Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 55 av 55

Diskussion: Check!

  1. #31
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Läs först biten i den här tråden.
    http://team-xecuter.com/forums/showthread.php?t=52029

  2. #32
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    Har testat både Jungleflasher och Dosflasher, men ingen av dom hittar min cd läsare.....
    1. jag sätter på switchen och xboxet (strömmen)
    2. "updaterar drive properties"
    Men jag hittar fortfarande inte min CD läsare ????

    Mitt xbox står även och blinkar Grönt när den är igång.

    Förut körde jag igång strömmen och hade switchen på Off, och då lät CD läsaren förjävligt.


    vad är det jag gör fel?

  3. #33
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Du har kanske valt fel port i JungleFlasher. Är du säker på porten? Den skulle du ha kollat upp INNAN du kapa banorna.

  4. #34
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    jag har testat alla portar....

  5. #35
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Otur. Antingen gör du om och rätt eller också så skickar du den till någon som vet hur man gör...
    Men jag skulle börja med att sätta ihop den (se till att inte kortsluta mot jord någonstans), koppla upp den mot JungleFlasher igen och kolla vilken port som gäller. Dessutom ska man INTE köra sin Xbox 360 utan DVD i, då detta kan resultera i en flaggning.

  6. #36
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Egentligen rekommenderar jag dig att sluta genast. Jag sa redan från början att detta inte var något som man ska "börja med", utan ha mer kött på benen så att säga. Risken finns att du förstör hela din Xbox 360 och då finns inget annat att göra än att köpa en ny. Skicka in din DVD spelare till PSXCare eller till mig eller någon annan på detta forum innan du sabbat den för gott.

  7. #37
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    jag tyckte jungleflasher's guide var jävligt krånglig emot vad jag såg på youtube.. om någon är sugen på att skicka en bra guide hur man gör själva dumpen och framåt skulle jag bli oerhört glad.

  8. #38
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Min guide är EXAKT HELA GUIDEN.
    Om du tycker den är svår så ska du verkligen INTE göra det här. För övrigt är JungleFlasher's User Guide fullständigt suverän.

    Ärligt talat borde du verkligen tänka dig för. Just nu låter du rätt dumsnål vilket kan kosta dig.........en Xbox 360.

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lualian Visa Inlägg
    jag tyckte jungleflasher's guide var jävligt krånglig emot vad jag såg på youtube.. om någon är sugen på att skicka en bra guide hur man gör själva dumpen och framåt skulle jag bli oerhört glad.
    Jungleflasher guiden är lätt att följa om man kan engelska... det är inte så svårt som du får det att se ut som, den svåra biten med dom här läsarna är lödningen... som numera är onödig om man har en special probe... (CK3 Probe III eller Maximus Scorpion 2 som ännu inte hunnit ut på marknaden, eller om man gjort en sådan själv som vi på PSXCare )

    Men gör som Svantesson666 säger, skicka din läsare till någon som VET vad dom håller på med, det är inte raket forskning, men samtidigt är det inte något för en total novis heller, VÄLDIGT lätt att det blir fel om man inte vet vad man håller på med, sen är det alltid bra att läsa guiderna tills man är hyffsat säker på hur det ska gå till, inte bara hoppa in och tro man vet vad man gör sen mitt i stå där och klia sig i skallen och fundera på vafan du ska göra nu...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #40
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Kortsluter du fel punkter eller tappar eller skriver bort nyckeln i DVD läsaren är du kökt.

    Man lär sig oftast inget om man inte vågar men tycker man guider är krångliga kanske man skall låta någon med vana göra jobbet precis som alla ovan skriver. Jag meckar inte bil jätteavancerat t.ex. Bättre låta bilmekkare ta hand om vissa saker
    Friskt kopplat, hälften brunnet
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #41
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    Själv tycker jag att jag inte gjorde ett så bra jobb med lödningen, men jag tror fortfarande att jag inte har lödigt något fel, tror problemet är att hitta xbox-läsaren i Datorn.

  12. #42
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    Kan det vara pga att jag inte andvände mig av VIA sata card?

  13. #43
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lualian Visa Inlägg
    Kan det vara pga att jag inte andvände mig av VIA sata card?
    Mycket möjligt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #44
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Jungleflasher 1.79 has been released - it encompasses the use of the POGO MO THOIN Liteon key extractor

    No more MRA! No more butchering PCBs, - a quick and easy method to retrieve your key from all Phat Liteon Drives.

    Kolla här

  15. #45
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    Hejsan! Sitter nu på min prao och hittade ett Silicon image siI 3512 SATAlink Controller, tror ni det funkar lika bra som via sata 6421 ?

  16. #46
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av lualian Visa Inlägg
    Hejsan! Sitter nu på min prao och hittade ett Silicon image siI 3512 SATAlink Controller, tror ni det funkar lika bra som via sata 6421 ?
    Finns bara ett sätt o veta o det är att prova sig fram.
    I värsta fall har vi rätt PCI kort till salu här: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=501
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #47
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Electron Visa Inlägg
    Jungleflasher 1.79 has been released - it encompasses the use of the POGO MO THOIN Liteon key extractor

    No more MRA! No more butchering PCBs, - a quick and easy method to retrieve your key from all Phat Liteon Drives.

    Kolla här
    Jo men detta kräver annan utrustning som han inte heller har.

  18. #48
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Jo men detta kräver annan utrustning som han inte heller har.
    actually, det räcker med en lödstation en avbitar tång och något att använda som probe samt lite kabel, lödtenn och eventuellt eltejp/krympslang
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #49
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Jo men han använder ju sitt Xbox 360 som strömkälla. Jag skulle inte rekommendera att modda den........fast det är klart det finns ju andra kreativa lösningar på nätet hur folk har gjort med batterier och annat. Men, men vet inte om jag kan rekommendera det ändå. Kan ju bara säga att om jag inte hade ett connectivity kit av något slag hade inte jag försökt mig på KMA hacket iaf. Jag är tom så försiktigt att jag beställde Probe III tillsammans med X360USB PRO.

  20. #50
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    då var detta xbox kört! har lödit tillbaka som detvar förut, och nu får jag Red ring of death och den gröna knappen lyser!....

    Dummaste jag gett mig in på.

  21. #51
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    Löste min Red ring of death genom att löda om lite och skära runt lödningen så den inte fick kontakt med jordningen (som svantensson sa!) , men nu fick jag ett annat problem:
    Min läsare kan läsa spel etc, men den låter förjävligt ibland. (Den låter som när man sätter switchen på OFF och sätter igång strömmen när man flashar xboxet)


    någon lösning?

  22. #52
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    46
    Respekt
    14

  23. #53
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lualian Visa Inlägg
    Löste min Red ring of death genom att löda om lite och skära runt lödningen så den inte fick kontakt med jordningen (som svantensson sa!) , men nu fick jag ett annat problem:
    Min läsare kan läsa spel etc, men den låter förjävligt ibland. (Den låter som när man sätter switchen på OFF och sätter igång strömmen när man flashar xboxet)


    någon lösning?
    det var iofs jag som pm'ade dig och sa det... men ja...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #54
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lualian Visa Inlägg
    det där ljudet brukar man höra när en liteon läsare ligger uppochner... det har o göra med magneten prova o köra in en skiva och se om det löser problemet, du har väl skruvat fast locket??
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #55
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det var iofs jag som pm'ade dig och sa det... men ja...
    Innan du skrev så snackade jag med svantensson på skype han frågade om jag hade kopplat till jorden och jag sa att jag inte hade det xd

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Fråga om CRC check
    By Krutan in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 15:35
  2. Crc-check
    By ljungkullen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-05, 21:32
  3. mic check one-two one-two
    By FantomenK in forum Test
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 18:35
  4. Media check
    By m8rix4ever in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-05-18, 08:36

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •