Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Problem med snes9xTYL

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Problem med snes9xTYL

    När jag försöker starta en ett spel i snes9xTYL så hänger det sig hela tiden. Det står "Settings found! default".Kan inte göra någonting. Måste ta ut batteriet för att kunna stänga av psp:n och starta om. Har en 6.35 pro. Vad göra???

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Läs infofilen
    Instalelra TYL bör man göra under PSP/GAME eller GAME5xx och i Settings i Recovery kan du välja vilket FW läge din PSP skall emulera via GAME mappen.

    Våra TYL fungerar galant, vi inkluderar dem när man CFW moddar en PSP hos oss o köper ett minneskort.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Tack för svar!

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Du hittar många emulatorer här blandannat:
    http://www.psp-hacks.com/category/20

    http://www.psp-hacks.com/category/26

    Snes emun du kan prova som är den senaste ( till dagens datum ) och stabilast hittar du här: http://www.psp-hacks.com/file/1837
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Ok. Om jag installerar en emulator i game5xx-mappen var hittar jag då den i psp:t?

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Nybrogrillen Visa Inlägg
    Ok. Om jag installerar en emulator i game5xx-mappen var hittar jag då den i psp:t?
    Har provat 3 olika snes emulatorer i GAME- mappen. Alla hänger sig. Startar ett lir och kommer till det står nåt om settings, där låser sig hela psp:n. Vare sig det står found settings, applying eller settings found default. Hjälp!

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Om du inte har en PSP som är helt modifierad ( hela mjukvaran utbytt ) "Senare v3 moderkort på PSP 200x och 300x samt GO" lägger du emulatorn i denna katalog oftast ( PSP/GAME5XX/SnesTYLellervaddenheter )
    Sen hoppar du in i Recovery och ställer Game Folder Homebrew (Currently: 5.XX Kernel ) så skall det reda sig.

    PRO mjukvaran för PSP enheter som inte kan flashas helt har vi själva kört ---> http://www.psp-hacks.com/file/1837
    Den lägger man då i *Minneskortets enhetsbokstav till din PSP* x:/PSP/GAME/s9xTYLmecm/ <--- Det rödmarkerade är vad du får upp när du packar upp emulatorn med Winrar/Winzip och sökvägen innan är vart den skall ligga.
    Den är kodad just för PRO eller HEN mjukvara och fungerar även på CFW.

    Du hittar alltid homebrew på samma sätt som dina normala spel eller program under GAME/MEMORYCARD i menuerna efter din PSP kickat igång.
    Kör du med 6.35 PRO måste din PSP startats upp i PRO läge.

    Som sagt så lägger vi per standard in lite emulatorer åt våra kunder men spel får man hitta själv *av förklariga anledningar* och det fungerar fint för oss. Får du inte det att spela efter hjälpen ovan så bör du läsa på mer i de .nfo eller readme.txt filer du fått med paketet och eller tillverkarens supportforum.
    Last edited by Pendragon; 2011-02-21 at 14:39.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Ok, hajjar inte riktigt!? Men om jag flyttar emulatorn till GAMES5XX-mappen och sen gör nån inställning i recoverymenyn att det är den mappen som ska användas(?) så kan det kanske funka? Hur hoppar jag in i recovery? Kan inte läsa readme-texterna. Det är bara massa krummelurer.

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Läs min guide ovanför jag skrev för just detta ändanmål då.
    Om du kör en helt flashad PSP lägger du det i Games5XX och ställer in det i Recovery ( Starta din PSP håll in R-Trigger välj rätt läge under Config )

    Har du inte CFW utan kör en HEN eller PRO mjukvara ( Startar program innan den hoppar ut i devläge eller tittar på bilder via ChickHen ) så får du följa instruktionen jag skrev för det alltså GAME mappen inte GAME5XX.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Ok. Jag kör 635 Hen. Antar då att det är denna guide jag ska följa:

    PRO mjukvaran för PSP enheter som inte kan flashas helt har vi själva kört ---> http://www.psp-hacks.com/file/1837
    Den lägger man då i *Minneskortets enhetsbokstav till din PSP* x:/PSP/GAME/s9xTYLmecm/ <--- Det rödmarkerade är vad du får upp när du packar upp emulatorn med Winrar/Winzip och sökvägen innan är vart den skall ligga.
    Den är kodad just för PRO eller HEN mjukvara och fungerar även på CFW.

    Du hittar alltid homebrew på samma sätt som dina normala spel eller program under GAME/MEMORYCARD i menuerna efter din PSP kickat igång.
    Kör du med 6.35 PRO måste din PSP startats upp i PRO läge.

    Har följt denna men det hänger sig ändå. Det ända jag inte hajjar är vad det innebär att starta i PRO-läge? Förstår att du kanske tycker jag är seg men uppskattar din hjälp!!!

