Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: hjälp med en popcorn a110

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20

    hjälp med en popcorn a110

    Hej,
    Hoppas på experthjälp här på det bästa forumet...

    Köpte just på mig en beggad popcorn hour A110. Sitter en 500Gb disk i den. Har väl ej tänkt använda den för att streama utan endast fylla hd med film för direktuppspel på tv.

    Men HUR får jag in filerna i popcornen ? Behöver en lättskriven beskrivning/guide så jag klarar mig....nån som kan ?

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Du använder bara FTP ... L/P ska vara ftpuser/1234 om det inte är ändrat ... Om så är fallet gör bara en factory reset
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    har läst och letat efter lite mer utförlig guide...jag använda ftp för ett gäng år sen på nåt av barnens xbox..men idag minns jag inte ett skvatt, förutom att jag ska ha korsad kabel mellan data-popcorn, visst ?

    så först kabel data-pc ? sen starta ett ftp-program ? vilket ska jag använda ? sen..? hittar då ftp automatiskt popcornen ?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Har du en router eller en nätverksswitch behöver du inte ha korsad kabel, och allting blir mycket mycket lättare eftersom du inte måste trassla med nätverksinställningar utan kan sätta allting på auto

    FTP Program, själv kör jag med Filezilla: www.filezilla-project.org client verisonen, INTE server! det finns många FTP klient program, bara googla lite

    FTP programmen gör ingenting "automatiskt" du måste skriva in IP adress (host) användarnamn och lösenord själv... och trycka på anslut... därefter får du bläddra bland alla mappar etc på båda sidorna
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    tack

    provar att koppla data + popcorn imorgon till routern via vanlig nätverkskabel då då och sen "bara" köra på..kör jag fast så återupplivar jag tråden :-)

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Funkar det inte för dig så är det bara att hojta till ... Vi är ju här för att hjälpa varandra
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Liknande diskussioner

  1. Popcorn Hour
    By Begga in forum DVD och Hembio - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-08, 20:57
  2. Tvix - Popcorn Hour
    By Begga in forum DVD och Hembio - Övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-06, 18:46
  3. Hjälp Hjälp Hjälp...snabbt snälla
    By Tjoaren in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2005-04-29, 14:43
  4. HJÄLP HJÄLP kommer inte längre in i BIOS menyn
    By FDMan in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-29, 13:19
  5. Hjälp sökes!!! Program till Xbox. Hjälp
    By Engel in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-27, 17:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •