Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: FTP med korsad kabel?

Registrerade
    Dec 2009
    Respekt
    16

FTP med korsad kabel?

Tjenare ja har köpt en korsad internet kabel som ja har kopplat från datan till ps3et (utan internet). Ja undrar vilka inställningar ja ska ha på datorns nätverkskort samt på ps3et?

MVH

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    22
    Du behöver bara ange en ip adress och en nätmask på PC:n. t.e.x. 192.168.1.1 och 255.255.255.0 som nätmask
    På PS3 anger du sedan ip adress 192.168.1.2 och 255.255.255.0 som nätmask. PS3 vill även att du fyller i en Gateway adress, men det spelar ingen roll vad du anger där så kör på t.ex. 1.1.1.1
    Det är allt som ska behövas för att kommunikationen mellan PC och PS3 ska fungera.

Registrerade
    Dec 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av samplehead Visa Inlägg
    Du behöver bara ange en ip adress och en nätmask på PC:n. t.e.x. 192.168.1.1 och 255.255.255.0 som nätmask
    På PS3 anger du sedan ip adress 192.168.1.2 och 255.255.255.0 som nätmask. PS3 vill även att du fyller i en Gateway adress, men det spelar ingen roll vad du anger där så kör på t.ex. 1.1.1.1
    Det är allt som ska behövas för att kommunikationen mellan PC och PS3 ska fungera.
    Jag prövade detta men hastigheten kommer bara upp i 450kb/s :/ Skulle föra över Uncharted 2 men orkade inte vänta mer än 50min på det. Den för över 1 fil / 2min.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Det är en normal hastighet om man inte trimmar sin brandvägg eller har en bra QUOS motor i sin Router som skyfflar paket snabbt.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Dec 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Det är en normal hastighet om man inte trimmar sin brandvägg eller har en bra QUOS motor i sin Router som skyfflar paket snabbt.
    Jag använder ingen router eller internet ja kopplar en korsad kabel till ps3 ifrån datorn. Och då ska de gå mycket fortare än 450kb/s

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Kan ha o göra med Kabeln eller mest med Brandväggen i din dator samt vilket program du ansluter via FTP mot och villket ftp program
    Det är en hel vetenskap.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. Ang streama med 2 nätverks kort+korsad kabel?
    By FjunX in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2007-11-17, 15:17
  2. Köra via korsad kabel ?
    By Pascal_ in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2006-07-23, 13:51
  3. Korsad TP Kabel Problem
    By patuur in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-01-23, 20:46
  4. korsad kabel
    By salas in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2003-05-25, 02:53
  5. Korsad kabel?