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Har läst i ett antal forum om folk som har samma problem som mig, verkar inte som om det funkar på 6.35. Måste jag i så fall downgrade:a. Och kan man i så fall få hjälp med det nånstans?

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Pro är en annan alternativ mjukvara till HEN och CFW vilket är den bästa.

    Du skrev tidigare
    Har en 6.35 pro
    och då antar jag att du startar din PSP från strömlöst, startar en enabler o sen en iso loader som Promethius...
    Kör du med PRO eller HEN följer du instruktionen jag skrev innan för dessa.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Precis. Jag startar pspt, kör 635HEN by Coldbird & VF. Psp:t startar om. Sen kör jag Snes9xTYL0.4.2mecm. Väl inne i emulatorn startar jag liret (som ligger i ROMS-mappen) på O. Det laddar fram till att det kommer upp en ruta som säger Found settings! Default. Sen hänger sig psp:t. Inget går att göra, inte ens stänga av. Måste ta ut batteriet för att kunna sätta på igen. Detta händer med samtliga lir. Har provat zippat och ozippat.

    NesterJ och Picodrive funkar felfritt.

    Prometheus ISO Loader har väl inget med emulatorn att göra? Eller?

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Nopp, en polare hade samma problem men han kom fram till att han kört rommar som speedhackats o därmed inte hade stöd i TYL.
    Prova lite andra rommar du med
    De skall sluta på .SMC
    Last edited by Pendragon; 2011-02-22 at 16:40. Anledning: SMC ist för SMG :D Sorry det var så länge sedan :D
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Ok. Men eftersom jag köpte minneskortet hos er, ni hackade psp:t och jag följt instruktionerna exakt och det fortfarande inte funkar innebär det att jag kan komma in med psp:t till er och få det undersökt?

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Vi har egentligen ingen support för tredjepartsprogram som vi själva inte kodat ( PSXChecker) t.ex.
    Emulatorer o annat kul vi lägger in på minneskorten är ju Freeware o mest för att folk skall kunna komma igång o se att man kan starta alternativ kod.

    Vissa revisioner moderkort kan strula med vissa applikationer vet jag sedan jag var med o kodade på ett GPS projekt till PSP.
    Kan vara så att din modell inte stöds av emulatorn helt enkelt.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #17
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Fattar det.
    "Kan vara så att din modell inte stöds av emulatorn helt enkelt" Vilket innebär att det är kört? Eller tills en ny version av emulatorn dyker upp. Vart ska jag jhålla utkik i så fall?

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Nybrogrillen Visa Inlägg
    Fattar det.
    "Kan vara så att din modell inte stöds av emulatorn helt enkelt"
    Vilket innebär att det är kört?
    Finns fler som gjort Snes emulatorer men TYL är den stabilaste o mest uppdaterade.

    Citat Original inlägg av Nybrogrillen Visa Inlägg
    Eller tills en ny version av emulatorn dyker upp.
    Typ
    När jag höll på med GPS projektet var jag tvungen att skaffa en PSP av varje modell ( PSP 1004 i 4 revisioner, PSP2000 i två tills V3 moderkorten kom som då inte gick att flasha helt. ) bara för att vissa som laddade ned MapThis! inte kunde få igång den på sin "nyare" modell. Det man fick göra då var att dumpa lite .prx filer o skriva in nya nyckelvärden i sitt egna program så dessa stöddes
    Förmodligen samma som måste göras med din modell PSP i TYL.

    Citat Original inlägg av Nybrogrillen Visa Inlägg
    Vart ska jag jhålla utkik i så fall?
    Där man alltid bör hålla utkik, där man laddar ned emulatorerna
    Du fick länken innan men jag skriver ut den igen:
    http://www.psp-hacks.com <-- Där ser du nyheterna.
    +
    under Downloads / Homebrew på sidan hittar du Emulator fliken jag länkar till här: http://www.psp-hacks.com/category/20
    Där hittar du lite gott o blandat

    Sen har du deras forum om du kör fast där många oftast direkt när det släpps en ny app o själva har problem ställer frågor hur de skall få igång dessa. http://forums.psp-hacks.com/
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  19. #19
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Skam den som ger sig!!! Provade denna: http://www.psp-hacks.com/file/1261 La in 3.x-versionen i PSP/GAME och la sen in ROMARNA i PSP/GAME. Funkar perfekt! Tack som fan för all hjälp!

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Grattis, verkar som AhMan's portede version av YoyoFR's Super Nintendo emulator hade något som saknades i den andra
    Just stöd för 3.xx mjukvara på Slim *bättre kompabilitet*



    Game on!
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. snes9xTYL
    By snowylee in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 08:24
  2. snes9xTYL 0.4.2
    By Mindbomb in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-08-10, 21:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •