Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: ss1 -> ss2. Spela "gamla" spel?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    49
    Respekt
    16

    ss1 -> ss2. Spela "gamla" spel?

    Snabb fråga, det var ett tag sen jag lirade mina gamla lir men har nu dammat av xboxen och den e nu flashad på nytt med "iXtreme LT+ (Plus) 1.1".

    Jag har några "gamla" spel som jag har brända och installerade på min box t ex Batman Arkham Asylum. Denna är då i SS1 version men i övrigt helt grön i abgx om jag kollar skivan. Är det säkert att lira vidare med detta spelet?

    Alternativet är att jag tar bort spelet från hddn, patchar iso filen på datorn med dmi/ss filerna och bränner ut på nytt och installerar.. Men då måste jag börja om spelet från början? Eller går det på något sätt att spara kvar progressen trots man tar b ort spelet från hddn o bränner på nytt? Känns tråkigt om man blir av med allt :/

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Checkar ABGX ok så är man ju lite säkrare men aldrig 100%
    Tar du bort spelet från HDD ( antar att du dumpat skivan för att minska laddtider o missljud från läsaren som alla andra gör ) så skall du kunna spela från skiva eller dumpa spelet på nytt till HDD.

    Så länge du inte rostar en nyare version som inte är kompatibel med de sparfiler du haft innan skall det fungera.
    Skulle jag ha fel här får folk gärna rätta mig
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    49
    Respekt
    16
    Isåfall är det ju inga problem. Då är det ju bara till att bränna ut spelet på nytt med ss2 och installera om det och ändå behålla sina saves och vara på den ännu säkrare sidan

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Checkar ABGX ok så är man ju lite säkrare men aldrig 100%
    Tar du bort spelet från HDD ( antar att du dumpat skivan för att minska laddtider o missljud från läsaren som alla andra gör ) så skall du kunna spela från skiva eller dumpa spelet på nytt till HDD.

    Så länge du inte rostar en nyare version som inte är kompatibel med de sparfiler du haft innan skall det fungera.
    Skulle jag ha fel här får folk gärna rätta mig
    nja, detta stämmer inte helt. bara för att abgx360 visar grönt på allt så betyder det inte att den är så livesäker den kan bli. backuper med wave 3 eller högre ska ha ssv2, detta får man vara uppmärksam på. batman arkham asylum är wave 3 och batman arkham asylum goty är wave 6 så dessa måste ha ssv2. många spel idag kommer utan ssv2 så man brukar få lägga in dessa manuellt.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Men Pendragon varför fjantar du på och säger detta?? ----> antar att du dumpat skivan för att minska laddtider o missljud från läsaren som alla andra gör ... Enbart löjligt ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Men Pendragon varför fjantar du på och säger detta?? ----> antar att du dumpat skivan för att minska laddtider o missljud från läsaren som alla andra gör ... Enbart löjligt ...
    Vad var det för fel på den frågan ?
    Det framgår inte att personen som frågar har J-taggat sin konsol eller om det är DLC spel så jag skrev så för att jag antog att han installerat spelen då han skrev ( Citerar: Jag har några "gamla" spel som jag har brända och installerade på min box )

    Svårt o hjälpa folk om man inte har tillräckligt med kött på benen o jag tyckte det var relevant i just detta fall.
    Trist att du inte såg det så...

    Men Installerar man ett spel oavsett om det är original eller backup på HDD för att boota från så spelar det såvitt jag vet inte någon roll om du raderar filerna ( förutom spardata ) o fortsätter från DVD senare eller installerar ned den på HDD igen så länge det är samma version...

    Jag sitter inte för nöjets skull och bara postar massa gojja, jag o många andra försöker vara så behjälpliga vi kan. Sen skadar det ju inte o vara lite trevlig mellan varven o inte bara skälla ut folk för de postat samma frågor som andra postat två inlägg innan dem o i rätt sektioner hela tiden.
    Folk gör fel, vi är här för att hjälpa dem.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    49
    Respekt
    16
    Det var iaf precis somd u antog.. för att minska oljudet o korta ner laddtiderna.

    Säkert en dum fråga. Men hur gör man om man vill radera sparade filer? Bara så jag inte råkar göra det när jag ska ta bort spelen

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av oscy Visa Inlägg
    Det var iaf precis somd u antog.. för att minska oljudet o korta ner laddtiderna.

    Säkert en dum fråga. Men hur gör man om man vill radera sparade filer? Bara så jag inte råkar göra det när jag ska ta bort spelen
    sparade filer ligger i din profil som ser ut som följande E000012345678910 etc... i den katalogen så hittar du massor med andra kataloger där varje katalog hör till ett spel för att förenkla det. du kan alltså radera spel utan att ta bort dina saves.

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Och om du inte har en J-taggad maskin ellr kopplar Disken till en PC med kablar o program så springer du in under tabben ( MY XBOX ) så långt till höger att du hittar "System Settings" gär in där o stegar ned två ggr till "MEMORY" o väljer det minne du sparar din data på *oftast HARD DRIVE* och dina sparfiler hittar du under GAMES.

    Där kan du manuellt radera spel efter spel du spelat innan om du känner för det.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Och om du inte har en J-taggad maskin ellr kopplar Disken till en PC med kablar o program så springer du in under tabben ( MY XBOX ) så långt till höger att du hittar "System Settings" gär in där o stegar ned två ggr till "MEMORY" o väljer det minne du sparar din data på *oftast HARD DRIVE* och dina sparfiler hittar du under GAMES.

    Där kan du manuellt radera spel efter spel du spelat innan om du känner för det.
    Man hittar inte BARA gamesaves/inställningar för spel där, utan man hittar allt som har med spelen att göra där, så har du installerat ett spel är det här du ska titta för att radera dom eller om du vill frigöra utrymme genom att radera nerladdat material, det finns också under den här sektionen

    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    sparade filer ligger i din profil som ser ut som följande E000012345678910 etc... i den katalogen så hittar du massor med andra kataloger där varje katalog hör till ett spel för att förenkla det. du kan alltså radera spel utan att ta bort dina saves.
    Det är väl bara spardata, hur långt du kommit i spelen vad jag vet? nu pratade oscy om SPEL DATA, det vill säga den datan som installeras när man installerar in en skiva
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-09, 11:54
  2. Bör man spela med "offline profil" med brända spel?
    By TigerSoul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 09:33
  3. Kopiera över "saves" från gamla XBOX-disken
    By Kottich in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 03:12
  4. kan nån skriva en guide till hur man bränner med "pioneer 111d" med "Imageburn"
    By shaft in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 01:34
  5. Går det at "renovera" sin gamla PS2?
    By Hikusaak in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 12:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •