Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Spelfrågor

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Spelfrågor

    Hejsan,

    Jag vart hitskickad av en vän och jag har just nu "fixat" min PS3 och det rullar på galant. Frågan rör dock detta med att kopiera över ett spel via FTPn.

    Detta håller jag just nu på med men det finns filer i spelkatalogen som jag uppmanas att köra, som ska installera något och uppdateringar.

    Det känns väldigt skumt och vill inte förstöra det jag nu gjort med något "gammalt skit" då spelet togs hem innan årsskiftet.

    Det rör ett spel från ATAX, men vet inte hur pass hårda ni är här på forumet kring piratspel så försöker få den här frågan så ren som möjligt.

    Ska jag installera dessa PKG-filer från ATAX eller bara låta det va och köra?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Normalt är att managerprogram som "Gaia" skapar en GAMEZ katalog på interndisken där du sedan kan lägga andra titlar eller på extern USB disk formaterad i FAT32 med en GAMEZ katalog på med

    Mitt tips, starta upp GAIA o låt den skapa en sådan katalog ( välj .pkg filen som är till för GAMEZ ) efter det kan du dumpa dina original eller FTPA in spel om du så känner för det via "Gaia" och lägga dem snyggt o prydligt i GAMEZ.

    Personligen gillar jag att hålla det så original som möjligt o jag döper inte om BLES**** titelkatalogerna till spelens namn utan ser i GAIA eller Multiman vad spelen heter som jag vill starta.

    Du skall inte behöva extrahera längre än till BLES*** o går du djupare in o kastar över filer så kan det strula till det för dig om du har otur o inte så bra koll.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    hej!

    Jo så pass mkt har jag förstått. problemet va att ATAX hade massa filer som de ville att "jag" skulle installera - men såg sen att dessa var för hårdvare-usb och FW 3.41 som man inte behöver längre.

    Nu kom jag på mig själv i skrivandes stund att jag inte har en mapp på min USB-sticka som heter just GAMEZ och just därför ser inte Gaia mina spel ... Underbart ögonblick för mig haha

    För över via FTP just nu och får massa felmeddelanden hela tiden och den kopplar ifrån sig. Därför tänkte jag nu testa USB-sticka som överföringsmedium istället.

    Skulle precis fixa min brors PS3 slim men där fick vi stop för hans slim hade 3.56

    EDIT: ATAX rellen hade dessutom inte BLES katalogen, men det hittade jag med hjälp av Mr Google.
    Last edited by TheGeneral; 2011-02-15 at 19:59.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Uppdatera hellre via PSN än att hålla på med release gruppernas, fungerar det inte med dom ja då får du köra med deras metoder
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Oh nej! Att uppdatera med deras är inget jag har lust med heller - vet ju inte vad de får för sig att lägga in.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •