Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Multiman senaste version Ftp Problem help!

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14

    Multiman senaste version Ftp Problem help!

    Tja då jag såg att senaste Multiman Ska få FTP speed increase, så tänkte jag testa den och ftp har funkat prima tidigare men nu jävlas det och jag kan inte göra ett skit med senaste versionen.

    Jag körde med denna multiMAN_ver_1.15.05 ( multiMAN ver 1.15.05 BASE [20110211_180000].pkg)

    Jag valde Delete från XMB på gamla multiman sen la in den nya direkt kan det ha skapat problem ?


    Det funkar direkt med FLASH FXP om jag kör Gaia senaste eller den gamla multiman funkade har inte prövat den än.

    ( jag tog även bort backupmanager 1.0 och blackbox ftp 1.0 men det ska väl inte påverka multiman ? )


    Men såhär står det i flash fxp nu:







    WinSock 2.0 -- OpenSSL 0.9.8g 19 Oct 2007
    [R] Connecting to 192.168.1.33 -> IP=192.168.1.33 PORT=21
    [R] Connected to 192.168.1.33
    [R] 220-Playstation 3 FTP
    [R] 220 Copyleft (c) 2011 multiMAN (login as anonymous)
    [R] USER anonymous
    [R] 230 USER OK
    [R] SYST
    [R] 215 UNIX Type: L8 Version: (ftp ver 1.0.6)
    [R] FEAT
    [R] 502 Unimplemented or invalid command
    [R] REST 100
    [R] 350 REST 100 OK
    [R] REST 0
    [R] 350 REST OK
    [R] PWD
    [R] 257 Current working directory is "/"
    [R] TYPE A
    [R] 200 TYPE OK
    [R] PASV
    [R] 502 Unimplemented or invalid command
    [R] Listening on PORT: 53470, Waiting for connection.
    [R] PORT 192,168,1,11,208,222
    [R] 200 PORT set to 192.168.1.11:53470
    [R] LIST -al
    [R] 550 File system error (stat ENOTMOUNTED)
    [R] LIST
    [R] 150 Using existing connection - ready to start listing
    [R] 226 Listing complete


    ( Sen händer det inget mer efter listing complete blir bara vitt på högra sidan där PS3 mappar ska vara kommer inte in i PS3an alls och efter nån minut dör Flash Fxp även testat Cuteftp om det var det som var felet men blir samma sak )



    Har testat logga in både som anonymous som alltid ska gå som det gjort förut på allt annat.



    samt läste jag detta nånstans:



    IP: 192.168.**.** (shown on the GUI of any of the current backup managers)
    User Name: FTPD12345
    Pass: Any pass seems to work
    Port: 21



    Testade det med user Name : FTPD12345 FUNKAR EJ



    Håller på att lägga in detta : Marvel.Vs.Capcom.3.PS3-DUPLEX det tar bara 3GB men det kommer ta 9 timmar eller mer ändå! Pga det är så mycket småfiler därför hade jag behövt ftp speed increase då alla program hittills verkar ha problem med småfiler


    Det tog 6-10 timmar o lägga in Little big planet 2 med sjukt många småfiler

    Det tog ungefär samma tid typ 6-10 timmar o lägga in alla 2300 st dupechecked NES games som knappt tar 300 MB + ((




    Vill gärna få nyaste multiman o funka då det är ett helvete o måsta ha datorn igång hela natten på vissa spel då det tar 40 år ( nej jag har ingen ledig Fat 32 HDD om ni tänker säga det :P endast usb minne fat 32 2gb men ska väl fan inte ta 10 timmar o lägga in vissa spel ändå!!!, la in god of war 40gb på mindre än 30 Minuter pga Stora filer o få filer istället )




    /Hjälp uppskattas hårt !

    /Boz
    Last edited by Boz666; 2011-02-12 at 02:55.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Tja då jag såg att senaste Multiman Ska få FTP speed increase, så tänkte jag testa den och ftp har funkat prima tidigare men nu jävlas det och jag kan inte göra ett skit med senaste versionen.

