Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Gba på dsi xl med m3i zero

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17

    Gba på dsi xl med m3i zero

    Jag vill kunna lira gba-spel på mitt dsi xl som jag har ett m3i zero kort till.

    Så min fråga är vad behöver jag köpa för prylar/adaptrar osv för att få det att funka?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vad jag vet stödjer väl inte DSi eller DSi XL/LL GBA spel i huvudtaget?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    inte ens med DSTWO-kortet som har emulation direkt på kortet?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    inte ens med DSTWO-kortet som har emulation direkt på kortet?
    DSTwo använder sig inte av DS'ns funktioner, så den borde det fungera med tycker jag

    Men M3iZero och motsvarande som inte har egen processor kommer inte kunna användas för att spela GBA spel på en DSi med vad jag vet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, en dstwo istället för din m3 så kan du spela GBA. Dock ej i native gba läge, utan som emulator.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    mjo, vet att m3i zero inte funkar med bara det.
    därför jag tänkte att kanske något liknande som detta hade funkat: (fast då med rätt slot)
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=732&xSec=81

    men får köra på ett dstwo då, rörigt att ha två kort bara
    och vill då inte byta ut mitt m3i zero mot ett dstwo då jag hört att m3i zero är bättre.

    så får ha det enbart till gba-lir

    iofs blir det ju bara som att jag byter mellan två "spel" ist för att inte använda flashkort alls och behöva byta mellan ett tiotal spel-kasetter ist hehe

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Eller så kommer du på att alla dina spel fungerar lika bra på dstwo så kommer du låna ut din m3 till någon polare och sedan glömma bort den allteftersom åren går... :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    haha kan bli så också ja

    btw, följer det med något minneskort om man köper dstwo?
    såg ingen info om det på psxcare och har kollat runt lite på andra ställen också men även där finns ingen info om det skulle följa med ett minneskort eller ej..

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    haha kan bli så också ja

    btw, följer det med något minneskort om man köper dstwo?
    såg ingen info om det på psxcare och har kollat runt lite på andra ställen också men även där finns ingen info om det skulle följa med ett minneskort eller ej..
    Det följer inte med något minneskort när man köper flashkorten nej, det köper man på sidan av
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •