Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Dags För Omfattande Mega Ban ? :)

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14

    Dags För Omfattande Mega Ban ? :)

    Det är nog säkert en gammal nyhet nu men jag såg detta på Gamespot nu då jag brukar browsa där varje dag då jag är spelgalen

    http://www.gamespot.com/news/6299642...es%3Btitle%3B1


    ( Man får väl länka till spelnyhetssidor antar jag va ? annars säger jag förlåt och ta bort länken isåfall )


    Tänkte bara tipsa dom som bryr sig om Playstation Network själv har jag aldrig gått online med 3.55 kmeaw 250gb ps3an, har klarat mig än så länge på 360 och det är typ samma spel på båda förutom få så Single player exklusiva spel och emulatorer duger, man får hoppas på Stealth Firmware för ps3an för dom som vill i framtiden


    Hursomhelst om detta hjälpte nån och rädda sitt online spelande på PS3 och ca 3000 kr för att gå online så har jag gjort mitt jobb iallafall



    PS sorry om detta var old news xD
    Last edited by Boz666; 2011-02-17 at 01:53.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag fick mail från sony igår. Och det gällde en ps3 som vad jag vet inte varit online på mycket mycket länge, isåfall har dom scannat ps3r efter inofficiell mjukvara i flera månader nu!

    Important: Access to the PlayStation(R)Network and Access to Qriocity(TM) Services Notice

    Unauthorized circumvention devices for PlayStation(R)3 system have been recently released by hackers for the PlayStation(R)3 system. These devices permit the use of unauthorized or pirated software.

    Use of such devices or software violates the terms of your “System Software License Agreement for the PlayStation(R)3 System” and the “Terms of Services and User Agreement” for the PlayStation(R)Network/Qriocity(TM) and its Community Code of Conduct provisions. In addition, copying or playing pirated software is a violation of International Copyright Laws.

    A circumvention device and/or unauthorized or pirated software currently resides on your PlayStation(R)3 system.

    Immediately cease use and remove all circumvention devices and delete all unauthorized or pirated software from your PlayStation(R)3 system. Failure to do so will result in termination of your access to PlayStation(R) Network and access to Qriocity(TM) services through your PlayStation(R)3 system.



    ================================================== ==============================================


    Please note that this is an automated e-mail, so replies to this address cannot be responded to.

    (C)2011 Sony Computer Entertainment Europe.

    eu.playstation.com http://eu.playstation.com

    "PlayStation", "PlayStation Network", "PlayStation Store", "PlayStation Home", "PS3", "PSP" and "PS2" are registered trademarks of Sony Computer Entertainment Inc. All titles, content, publisher names, trademarks, artwork, and associated imagery are trademarks and/or copyright material of their respective owners. All rights reserved.

    Games are age rated by the independent organisation PEGI. To find out more, visit www.pegi.info. Age ratings indicate the age for which the game is suitable.

    If you have PlayStation(R)Network account you can edit your profile and notification preferences, including unsubscribing, from within your account. Sign In here. https://secure.eu.playstation.com/sign-in/

    If you don’t have a PlayStation(R)Network account and want to unsubscribe, email us here. mailto:unsubscribe@eu.playstationmail.com?subject= Unsubscribe

    PlayStation(R)Network, PlayStation(R)Store and PlayStation(R)Home subject to terms of use and not available in all countries and languages (eu.playstation.com/terms). Broadband internet service required. Users are responsible for broadband access fees. Charges apply for some content. Users must be 7 years or older and users under 18 require parental consent.

    Prices, content, promotions and services are subject to change or withdrawal at any time. Content may not be available in all territories.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag fick mail från sony igår. Och det gällde en ps3 som vad jag vet inte varit online på mycket mycket länge, isåfall har dom scannat ps3r efter inofficiell mjukvara i flera månader nu!
    Jag fick samma mail, tror det är ett mail dom skickar ut till alla som någon gång haft en ps3'a ansluten till PSN...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jag fick samma mail, tror det är ett mail dom skickar ut till alla som någon gång haft en ps3'a ansluten till PSN...
    Tror inte dom skriver "A circumvention device and/or unauthorized or pirated software currently resides on your PlayStation(R)3 system." till alla som anslutit sin PS3 till PSN...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Jag har två ps3, enbart kontot till den med cfw har fått mailet.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Någon som vet något mer om denna "BAN", har också fått detta mail, tror ni eller är det nån som vet om man har någon chans om man nu skulle ta bort "CFW" att slippa ban? känner mig lite chicken nu när dom har skickat ut detta, men det är väl det som är tanken!!! Om man nu skulle ta bort "CFW" och göra allt orginal igen och uppdatera till OFW 3,56 och sen att det visar sig att man är bannad så är det ju riktigt kass för då måste man ju vänta på en ny "CFW"!!!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det e bara att du håller dig offline och ser vad som händer och sker, blir folk bannade trots att dom återställer till OFW, ja då har du ju svaret där, annars återställer du bara din maskin då
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ställ om Gateway/Standardrouter manuellt ( http://forum.psxcare.com/support/sho...rna-n%C3%A4tet ) så slipper den ha kontakt med internet och ni kan fortsätta tuffa på som ni brukat.
    eller så köper man en till Ps3a som man kör mot Psn o original och "testar" spel på sin CFW/Jailbreakade som man sedan köper till den nya
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Vill bara säga att jag fegade ur efter varningen som kom från sony, vill gärna kunna köra online osv, jag kör mkt fifa och vill gärna kunna hålla spelet uppdaterat. Jag skiftade iaf från "CFW 3,55" till "OFW 3,56" och allt funkar som det ska, har tillgång till alla online funktioner och allt vad det innebär.

    Nu väntar jag på att det ska komma nåt ännu bättre :-)

    Jag ska meddela att innan jag gjorde detta skiftade jag även hårddisk, från min 500gb till min orginal 40gb :-(...men är det nån som vet om det fortfarande strular om man inte har orginal HDD i när man uppdaterar till OFW 3,56?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag har ännu inte fått acceptera det nya avtalet som ska ha kommit inatt för PSN
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av sergeantlove Visa Inlägg
    Vill bara säga att jag fegade ur efter varningen som kom från sony, vill gärna kunna köra online osv, jag kör mkt fifa och vill gärna kunna hålla spelet uppdaterat. Jag skiftade iaf från "CFW 3,55" till "OFW 3,56" och allt funkar som det ska, har tillgång till alla online funktioner och allt vad det innebär.

    Nu väntar jag på att det ska komma nåt ännu bättre :-)

    Jag ska meddela att innan jag gjorde detta skiftade jag även hårddisk, från min 500gb till min orginal 40gb :-(...men är det nån som vet om det fortfarande strular om man inte har orginal HDD i när man uppdaterar till OFW 3,56?
    Det var ju synd, jag hade köpt en ny maskin o kört online med omoddat istället.
    Det enda du hade behövt göra var att backuppa spardatan o överföra till din nya maskin.
    Det är ju snart svårt satan o få tag på maskiner som går att köra alternativ mjukvara på

    och Ja 3.56 strular fortfarande med större HDD. ( http://community.eu.playstation.com/.../td-p/12328412 )
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    hmm, tror inte jag fått deet här mailet...

Liknande diskussioner

  1. Mega X Key...vart får man tag i det?
    By Red_fox in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 19:55
  2. Mega X-Key
    By Hansi in forum XBOX Produkter
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2004-03-25, 14:15
  3. Mega man x 7 (ps2)
    By spel in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-04, 20:27
  4. Mega Memory 16
    By yopo in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-07-16, 11:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •