Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: PS3 save filer

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    PS3 save filer

    Hej alla,

    Jag undrade över ps3 save filer och om man kan typ överföra de mellan olika ps3 samt users. Anledningen till att jag frågar är att jag hade en ps3 som slutade funka och bytte ut den. Eftersom jag var så smart så gjorde jag backup av alla saves, trodde jag allafall... men så ser man att när man kopierat över till den nya ps3an att inga av sparade filerna funkar(

    så undrade om det fanns något sätt att typ fixa detta, vill fan inte spela om alla spel.
    Har kollat runt nätet lite men hittar tyvärr inget, så kanske någon här säga om det går eller inte?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Normalt gör man en backup av speldata/profil via System menyn o kan på en annan konsol eller samma återskapa datan.
    Du bör om du återksapar din profil kunna flytta över din spardata, och om inte så är det nog någon av de DRM/låsta filerna du försöker flytta o dessa skall inte gå att föra över.

    Att flytta sparninger mellan olika konton är inte alltid 100% möjligt med original mjukvara men med lite tur o CFW kanske detta kan hjälpa: http://www.ps3-hacks.com/2011/02/07/...cker-released/
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Prova att logga in på PSN med samma konto saves använts med så ska dom knytas om till den nya konsollen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    PSN kommer inte på fråga, eftersom ps3an varit jailbreakad, aldrig gått online typ lol.
    Ska prova med den där unlocker, tack för tipset ni båda

Liknande diskussioner

  1. Save filer?
    By PhR34k in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 11:34
  2. Save filer
    By *OF*fed in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-12-02, 07:45
  3. Save filer
    By MPower in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-28, 11:54
  4. Kopiera save filer
    By Marcuz in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-12, 21:53
  5. Save filer???
    By JYO in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-29, 13:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •