Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Kan inte streama längre

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21

Kan inte streama längre

Hej! Hjälper en kompis med sin ps3:a, har inte orkat googla och är inte alls insatt i streaming av film/musik från datorn till ps3. Han kör med original fw och har kontakt med nätet när han spelar online men streama film m.m. från datorn funkar inte längre. Kan ni ge några snabba tips vad som kan vara fel? Eftersom han inte kan något själv så det enda jag kan tänka mig han ändrat är att uppdatera fw. Är det någon inställning i pc/ps3 man ska kolla efter? Öppna port? han kör med windows 7 en thomson router

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av icqdevil Visa Inlägg
    Hej! Hjälper en kompis med sin ps3:a, har inte orkat googla och är inte alls insatt i streaming av film/musik från datorn till ps3. Han kör med original fw och har kontakt med nätet när han spelar online men streama film m.m. från datorn funkar inte längre. Kan ni ge några snabba tips vad som kan vara fel? Eftersom han inte kan något själv så det enda jag kan tänka mig han ändrat är att uppdatera fw. Är det någon inställning i pc/ps3 man ska kolla efter? Öppna port? han kör med windows 7 en thomson router
    till att börja med, vad kör han för att streama med??

Personligen kan jag rekomendera att man kör med programet PS3 Media Server (egentligen ett pack med program som är ihop bakade med ett...)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Windows 7 har strängare brandväggsregler än XP.
    Börja med att dela ut en katalog i nätverket o ställ läsbehörighet för GUEST konton.
    Sen är det oftast bara att tillåta undantag i brandväggen ( antivirus eller i os eller både och )

Det skall inte vara så svårt.
    Jag kör själv en NAS ( http://forum.psxcare.com/support/sho...l%C3%B6sningar )
    Och på den har jag skapat ett gästkonto som bara har Läsrättigheter och min Ps3, 360, gammelXbox, Popcornhour o andra datorer i nätverket hittar den utan problem.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Varför hålla på trassla med detta?? bättre att köra med PS3 Media Server, fungerar out of the box ffs! (och ställer man inte in ngn mapp låter den dig browsa allt!)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    Provade ps3 media server på min egen dator och måste säga att det va jäkla simpelt. =) ska testa på polarens idag, hoppas det blir lösningen.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    O har man ingen dator man kan köra Ps3 Media Server på så är en fristående mediaspelare guld värt
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Lånar tråden lite...
    Har streamat med ps3 media server nästan sedan programmet släpptes vart jäkla nöjd med det men nu har det knäckt mig totalt!
    Gällande mkv filer så fungerar vissa och vissa inte!
    AVI och xvid så är det ofta att ljud blir osynkat!

Har testat med alla möjliga inställningar, olika värden på dessa nedanför:
    Konverteringsbuffer
    Maximal bandbredd
    Valt bort "Använd tsmuxer......"

Streamar ifrån en i7 920,6gb ram trådat nätverk -> router-> ps3.

Jag får inte ordning på det finns det någon ultimat guide någonstans där ute.
    Jättetacksam för råd!

Liknande diskussioner

1. PSP - Är den inte flashad längre?
    By Sezer143 in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 23:27
  2. Går inte spela med den längre?
    By Kasko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 17:04
  3. Funkar inte längre.. :(
    By soxer in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 19:08
  4. C,D,E & F Hittas inte längre, hmm