    Jag körde med denna multiMAN_ver_1.15.05 ( multiMAN ver 1.15.05 BASE [20110211_180000].pkg)

    Jag valde Delete från XMB på gamla multiman sen la in den nya direkt kan det ha skapat problem ?


    Det funkar direkt med FLASH FXP om jag kör Gaia senaste eller den gamla multiman funkade har inte prövat den än.

    ( jag tog även bort backupmanager 1.0 och blackbox ftp 1.0 men det ska väl inte påverka multiman ? )


    Men såhär står det i flash fxp nu:







    WinSock 2.0 -- OpenSSL 0.9.8g 19 Oct 2007
    [R] Connecting to 192.168.1.33 -> IP=192.168.1.33 PORT=21
    [R] Connected to 192.168.1.33
    [R] 220-Playstation 3 FTP
    [R] 220 Copyleft (c) 2011 multiMAN (login as anonymous)
    [R] USER anonymous
    [R] 230 USER OK
    [R] SYST
    [R] 215 UNIX Type: L8 Version: (ftp ver 1.0.6)
    [R] FEAT
    [R] 502 Unimplemented or invalid command
    [R] REST 100
    [R] 350 REST 100 OK
    [R] REST 0
    [R] 350 REST OK
    [R] PWD
    [R] 257 Current working directory is "/"
    [R] TYPE A
    [R] 200 TYPE OK
    [R] PASV
    [R] 502 Unimplemented or invalid command
    [R] Listening on PORT: 53470, Waiting for connection.
    [R] PORT 192,168,1,11,208,222
    [R] 200 PORT set to 192.168.1.11:53470
    [R] LIST -al
    [R] 550 File system error (stat ENOTMOUNTED)
    [R] LIST
    [R] 150 Using existing connection - ready to start listing
    [R] 226 Listing complete


    ( Sen händer det inget mer efter listing complete blir bara vitt på högra sidan där PS3 mappar ska vara kommer inte in i PS3an alls och efter nån minut dör Flash Fxp även testat Cuteftp om det var det som var felet men blir samma sak )



    Har testat logga in både som anonymous som alltid ska gå som det gjort förut på allt annat.



    samt läste jag detta nånstans:



    IP: 192.168.**.** (shown on the GUI of any of the current backup managers)
    User Name: FTPD12345
    Pass: Any pass seems to work
    Port: 21



    Testade det med user Name : FTPD12345 FUNKAR EJ



    Håller på att lägga in detta : Marvel.Vs.Capcom.3.PS3-DUPLEX det tar bara 3GB men det kommer ta 9 timmar eller mer ändå! Pga det är så mycket småfiler därför hade jag behövt ftp speed increase då alla program hittills verkar ha problem med småfiler


    Det tog 6-10 timmar o lägga in Little big planet 2 med sjukt många småfiler

    Det tog ungefär samma tid typ 6-10 timmar o lägga in alla 2300 st dupechecked NES games som knappt tar 300 MB + ((




    Vill gärna få nyaste multiman o funka då det är ett helvete o måsta ha datorn igång hela natten på vissa spel då det tar 40 år ( nej jag har ingen ledig Fat 32 HDD om ni tänker säga det :P endast usb minne fat 32 2gb men ska väl fan inte ta 10 timmar o lägga in vissa spel ändå!!!, la in god of war 40gb på mindre än 30 Minuter pga Stora filer o få filer istället )




    /Hjälp uppskattas hårt !

    /Boz
    Kör med Active istället för Passive, passivt läge går i läge hastigheter, personligen kör jag med Filezilla med Aktivt läge och send-keep-alive kan prova senaste multiMAN strax

    *edit:*

    Works like a charm, version 1.15.05 har inte förbättrad speed, vad kommer du med? det är version 1.15.04 som har det
    Last edited by Swizzy; 2011-02-12 at 09:31.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jag använder FileZilla och har Gaia installerat på min PS3. Mina uploads avbryts ofta och måste ofta starta om Gaia för att kunna få kontakt. Loggade tex nyss in och sen loggade ur FTPn - nu får jag ingen kontakt alls. Uppdaterade till senaste FileZilla och ar Active påslaget - men hittar dock inte "keep alive" . Är gammal PC user från början och saknar mitt FlashFXP ...

    Någon som har koll på varför Gaia beter sig såhär?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av TheGeneral Visa Inlägg
    Jag använder FileZilla och har Gaia installerat på min PS3. Mina uploads avbryts ofta och måste ofta starta om Gaia för att kunna få kontakt. Loggade tex nyss in och sen loggade ur FTPn - nu får jag ingen kontakt alls. Uppdaterade till senaste FileZilla och ar Active påslaget - men hittar dock inte "keep alive" . Är gammal PC user från början och saknar mitt FlashFXP ...

    Någon som har koll på varför Gaia beter sig såhär?
    FTP stödet på PS3 är inte bra, det är där skon klämmer när anslutningen droppas (den där du browsear) stängs också alla andra anslutningar av.

    bilden nedan visar hur du ska ha det inställt för att det ska fungera bra:

    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Stockholm!
    Inlägg
    36
    Respekt
    21
    Hej, kan jag få ställa en liknande fråga?

    Jag har nyligen börjat undersöka cfw 3.55 och allt har funkat bra. Dock när det kommer till FTP så går det inte alls som tänkt.
    Jag har både prövat Multiman 1.15.05 och blackb0x 1.2 och båda verkar resultera i samma erfarenhet för mig. Jag kan helt enkelt inte få igång en FTP koppling med WinSCP, FileZilla eller FlashFXP.

    Jag får alltid en meddelande som följer såhär:
    Status: Ansluter till IP-ADRESSEN...
    Fel: Tidsgränsen för anslutningen överstegs
    Fel: Kunde inte ansluta till servern
    Dock! Ibland så har jag märkt att jag får (och detta går enbart om jag får en ny IP verkar det som eller går igenom processen som ger PS3 ny uppkopplings information) meddelanden som detta:
    Status: Ansluter till IP-ADRESSEN...
    Status: Anslutningen etablerad, väntar på välkomstmeddelande...
    Svar: 220-Playstation 3 FTP
    Fel: Tidsgränsen för anslutningen överstegs
    Fel: Kunde inte ansluta till servern
    När väl jag har förlorat anslutningen så kan jag inte få tillbaka denna meddelandet utan då återgår det till en direkt IP baserad anslutning istället för "220-Playstation 3 FTP" som jag antar är vad man är ute efter.
    GB, MegaDrive, GBC, DreamCast, GameCube (Viper GC), PS2 (DMS4 Pro), NDS (M3+1GB)+(R4 SDHC+4GB), PSP (fw 1.5), XBOX360 (iXtreme), Wii (WiiKey), iPhone 4 (fw 4.1), Playstation 3 (CFW-KMEAW 3.55), 3DS (GateWay 3DS)

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kolla dina nätverksinställningar på ps3'an, och kolla din router... det låter som att det är något fel där
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Stockholm!
    Inlägg
    36
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Kolla dina nätverksinställningar på ps3'an, och kolla din router... det låter som att det är något fel där

    Haha, tack Swizzy. Det visade sig att det var min fula brandvägg som låg bakom det hela. =)
    GB, MegaDrive, GBC, DreamCast, GameCube (Viper GC), PS2 (DMS4 Pro), NDS (M3+1GB)+(R4 SDHC+4GB), PSP (fw 1.5), XBOX360 (iXtreme), Wii (WiiKey), iPhone 4 (fw 4.1), Playstation 3 (CFW-KMEAW 3.55), 3DS (GateWay 3DS)

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Letade efter keep alive "ping" som jag är van vid - men i nyaste så hade de beskrivit det lite mer för noobs att min avancerade hjärna såg förbi det haha.

    Rörande FTP strulet så är jag införstådd nu att det hela inte är überstabilt. Mitt val av FTP klient normalt fall funkar tex inte för fem öre till PS3an. Därför körde jag Zilla och den funkar ju tills jag dissar kopplingen - resulterade även idag i att hela PS3an låste sig - inte bara gaia.

    Problemet med droppade filer beror säkerligen på att jag kör trådlöst på min imac och prövade idag med sladd - och det gick skitfort och utan problem med filer som inte laddades ut. Underbart.
    Nu försöker jag bara komma på varför spel som TRON och Assassins Creed Brotherhood inte fungerar. Men det är en helt annan trådfråga

    Testade att själv kopiera ett spel, Fifa 11, och det gick smärtfritt för alla parter. Så varför hemladdade spel strular är en gåta för mig.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av TheGeneral Visa Inlägg
    Letade efter keep alive "ping" som jag är van vid - men i nyaste så hade de beskrivit det lite mer för noobs att min avancerade hjärna såg förbi det haha.

    Rörande FTP strulet så är jag införstådd nu att det hela inte är überstabilt. Mitt val av FTP klient normalt fall funkar tex inte för fem öre till PS3an. Därför körde jag Zilla och den funkar ju tills jag dissar kopplingen - resulterade även idag i att hela PS3an låste sig - inte bara gaia.

    Problemet med droppade filer beror säkerligen på att jag kör trådlöst på min imac och prövade idag med sladd - och det gick skitfort och utan problem med filer som inte laddades ut. Underbart.
    Nu försöker jag bara komma på varför spel som TRON och Assassins Creed Brotherhood inte fungerar. Men det är en helt annan trådfråga

    Testade att själv kopiera ett spel, Fifa 11, och det gick smärtfritt för alla parter. Så varför hemladdade spel strular är en gåta för mig.
    Kanske beror det på att folk ändrar viss data? kanske beror det på spelen? inte alla spel som fungerar från hårddisk out of the box...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag var hemma hos en vän i dagarna o installerade FileZilla FTP (Gratis ) http://filezilla-project.org/download.php?type=client
    Standard installation med ikon på skrivbordet så min polare lättare hittar programmet och efter den aktiverats och ville kasta över filer så varnade hans Windows brandvägg att en ny applikation vill ha tillträde ut och givetvis godkändes o en undantagsregel gjordes för FZ.

    Körde sedan igång Multiman ( då Gaia inte ville via FTP ) och skapade en ny anslutning *Ps3ans IP nummer som syns i Multiman menyn* under Värd: Ps3ans ip-nummer och Port: 21 Loggade in som anonym och satan vad snabbt den tuffade över filer.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Skulle skicka över ett spel idag till Multiman 1.15.03 tror jag att det är jag har, och fick givetvis ingen listning med Flash FXP, så jag använde Filezilla med inställning som Swizzy visar. Inga problem att logga in på PS3 och inge problem med hastighet. Däremot problem att den tappade kontakten några gånger så jag fick starta om multiman och dessutom så skippade den vissa filer. Vissa är en underdrift förresten, det var nämligen 720 st. Funderade om det kunde vara nåt tillfälligt fel så jag gjorde om samma operation en gång till med exakt samma resultat. Provade då med att endast föra över de filer som saknades, alltså valde att INTE ersätta de filer som redan fanns, men samma resultat igen, misslyckades att föra över 720 filer.
    Installerade då Gaia 2.07 på PS3:an och kopplade upp med flashFXP, valde att "resum:a" filer och det fungerade direkt, 720 filer skickades över utan en miss.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  12. #12
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Har också problem med inloggningen med senare versioner av Multiman. Gaia funkar prima! (Använder FlashFXP)

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Kör du trådlöst mellan din dator och router? ja eller trådlöst från PS3 till router? För jag får dessa problem när jag är på just trådlöst. med sladd så gick det fortare och utan strul.

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av TheGeneral Visa Inlägg
    Kör du trådlöst mellan din dator och router? ja eller trådlöst från PS3 till router? För jag får dessa problem när jag är på just trådlöst. med sladd så gick det fortare och utan strul.
    Nej, jag kör trådat.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Liknande diskussioner

  1. Multiman avcHD
    By Cryton in forum Playstation 3
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-06, 18:15
  2. multiMAN
    By binnet in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-17, 19:20
  3. Numera problem med åäö vid överföring till senaste XBMC
    By ABSiNSANE in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 23:23
  4. Problem med senaste XBMC
    By steffeml in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 18:03
  5. XMP - Problem med senaste Xvid
    By dr_mike in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-18, 17:17

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •