Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: jtag-kopiera över backups från skiva till extern hdd

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Unhappy jtag-kopiera över backups från skiva till extern hdd

    Hej lite ny på detta

    Fick hem min jtag boxen igår flashad och allt.
    Körde fat32 formatering på extern hd och skapade mappar i min gjorda gamez mapp.
    sen skulle jag prova att kopiera över mina spel från skivor till extern usb hdd och försökte tajma A knappen rätt...funkade 2 ggr iaf...
    men sen har det varit svårt...vet inte när i helvete man ska trycka på knappen.
    Finns det nån enklare lösning? Sen verkar en del spel var svåra att få dem att spinna till? Inga repor eller dylikt på dem? Vad kan det bero på?

    Finns det något enklare sätt att lägga över spel från skivor till extern usb hdd som ni har gjort på vårat wii? Ska man kopiera om dem och köra abgx på dem om det nu är något sådant som spökar..?
    Kan man alltså föra över ren image fil direkt till en spel mapp på den externa hd?
    Vad behöver jag för att på ett litet enkelt sätt klara av att göra detta då?
    Som sagt, ny på detta och önskar svar, just nu har jag bara fått in 2 spel på den externa och trodde att det skulle vara enklare...man stoppade in och den spinnade runt och kopierade spelet och sen klart, in med en ny.
    Lite det som var tanken att jag skaffade detta för att barnen här inte ska repa skivor etc..utan att vi kunde ha detta på en extern hdd..
    //Niklas
    Last edited by sagittariuz; 2011-02-25 at 13:20.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Hmm, hur gick det för dig sen? vi pratades vid lite grann 2 gånger, kändes som att du fick till det lite grann iaf?

    Om du fortfarande har problem kan jag försöka förklara lite grann hur du kan göra, men som jag sa på telefon kanske din brännare/läsare som du försökte dumpa dina backuper med inte riktigt kan läsa skivorna... fungerade dom i 360'n? testade du med o köra spelen på 360'n som jag sa?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    nja kan jag inte riktigt säga...gick inte när jag försökte via det andra programmet. Försökte få upp den stationära där det sitter 2 st brännare..en samsung bland annat I annat fall får jag svänga förbi och köpa en läsare och koppla in i den stationära. Men ska se imorgon hur pass det kommer att gå när jag har mer energi att se över boxen och även den stationära datorn. Trodde inte det skulle vara så här mycket bara för att få över lite gamla backupspel till en extern hdd hahaha. Men måste tacka dig och säga att du e grym swissy som tar dig tid på telefon och på mail etc att svara på en del löljiga frågor och funderingar man har. Hoppas bara jag kan lösa detta snart så man kan utnyttja systemet man har. Har du flera råd efter mna försök imorn, så är jag öppen för dem.
    Tjingling

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag personligen har bara svarat här på forumet och på telefon mailen och annat har jag inte svarat på... jag sitter dock på IRC om dagarna och kan hjälpa till lite grann i våran kanal på quakenet/efnet (#psxcare) på båda

    Basicly, det ska fungera bra med FSD (Freestyle Dashboard) den du startade när vi pratade senast, den som ser lite annorlunda ut mot xexmenu (nästan som NXE) det under förutsättning att konsollen kan läsa skivorna såklart, kan den inte det och inte en dator heller finns det inte mycket du kan göra...

    Men som sagt, får du in dina skivor på datorn i iso format kan du använda dig av Xbox Image Browser till att "packa upp" iso filerna, alltså hämta ut speldatan, detta är hyffsat enkelt faktiskt jag kan göra bildspel snart med processen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    ja men gärna det så ska jag försöka att göra som du tänker

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43


    klicka på bilden för att se hela

    Sådär gör du för att få ut "packa upp" 360 iso's
    Last edited by Swizzy; 2011-02-25 at 23:35.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    nice, nu är det bara att få skivorna till iso skivor till datorn. Sen kan jag använda programmet här ovanför som du beskriver. Men åter igen till en dator med rätt läsare/brännare som kan få över dem till iso...får kika på detta och se hur det går med detta.annars får jag komma in och köpa en sån av er
    Tjingeling mr swizzy

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hej Igen

    Nu har jag provat båda boxarna. Detta resultat:

    J-tag med Hitachi
    vs
    Vanlig med nya flash med Lite-on

    Spel - Army of two

    Jtag - Hitachi
    Disc unreadable efter en stund...hade inte börjat lira

    Vanlig - Lite-On
    Laddar upp...Funkar och spela

    Spel 2 - Fallout 3

    J-tag Hitachi
    Open trey

    Vanlig med Lite-On
    Funkar hur bra som helst här oxå

    Spel 3 - Batman Arkham

    Jtag-Hitachi
    Open trey...försöker läsa...men...bajs

    Vanlig Lite-On
    Funkar på detta spel oxå klockrent.

    Så troligtvis är det läsaren som vi pratade om...
    Hmm..typiskt...men nu fattar man asså...varför den inte kan använda sig att läsa skiten in på en hdd!!

    Kan du beskriva här oxå hur jag gör för att återhämta min profil, live profil.
    Kan man stoppa i nätverkskabeln och hämta den eller...blir man bannad igen då på jtagen?
    Kan du säga hur man gör där...
    Sen blir det väl att jag kommer in med boxen..igen....och så får ni byta till en lite on eller benq då...
    hmmm
    men att man nu förhoppningsvis fått reda på rätt fel....
    tjingeling
    Last edited by sagittariuz; 2011-03-01 at 15:59.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du får gå online med din liteon box, om den inte också är bannad? JTAG'en bör du inte gå online med, då du blir bannad från live inom tidsramen 4 sekunder till 24 timmar (ungefär)

    Det du gör är att du kör recover gamertag, och följer instruktionerna på skärmen

    Det var ju synd att det var så, men som jag sa till dig på telefon så är inte hitachi läsarna kända för att vara stabila, vissa läser bara vita andra bara silvriga sen finns det ju också dom som läser båda... och sådär :P Liteon/BenQ är dom bästa 2 läsarna typ, men man bör inte byta läsare mellan olika märken på något annat än JTAG:ade konsoller...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2011-02-09, 16:10
  2. Problem med extern till jtag
    By Aleda in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-23, 23:01
  3. Kopiera spel från skiva till PC
    By superius82 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 22:33
  4. Föra över Roms till Xbox från skiva?
    By bj-eagle in forum Emulatorer
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-07, 08:27
  5. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-09-19, 07:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •