Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Extern HDD

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2009
    Från
    North of Sweden
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Extern HDD

    Hej.

    Jag har en extern HDD som jag la en en massa musik på. Efter ha testat och försökt att hitta den i min XBOX 360, så funkar den inte i min dator. Hittar den men inte musiken!

    VAD GÖRA!!!

    Mycke tacksam för nån lösning!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Nu fattar jag ingenting av vad du försöke få fram, jag har läst det du skriver flera gånger men blir inte klok på det!

    Om jag förstår dig rätt har du lagt en massa musik på en hårddisk som du kopplat till din Xbox 360, där hittar du inte den och när du kopplar den till datorn igen har musiken försvunnit?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2009
    Från
    North of Sweden
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Jo. när jag stoppade in HDD i Boxen så hittade den inget på hdd.. Då fanns de en inställning i boxen som man kunde config den... Men de funkade inte ändå. Så jag kopplade in den i datorn igen och då hittade inte äns datorn nå heller. Kollar man på egenskaper så ser man att de är en del upptaget på hdd men kommer inte åt de!!!

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Din partition på hårddisken försvann alltså. Då får du använda ett program t.ex. GetDataBack för att kunna återskapa den.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Externa USB diskar med Extern nätdel av märket Western Digital brukar nätdelarna smälla på om man drar i o ur diskarna medans Datorer eller tv-spel är igång ( de har ingen offknapp men stänger ned sig på Power down men 360 ger ju ström på usb även när den stängs ned för att den tror den laddar handkontroller )

    Så prova en annan nätdel.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2009
    Från
    North of Sweden
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Svantesson666: Ja, de ser så ut... Ska försöka med de programet... Tack För Hjälpen!

    Pendragon: Nej, den har inge nätagg!! Men de ska tänka på de!

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Lyssna på disken, klingar den kan den vara skadad, tickar den så får den för lite ström.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2009
    Från
    North of Sweden
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Tack som f** Svantesson666... De NTSF som jag gjorde disken och Xboxen gjorde om den till FAT. De är inte så konstigt att den inte hitta nå på den!
    Och GetDataBack fick tillbaka allt!!!

    En en gång Tack som F** :-)

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    För att formatera diskar till FAT32 om man inte har stöd för det på sin Windows version fungerar detta program ohyggligt bra så länge man väljer RÄTT enhetsbokstav o inte fel så man förlorar fel data. Man måste tänka på att programmet raderar inehållet på disken med så backuppa viktig data innan du FAT32 FORMATERAR

    http://www.ridgecrop.demon.co.uk/ind...?guiformat.htm
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Så lite så. GetDataBack har tjänat mycket pengar för mig genom mitt AB där kunder har tappat bort sina partitioner och nästan blivet ihjäl slagna av sina respektive fruar då flera år av foton på barnen bara försvunnit. Kul att det hjälpte dig med.

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    För att formatera diskar till FAT32 om man inte har stöd för det på sin Windows version fungerar detta program ohyggligt bra så länge man väljer RÄTT enhetsbokstav o inte fel så man förlorar fel data. Man måste tänka på att programmet raderar inehållet på disken med så backuppa viktig data innan du FAT32 FORMATERAR

    http://www.ridgecrop.demon.co.uk/ind...?guiformat.htm
    Vilka versioner av Windows har inte stöd för FAT32? Om vi bortser från Windows 3.11 och liknande alltså.

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Vilka versioner av Windows har inte stöd för FAT32? Om vi bortser från Windows 3.11 och liknande alltså.
    Windows 7 64Bit klarar inte av att fomatera en disk i FAT32.
    Det var det jag skrev om
    Du har lite svårt då valet inte dyker upp om du högerklickar på enheten o sen väljer formatera o valet inte finns i droplistan
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    OK. Jag har aldrig jobbat med Windows 7 64-bit versionerna. Men jag misstänkte att det var dem det gällde från ditt förra inlägg.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Vilka versioner av Windows har inte stöd för FAT32? Om vi bortser från Windows 3.11 och liknande alltså.
    basicly hårddiskar större än 250gb tror jag det är vill Windows inte formatera i FAT32...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    basicly hårddiskar större än 250gb tror jag det är vill Windows inte formatera i FAT32...
    Eh ja jo, då formateras de i FATex. Men det står bara för extended FAT32.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Eh ja jo, då formateras de i FATex. Men det står bara för extended FAT32.
    exFAT... och det gäller INTE 2tb diskar 2TB diskar formateras ENBART i NTFS i windows 7 iaf, medans det med guiformat fungerar hur bra som helst med FAT32
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. extern hårddisk
    By shanefilan in forum Playstation 3
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-14, 23:32
  2. Extern hdd
    By Greim in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-31, 10:47
  3. Extern HDD
    By Dranshmont in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-08-01, 00:25
  4. Extern HDD?
    By Dranshmont in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-06-27, 17:18
  5. PS2 + Extern HDD?
    By sadjo in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-02-13, 16:51

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •