Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: v3+messiah, filmer på dvd-r

Registrerade
    May 2002
    Respekt
    0

Post v3+messiah, filmer på dvd-r

Jag har en v3 med messiah. Jag kan inte spela brända dvd-filmer överhuvud taget. Spel funkar perfekt. Kommer jag kunna spela brända dvd-filmer om jag sätter i ett dvd-chip? Vilket chip rekommenderas i så fall?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Du bränner väl inte regionsskyddade filmer?

Chipen gör ingenting som har med brända dvd-filmer att göra. Bränner du "rätt" så skall filmen fungera på en helt vanlig ochippad PS2.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2002
    Respekt
    0

Tack, då får jag fortsätta testa. Det märkliga är att en kompis har en v5 med messiah som spelar mina dvd-r och dvd-rw utan problem. Det är svårt och dyrt att testa sig fram. "IFOedit" är ett bra verktyg, men lite väl opedagogiskt.

Jag sätter inte regionsskydd, det är egenproducerade dv-filmer. Tänkte att chippet möjligen innefattade nya drivrutiner för dvd-spelaren.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Jag vet att V5 klarar fler varianter av media än tidigare PS2. Det kan vara därför det går på hans V5, men det har inte med Messiah att göra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06
  2. FilMer?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-12-13, 12:45
  3. DVD filmer med Messiah på en V5a
    By Silver Surfer in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-08-07, 10:08
  4. DVD problem i en V5 med Messiah
    By Newbi in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-05-17, 10:51
  5. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 12:43

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner