Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Flasha en chippad box?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16

    Flasha en chippad box?

    Tjena!
    Tänkte flasha min farbrors Xbox men han säger att den är chippad (MRF date 2007-09-11). Hur ska jag gå tillväga? Är det bara att flasha om som vanligt o köra eller måste jag slita ur chippet först? Den borde vara JTAG-bar men såpass mycket kan jag inte för att klara av det. Hans Xbox klarar inte av de senaste spelen som FIFA 11 osv för att chippet inte stödjer det helt enkelt.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag skulle säga slit loss chippet och flasha
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Om den ens är Chippad
    Förr i tiden körde man med något som hette Maxumus Key på Hitatchi 79 för att kunna ställa den i Läs o Skriv läge *79 Key*, eller NME chipp som fungerar kalasdåligt. Innan det var det Dual Flash läge men det var så oerhört länge sedan

    Chansen är att den är Flashad ändå på ett eller annat sätt och bara behöver behandlas som en sådan läsare.
    När vi får in rariteter ( NME ) så sliter vi ut chippen o flashar o behandlar dem som original mjukvaru läsare.
    O när vi får in en Hitatchi 79 med 79 Key kretsar så bryggar vi dem som man brukade göra för att aktivera läs/skriv och sen läser vi o skriver o byglar tillbaka så läs skriv avslutas o kör in i maskinen igen

    Hursomhaver så grejjar vi oftast biffen, med eller utan grillkrydda
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Om den är chippad, hur lätt är det att "slita ut" chippet och vart borde det vara, moderkort eller läsare? Jag behöver inget mer än en CK3 Pro och ev. en aktiverings skiva för en Hitachi om det visar sig vara den då? Om det visar sig ha chip i och jag bara flashar om, kommer flashet funka eller kommer chipet att gå i första hand? Inget Live spelande eller liknande kommer ske så det borde ju inte spela nån roll om det är ful patchade spel osv heller.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Musten Visa Inlägg
    Om den är chippad, hur lätt är det att "slita ut" chippet och vart borde det vara, moderkort eller läsare? Jag behöver inget mer än en CK3 Pro och ev. en aktiverings skiva för en Hitachi om det visar sig vara den då? Om det visar sig ha chip i och jag bara flashar om, kommer flashet funka eller kommer chipet att gå i första hand? Inget Live spelande eller liknande kommer ske så det borde ju inte spela nån roll om det är ful patchade spel osv heller.
    Brukar inte vara så svårt att få bort det, och det bör vara på dvd'n isåfall

    Du behöver inte mycket mer än CK3 *spelar ingen roll om det är Lite eller Pro kitet* och en dator som klarar av dom... och i värsta fall en hitachi unlock skiva... och eventuellt slax...

    Chippet kommer vara ivägen om du flashar den... har jag för mig...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Japp chippen tar över.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Tack för svaren! Får återkomma runt påsk då jag har tillgång till Xboxen...

Liknande diskussioner

  1. Chippad xbox360 vill flasha
    By Farhan-87 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-09-29, 21:32
  2. Flasha en chippad XBOX 360?
    By Lumar in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 15:37
  3. Chippad PSP
    By traxstar7 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-06-24, 12:58
  4. Flasha eller inte flasha?
    By orphtek in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 08:56
  5. DVD+R på chippad PS2
    By badmotorfinger in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-22, 21:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •