Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: PS3 som mediaspelare

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18

    PS3 som mediaspelare

    har hållt på med att fixa lite filmer till ps3an nu och fått för mig att den skulle va kanon som mediaspelare men får inte ihop det faktiskt , försökt stream mkv direkt via mediaserver o konverterat innan o skicka över men antinge funkar det inte eller så tar det DJÄVULSKT lång tid vissa mkv filer har jag fått för mig ska funka men annar ska den kodas om vilket e sjukt jobbigt verkar inge bra att spela .rar filer direkt heller
    tar gärna emot lite tips men hoppas verkligen dom forsätter jobba på en standalone mediaspelare till ps3 typ få xbmc fungerades

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    håller just nu på att försöka få över en 1.17Gb fil som kopieras från mitt usb minne(mkv fil) som just nu står att den blir 13 gb :S

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av telgetok Visa Inlägg
    håller just nu på att försöka få över en 1.17Gb fil som kopieras från mitt usb minne(mkv fil) som just nu står att den blir 13 gb :S
    Om den bara tickar på med storlek är något fel och du bör "kall boota" din ps3'a, det vill säga stäng av den och bryt strömmen starta den sedan igen, du kan även behöva starta om datorn eller bara PS3 Media Server...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Jag skulle lägga ned PS3 som mediaspelare o köpa en billig extern mediaspelare som t.ex Roxcore eller Popcornhour
    Roxcore hittar du billigt på kjell punkt com med Art: 98-588 kostar under tusenlappen o tar nästan alla format
    Popcorn kostar en tusenlapp mer oftast men är en gammal beprövad och stabil plattform det med.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag skulle lägga ned PS3 som mediaspelare o köpa en billig extern mediaspelare som t.ex Roxcore eller Popcornhour
    Roxcore hittar du billigt på kjell punkt com med Art: 98-588 kostar under tusenlappen o tar nästan alla format
    Popcorn kostar en tusenlapp mer oftast men är en gammal beprövad och stabil plattform det med.
    bara för att du behöver ha 50 maskiner runt tv'n, om man får till ett schysst stöd för film etc. som bara handlar om att någon ska orka fixa codecs och lite sådär så har du en maskin som motsvarar popcornhour or whatever som dessutom tar spel, mer eller mindre en allt i ett maskin och har man redan en ps3'a så är väl det att föredra framför att köpa massa extra skit...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Finns det NÅN annan mediaspelare som fixar HD-ljudformat?

    Jag använder mkv2vob till alla MKV utan HD-ljudformat och TSMuxer (skapa enAVCHD disc) till filer med HD ljudformat.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    bara för att du behöver ha 50 maskiner runt tv'n, om man får till ett schysst stöd för film etc. som bara handlar om att någon ska orka fixa codecs och lite sådär så har du en maskin som motsvarar popcornhour or whatever som dessutom tar spel, mer eller mindre en allt i ett maskin och har man redan en ps3'a så är väl det att föredra framför att köpa massa extra skit...
    Ja jag vet inte om jag tycker att det är mycket skit i min Stereohylla där jag har en PS3, 360, Wii, PopcornHour, Laserdisk spelare, Förstärkare, Komponentswitch, Kompositswitch, RGB-Scart Switch, HTPC, PS2, GammelXbox o lite andra goa grunkor
    För att få en Ps3a att spela alla videoformat måste man köra ett program på en PC som "översätter" och skjuter över en mediaström till sin Ps3a o har man ingen PC hemma eller orkar ha en igång så är en extern mediaspelare helt guld.
    Du startar den o pluggar i en USB disk eller liknanade eller har en intern disk i den o börjar titta på några sekunder.
    Du kan ju även om du har en utdelad katalog i nätverket eller en NAS komma åt film o annat via nätverk.
    Allt beror på hur avancerad man är.

    Standard Svensson som vill kunna titta på nedladdad "Hemhyrd" film skulle jag alla ggr rekommendera en extern Mediaenhet annat än en Ps3a om de har tummen lite placerad mitt i handen.
    Varesig det är en Roxcore som är billig, eller lite dyrare Popcorn som är stabilare eller en HTPC så klarar dessa av att avkoda nästintill alla format själva till skillnad från en Ps3a.

    Tänk er scenariot att man åker ut på landet o skall släpa på en Ps3a och en PC....
    Kontra en Mediaspelare som är ungefär lika stor som en Familjen Dafgårds Lasange *normalportion* Då har man det enkelt iaf.
    En Mediaspelare med inbyggd HDD med film på, och en TV som står på landet som man kopplar in det o då har du bara två enheter för o kika på film ( TV+Mediaspelare = Lite skit i stereohyllan eller TV-Bänken )
    Alla måste ju inte ha det som jag hemma *löl*

    Ps. Trots att jag har en NAS hemma och ett nätverk draget i fina kabellister med Cat5e kablage som står pall för några Gigabit och en PS3a samt en HTPC i samma hylla så låter jag inte HTPCn stå igång och konvertera film till min Ps3a utan både min Ps3a och min HTPC är strömlösa när jag tittar på film med min Popcorn o då jag tittar på film från interdisken jag kastat i så behöver jag teoretiskt inte ha min NAS igång ens

    Citat Original inlägg av Delmar Visa Inlägg
    Finns det NÅN annan mediaspelare som fixar HD-ljudformat?

    Jag använder mkv2vob till alla MKV utan HD-ljudformat och TSMuxer (skapa enAVCHD disc) till filer med HD ljudformat.
    Typ Popcornhour eller Roxcore men jag är osäker på Roxcore då jag inte skaffat en billig sådan hem själv utan kör med mumsiga popcorn


    Optimalt ja vore om någon kunde trolla in en mediaspelare för Ps3an om man kör med Custom FW, men kör man original mjukvara så är ju inte en Ps3 den mest idealiska mediamaskinen förutom blålaserspelare tycker jag. Hemma kör vi Blålaser på Ps3an men allt annat på Popcornen
    Last edited by Pendragon; 2011-02-24 at 12:08.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Vad ska jag köpa för mediaspelare?
    By yakvin in forum Fritt Forum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-23, 14:54
  2. Mediaspelare
    By Dragonzilla in forum Fritt Forum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 20:40
  3. PS2 Mediaspelare
    By xman77 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-28, 00:58
  4. mediaspelare
    By OK73 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-03-18, 11:52
  5. Vilken mediaspelare?
    By Kramer in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-03, 15:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •