej, konsolen är ändå bannad från live så det är inget jag bryr mig om direkt. Jag behöver inte live. Men då ska jag se om jag kan patcha den på något sätt. Om jag misslyckas så kommer jag in med konsolen. Fast 350 var ju lite för mycket tyckte jag
    Jag har sett sidor som flashar för 300:- och då som ny kund

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Visst, du kan få det gjort för en hundring också om du går till rätt person... men vi VET vad vi håller på med och ger bra support, det är det du betalar för...

Många noobs har låga priser för att locka kunder, dom vet inte alltid vad dom håller på med...
    Google is your friend!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är svårt att vara både billigast och bäst :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Visst, du kan få det gjort för en hundring också om du går till rätt person... men vi VET vad vi håller på med och ger bra support, det är det du betalar för...

Många noobs har låga priser för att locka kunder, dom vet inte alltid vad dom håller på med...
    Thats true

Red Dead Redemption är tydligen wave 6. Ska jag patcha den till wave 3 med abgx360 för att det ska funka på mitt xbox360?

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Jag har nu patchat spelet till wave 3 och denna gång verkar det funka. Fast då fick jag en ruta om att xboxen behöver uppdateras för att spelet ska funka. Vart kan jag hitta senaste uppdateringen till xbox360 samt kan uppdateringen förstöra mitt flash?

Liknande diskussioner

1. Vissa spel fungerar inte.
    By roobban in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2009-03-04, 23:40
  2. Gamla spel fungerar inte
    By denjia in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 17:06
  3. Brända spel fungerar inte
    By supernova_ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 22:19
  4. X-BIT med spel som inte fungerar.
    By Currybullen in forum X-B.I.T. support