Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Frågor runt Live och Kinetic

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20

    Frågor runt Live och Kinetic

    Hej!

    Jag har en XBOX360 som har föregående version till Xtreme LT (d.v.s jag har inte LT). Alla spel som är körda i boxen är kontrollerade med ABGX360 både förre och efter bränning.

    Boxen har varit online ett par månader i för ca 2 år sen men sen valde jag helt att köra den offline då det fanns risk att får hårddisken disablad vid banning.

    Boxen är fungerat väldigt bra och har faktiskt inte strulat alls, men så har jag inte häller varit online med den på väldigt länge.

    Nu har vi köpt Microsoft Kinetic och vad jag förstår så kommer en uppdatering av dashboraden att göras för att kunna använda Kinect, denna uppdatering kan få boxen bannade trotts att den inte varit/är online.

    Nu har jag ett par frågor på detta :

    1. Vad händer om boxen blir bannad offline? Kommer installation av spel sluta att fungera? Kommer Profilerna försvinna? Kommer save data försvinna? Kommer det inte längre gå att uppdatera dashboarden(vilket kanske kan leda till att nya spel inte går att köra)? Eller kommer boxen endast bli bannad från live?

    2. Finns det någon skillnad på att bli bannad online eller offline?

    3. Jag läste en post från slutet av 2010, där frågade man om någon med LT blivit bannad och svaret var nej? Stämmer detta? Är LT så pass säkert?

    För mig känns det lite som att man vågar inte köra online för då kan boxen bli bannad och om man då ändå inte vågar köra online då kanske det egentligen inte spelar någon roll om nu inte boxens funktion förändras(förutom då live)?

    MVH
    SnowJim[/LIST]

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    1. All info och dina profiler kommer bli låsta till din box, sätter du i hdd'n i en annan kommer det stå att dom är korrupta. Du kommer fortfarande kunna uppdatera från skivor när spelen ber om det! Eller ladda hem från ms och lägga på en usb sticka som du sedan skjuter in i boxen.
    2. Du kan bara bli bannad online (?)
    3. Det vågar jag inte svara på, jag skulle bli förvånad om det inte fanns någon som inte blivit bannad med LT eller LT+.
    Last edited by Electron; 2011-02-12 at 16:12.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Electron Visa Inlägg
    1. All info och dina profiler kommer bli låsta till din box, sätter du i hdd'n i en annan kommer det stå att dom är korrupta. Du kommer fortfarande kunna uppdatera från skivor när spelen ber om det! Eller ladda hem från ms och lägga på en usb sticka som du sedan skjuter in i boxen.
    2. Du kan bara bli bannad online (?)
    3. Det vågar jag inte svara på, jag skulle bli förvånad om det inte fanns någon som inte blivit bannad med LT eller LT+.
    1. det är vad som hände förut, inte säkert att det fortfarande är så

    3. Ingen som blivit bannad vad vi hört, förutom folk som inte kollat sina spel med ABGX360...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Aha ja då får jag se till att få boxen uppdaterad.

Liknande diskussioner

  1. Frågor om LIVE
    By traxstar7 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-10-06, 06:35
  2. 2 frågor...Bränna och Spela live
    By rr9 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-03-30, 00:16
  3. Frågor om aladdin live
    By hannez in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-24, 12:24
  4. Aladdin Live flash-krångel och ett gäng frågor
    By illm in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-04, 22:30
  5. Frågor angående Xb-Live
    By Kekka in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-02, 17:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •