Hej!
Mitt första inlägg här!
En polare till mig tänkte göra precis som jag gjorde för några månader sedan, skaffa en PS3 och en PS3break sticka.
Om han nu köper en och får programvara 3.50, finns det nån lösning på detta isåfall?
Hej!
Mitt första inlägg här!
En polare till mig tänkte göra precis som jag gjorde för några månader sedan, skaffa en PS3 och en PS3break sticka.
Om han nu köper en och får programvara 3.50, finns det nån lösning på detta isåfall?
CFW 3.55
Nergradera inte en factory 3.50
Tack!
Man uppdaterar alltså först till 3.55 och sen nedgraderar till 3.41?
Har jag förstått det rätt?
Nej, du nergraderar inte, utan du installerar en CFW (Custom FirmWare 3.55 tex KMEAW) som gör att du inte behöver använda någon USB sticka över huvud taget.
Detta är den lösning som allt som oftast är smidigast, du behöver inte bry dig om att ladda ner modifierade Eboot för att få spelen att starta, du slipper knapptryckningarna vid uppstart och ha en dongel i en av USB portarna. Du startar alltså PS3:an precis som vanligt, och kan dra igång spelen ifrån en Backup-manager utan någon extra hårdvara (dongel).
Last edited by Cero; 2011-02-24 at 12:44.
Du uppgraderar från 3.50 OFW till 3.55 OFW sen lägger du in Cystom FW 3.55 KMEAW o slipper rota med donglar.
Klarar du inte det själv så har du alltid oss: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1429&xSec=140
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Där ser man!! Då beställde vi en PS3break helt i onödan nu då...fast 99:- förlust kan man väl leva med.
Tack för alla svar!
Detta kan jag då givetvis göra med in egen 3.41 maskin också då?
Nja alltid roligt o experimentera
99kr var billigare än 1495 som donglarna kostade i början så så blodigt svider det nog inte i kaffekassan
N/P
Allt som inte ligger på 3.55 kan då uppgraderas till 3.55 OFW, sen Custom o sen trollas med än så länge ja
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Kommer filmer som jag lagt in på PS3an försvinna efter "uppdatering"?
Inget försvinner vid uppgradering förutom bakdörrar och Other OS stöd om du legat på 3.15 mjukvara innan, på Fat så försvinner ett Ljudstöd för skivor med förvisso men det är inte många som saknar SACD funktionen förutom jag då jag har några sådana skivor ( Depeche Mode konsert blandannat. )... *mutter*
På Slim så nej det är bara förbättringar och stängning av bakdörrar ( du kommer inte kunna köra Donglar över mjukvara 3.41 som alla känner till ) MEn CFW är smidigare
T.om Sambon kan starta maskinen eller småbarn o få igång spel nuförtiden utan att dra ström, power ejecta med rätt timing med mera.
Nu startar du bara maskinen med CFW o den är igång helt, mao du kan starta din Ps3a med handkontrollens PS knapp vilket du inte kunde förut Och det kära vänner innebär att man kan sitta i soffan o slippa röra sig o spara de kalorierna man blivit av med innan *skratt*
/ Pendragon
Schysst! När kom detta med CFW? Jag har helt missat det.
Behöver man fortfarande en BD disk i spelaren för att köra backup spel?
/ Pendragon
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
/ Pendragon
Ja då var det gjort, sjukt smidigt!! Gött att slippa dongeln!
NU väntar jag bara på codecs så den kan fixa MKVs "nativt".
OK, då var polarens fixad också. (kom med 3.50)
Last edited by Delmar; 2011-02-26 at 01:55.
Bookmarks