Jag har en v3 med messiah. Jag kan inte spela brända dvd-filmer överhuvud taget. Spel funkar perfekt. Kommer jag kunna spela brända dvd-filmer om jag sätter i ett dvd-chip? Vilket chip rekommenderas i så fall?
Jag har en v3 med messiah. Jag kan inte spela brända dvd-filmer överhuvud taget. Spel funkar perfekt. Kommer jag kunna spela brända dvd-filmer om jag sätter i ett dvd-chip? Vilket chip rekommenderas i så fall?
Du bränner väl inte regionsskyddade filmer?
Chipen gör ingenting som har med brända dvd-filmer att göra. Bränner du "rätt" så skall filmen fungera på en helt vanlig ochippad PS2.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Tack, då får jag fortsätta testa. Det märkliga är att en kompis har en v5 med messiah som spelar mina dvd-r och dvd-rw utan problem. Det är svårt och dyrt att testa sig fram. "IFOedit" är ett bra verktyg, men lite väl opedagogiskt.
Jag sätter inte regionsskydd, det är egenproducerade dv-filmer. Tänkte att chippet möjligen innefattade nya drivrutiner för dvd-spelaren.
Jag vet att V5 klarar fler varianter av media än tidigare PS2. Det kan vara därför det går på hans V5, men det har inte med Messiah att göra.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Bookmarks